Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han ville ha sex = samtycke.
Hon ville inte ha sex = samtyckte inte.

Han hade sex med henne trots hennes upprepade nej, sluta och bortfösandet av hans händer = våldtog henne.
Hon sa nej, sluta upprepade gånger och föste bort hans händer och flydde till slut sitt eget hem = gjorde allt hon kunde för att undkomma våldtäkt/undkomma fortsatt våldtäkt.

Att han var full fråntar honom Inte ansvar för våldtäkten han utsatte honom för.
Att hon var nykter gör Inte henne till en förövare när han utsätter henne för en våldtäkt.

Förstått?

Du verkar ha missuppfattat lagen något kopiöst.

.....

Skillnad vore om han Inte samtycke till sex och hon hade utnyttjat hans fylla (och pga fylla särskilt utsatta tillstånd) för att ha sex med honom mot hans vilja. Då hade det varit våldtäkt mot honom. Men så har det alltså inte gått till.

Tydligare så?
.....

Att den här typen av fall benämns som "våldtäkt" visar ju bara att det här samhället fullständigt har tappat det. Radikalfeminismen och manshatet har ätit sig in t om i våra domstolar. Det finns ingen som helst rim och reson kvar.

En man blir hembjuden av en kvinna han nyss hånglat med, råkar missuppfatta hennes signaler och gör fel när han försöker initiera sex som han, utifrån hennes agerande under kvällen, tror att hon vill ha. Inget våld. Inget tvång.

Feministers reaktion:

SOLKLAR VÅLDTÄKT!!! LÅS IN!!! SPÄRRA IN ASET!! SÅNA HÄR GALNINGAR KAN VI INTE HA SPRINGA LÖSA!!! HAN SKA SITTA I FÄNGELSE OCH DÄRMED BASTA!!!

Män: håll er borta från kvinnor. För helvete. Det är uppenbarligen fullständigt livsfarligt att ha med dem att göra.
Citera
2025-12-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Ja och jag hävdar den är felaktig i brist på be3vis och för bara 15-20 år sedan hade ingen blivit dömd här heller.

Tycker du alla fällande domar vid den nya samtyckeslagen är korrekta?

Oavsett vad du tycker så blev ju chalmeristen fälld i TR men friad i HR alltså kan en dom ändras när riktiga juristdomare får döma fallet tillskillnad ifrån de vanliga civilisterna i TR

Beviskraven i våldtäktsmål är skrattretande låga det är hur lätt som helst för en tjej som klarar av att hålla sig till en historia att falskt sätta dit en man för våldtäkt för att få skadestånd det är såpass enkelt att det görs ofta är jag helt säker på stora och tämligen lättförtjänta pengar för en fattig
Citera
2025-12-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att den här typen av fall benämns som "våldtäkt" visar ju bara att det här samhället fullständigt har tappat det. Radikalfeminismen och manshatet har ätit sig in t om i våra domstolar. Det finns ingen som helst rim och reson kvar.

En man blir hembjuden av en kvinna han nyss hånglat med, råkar missuppfatta hennes signaler och gör fel när han försöker initiera sex som han, utifrån hennes agerande under kvällen, tror att hon vill ha. Inget våld. Inget tvång.

Feministers reaktion:

SOLKLAR VÅLDTÄKT!!! LÅS IN!!! SPÄRRA IN ASET!! SÅNA HÄR GALNINGAR KAN VI INTE HA SPRINGA LÖSA!!! HAN SKA SITTA I FÄNGELSE OCH DÄRMED BASTA!!!

Män: håll er borta från kvinnor. För helvete. Det är uppenbarligen fullständigt livsfarligt att ha med dem att göra.

Kunde inte sagt det bättre själv tyvärr nazifeminister är olidliga att ha å göra med
Citera
2025-12-14, 21:07
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det stämmer. Men vad jag förstår har mannen inte tvingat kvinnan till något eller använt våld. Sexet är olagligt enligt staten därför att det saknas samtycke.

Jo. Att föra in fingrar och penis i en person som säger nej flera gånger är precis det.
Citera
2025-12-14, 21:20
Medlem
Men detta är omöjligt att föra en diskussion i längre.

Vad som har hänt enligt dom och media: En man har fört in fingrar i underlivet på en kvinna som sagt nej och försökt fösa bort händerna, och sen kände sig tvungen att fly sitt hem för att freda sig.

Vissa personers version: Hon har, efter planering, drogat honom för att utnyttja honom sexuellt, och därefter falskanmäla för att få ut ett skadestånd.

