Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
[b]
här ljuger du och är okunnig inom juridik, visa vem som blivit dömd igenom ord emot ord före samtyckeslagstiftningen, eller håll käft.

Du börjar ju ljuga lika bra som din idol tomathoran snart.
Nej, det är jag inte som ljuger det är du som saknar grundkunskap.
Trovärdighetsbedömningar och ”ord mot ord” har varit kärnan i svensk rätt sedan tingens tid, långt före både RB och samtyckeslag.

Att du inte känner till det är bara okunskap och dålig utbildning.

Ditt ”håll käft”-argument är såååå sexigt
Citera
2025-12-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är bevisat i tingsrätten att den 31årige dömde har våldtagit målsägande.

Nej, det är inte bevisat. Att någon är dömd är inte samma sak som att brott är bevisat. Särskilt inte i sexualbrottmål.
Citera
2025-12-20, 17:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Tja? Ett avgörande från en domstol talar ganska starkt emot....
och om hovrätten säger annat?
Citera
2025-12-20, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej, det är jag inte som ljuger det är du som saknar grundkunskap.
Trovärdighetsbedömningar och ”ord mot ord” har varit kärnan i svensk rätt sedan tingens tid, långt före både RB och samtyckeslag.

Att du inte känner till det är bara okunskap och dålig utbildning.

Ditt ”håll käft”-argument är såååå sexigt
men lilla gumman visa en dom när någon blivit dömd igenom ord emot ord då om det är så enkelt

Nej just det de kunde du inte du är inte ens sexig skulle inte ens ta i dig med tång
Citera
2025-12-20, 17:10
Medlem
Citat:
Men kära du. Det finns teknisk bevisning i form av Snapchatkonversationen och det inspelade samtalet. Och vittnesmål finns. Och en trovärdig målsägande. Och en icke trovärdig dömd 31-åring. Och vittnen, som en del av stödbevisning. Så bevis finns!

Det är även på sådana där tekniska fadäser som en 21-årig falsk tillvitare från Malmö åkte fast, när hon delvis skrev ut sin plan till sin sambo (om att säga att hon blivit våldtagen, så att hennes sambo skulle kunna hävda nödvärn för annan person för att han misshandlat snubben hon var otrogen med och vilka han tog på bar gärning).Tycker du även att hon ska gå fri? Räknas inte det som bevis anser du? Vad man har haft för konversationer om sina lagbrott man har begått eller är på väg att begå?

Även denna 31-åringen som detta fallet handlar om har gjort tekniska fadäser, där han faktiskt erkänner brott I Snapchatkonversationen. Precis som 21-åringen typ gör.

Räknas det inte som bevis, så skulle de båda gå fria.

Men du kanske anser att den 21-åriga falska tillvitaren och den 31-åriga våldtäktsförövaren ska gå fria? Jag anser att de ska sitta bakom lås och bom. 21-åringen från Malmö behöver lära sig att inte ljuga om våldtäkt, oavsett orsak. Och 31-åringen från Umeå behöver lära sig att nej är nej oavsett om man sover i samma säng som en kvinna osv.

Nej det finns inga vittnen som sett något, hennes version är krystad och konstruerad inte trovärdig för fem öre, att det även finns vänner till henne som hört samma kryatade version så gör det inte dem till vittnen det är hörsägen och får inte ens användas i riktiga rättsstater eftersom de saknar bevisvärde,

snap konversation bevisar bara en sak och det är att mannen inte minns något från kvällen och var han i de skicket var han inte kapabel att våldta så tvärtom vad du tror så visar Snapchatkonversationen att han är oskyldig om man är objektiv och verkligen läser vad som står istället för vad man vill där ska stå. Han har inte erkänt något och det finns inga vittnen eller teknisk bevisning detta är ett justitiemord helt i klass med catrine da costa inga bevis bara bias och killgissningar känsloargument finns inga objektiva fakta som pekar på våldtäkt tvärtom talar alla fakta för att han är lika oskyldig som obducentem
Citera
2025-12-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, det är inte bevisat. Att någon är dömd är inte samma sak som att brott är bevisat. Särskilt inte i sexualbrottmål.
om din logik ska hålla innebär den att frikända ”egentligen” är skyldiga, eftersom domstolar då tydligen inte bevisar något alls.

Men då har du avskaffat både fällande och friande domar samtidigt

Rättssystemet kan inte fungera så selektivt.
Citera
2025-12-20, 17:13
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
och om hovrätten säger annat?

Så är det fortfarande inte ett bevis för att målsägande begått brott. Det är en bedömning att tillräcklig bevisning för fällande dom saknas.
Citera
2025-12-20, 17:14
Medlem
Citat:
Anna-Stina bär ansvar för den våldtäkt eller sexuella övergrepp hon begår mot mig. Jag ska fan inte ens behöva fly mitt eget hem. Hon ska lyssna på och hörsamma mina nej, sluta.

Precis som 31-åringen bär ansvar för den våldtäkt han utsatte målsägande för.

Och jag hade allt bra gärna velat ha en förklaring dagen efter från Anna-Stina. Vad det är för fel på henne som inte fattar när jag upprepade gånger säger nej. Jag hade nog likt målsägande frågat henne, fast via sms. Har inte snapchat. Helt säker på att min partner också hade velat skälla ut Anna- Stina efter noter. Den utskällningen hade inte varit nådig.

Sedan hade jag faktiskt övervägt att anmäla Anna-Stina. Så att hon inte skulle gå runt och tro att hon kan göra vad hon vill ostraffat. Men inte helt säker på att jag hade anmält. Men övervägt det hela hade jag absolut gjort.

Alla fakta talar ju för att 31 åringen är oskyldig så lägg ner ditt förtal nu
Citera
2025-12-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
om din logik ska hålla innebär den att frikända ”egentligen” är skyldiga, eftersom domstolar då tydligen inte bevisar något alls.

Men då har du avskaffat både fällande och friande domar samtidigt

Rättssystemet kan inte fungera så selektivt.
Beviskraven i sexualmål är skrattretande låga så dömd för det och särskilt i tingsrätten säger inget om skuld
Citera
2025-12-20, 17:16
Medlem
Citat:
Det är bevisat i tingsrätten att den 31årige dömde har våldtagit målsägande.
Nej finns inga bevis överhuvudtaget men det behövs tydligen inte för att bli dömd för våldtäkt skrämmande
Citera
2025-12-20, 17:17
Medlem
Citat:
[b]
Jag påstår det är den lösaktiga kvinnan som gillrat en fälla och försöker sätta dit sin kompis för våldtäkt.

Motbevisa mig tack

Nä det är betydligt troligare att det är så än att han är skyldig om man ser till fakta
Citera
2025-12-20, 17:19
Medlem
Citat:
men lilla gumman visa en dom när någon blivit dömd igenom ord emot ord då om det är så enkelt

Nej just det de kunde du inte du är inte ens sexig skulle inte ens ta i dig med tång
Visa en enda typ av brottmål som inte avgörs genom att domstolen väger parters utsagor mot varandra.
Nej just det! det kan du inte, eftersom hela rättsväsendet fungerar så.

Och tack, jag är också väldigt nöjd med att du inte ”skulle ta i mig”.
Det är nog den mest betryggande delen av ditt inlägg.

Jag är alldeles för snygg och sexig för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in