En livlig fantasi kan vara bra i vissa situationer, men det här är inte en sådan. Jag är förvånad över att ni inte anklagat henne för att vara en häxa, men det kanske bara är en tidsfråga. Men argumentationen verkar hämtad från häxprocessernas tid i alla fall.
Citera
2025-12-14, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Beviskraven i våldtäktsmål är skrattretande låga det är hur lätt som helst för en tjej som klarar av att hålla sig till en historia att falskt sätta dit en man för våldtäkt för att få skadestånd det är såpass enkelt att det görs ofta är jag helt säker på stora och tämligen lättförtjänta pengar för en fattig
sett flerafall redan oftast är det unga kvinnor och unga män som drabbas i många fall faktiskt en killes första kontakt med en kvinna har visats, kul start i livet liksom.

finns med fall där tjen försökt men avslöjats när polisen gått igenom dens telefon annars hade vtroligen mannen dömts, väldigt oroväckande, sök på falsk våldtäkt på forumet så finns ju hur många trådar som helst.

Det här fallet är ett solklart sådant frågan är om hon aggerar själv eller med andra hade hennes konto ochtelefon gåtts igenom hade det även funnits bevis för det då hon i snapkonversationen skriver själv hon diskuerat han med andra tjejer de konversationerna borde ju försvaret få tillgång till här.
Citera
2025-12-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Ja och jag hävdar den är felaktig i brist på be3vis och för bara 15-20 år sedan hade ingen blivit dömd här heller.

Tycker du alla fällande domar vid den nya samtyckeslagen är korrekta?

Oavsett vad du tycker så blev ju chalmeristen fälld i TR men friad i HR alltså kan en dom ändras när riktiga juristdomare får döma fallet tillskillnad ifrån de vanliga civilisterna i TR
”För 15–20 år sedan” eller varför inte medeltiden när du ändå är igång?
Vad exakt vill du komma med det?

Och att du drar in Chalmers-fallet är bara pinsamt.
Den friades på ord mot ord.

Mellan 110 000 och 140 000 personer utsätts varje år för sexuella övergrepp, där en betydande del är våldtäkter.

Endast en relativt liten andel av anmälda våldtäkter resulterar i fällande dom.

Fällande domar har varit stabilt på omkring 300 per år sedan samtyckeslagen infördes 2018. Innan 2018 så var det 220 fällade domar.

Utrikes födda män är ca 2,5x mer överrepresenterade.
Utomeuropeiskt födda män är ca 3–5x överrepresenterade

Ska jag sitta här och gråta över invandrare som tycker livet är orättvist och inte fattar att vi svenskar har en annan kultur och kvinnosyn?
Citera
2025-12-14, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris

Vad som har hänt enligt dom och media: En man har fört in fingrar i underlivet på en kvinna som sagt nej och försökt fösa bort händerna, och sen kände sig tvungen att fly sitt hem för att freda sig.

Vissa personers version: Hon har, efter planering, drogat honom för att utnyttja honom sexuellt, och därefter falskanmäla för att få ut ett skadestånd.

En livlig fantasi kan vara bra i vissa situationer, men det här är inte en sådan. Jag är förvånad över att ni inte anklagat henne för att vara en häxa, men det kanske bara är en tidsfråga. Men argumentationen verkar hämtad från häxprocessernas tid i alla fall.
kan du inte lägga ut bevis för vad dom och förundersökning säger då.

Vad media säger är ganska ointressant eller tar du allt som står i media som fakta?
Citera
2025-12-14, 21:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Självklart! Du har ”alltid” utgått från den principen.
Det är bara resten av dina inlägg som råkat säga något helt annat.

Det är just dina motsägelser som skapat ”sammanhangen” du nu försöker låtsas inte förstå.

Jag gav dig ärligt talat mer intellektuell kredit än du klarade av. Det misstaget gör jag inte igen.

Det finns inga motsägelser. Hur som helst är det här meningslös pajkastning från din sida når du övergått till att bara konstatera att jag har fel utan att längre exemplifiera varför. Det är ok med mig om du slutit dig till att jag har fel och inte längre vill diskutera fakta och uppfattningar, men kom då inte tillbaka senare och låtsas vilja ha en öppen dialog om fakta och kräva argument från mig. Man kan få det ena eller andra från en annan debattör men inte båda samtidigt.
Citera
2025-12-14, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
”För 15–20 år sedan” eller varför inte medeltiden när du ändå är igång?
Vad exakt vill du komma med det?

Och att du drar in Chalmers-fallet är bara pinsamt.
Den friades på ord mot ord.

Mellan 110 000 och 140 000 personer utsätts varje år för sexuella övergrepp, där en betydande del är våldtäkter.

Endast en relativt liten andel av anmälda våldtäkter resulterar i fällande dom.

Fällande domar har varit stabilt på omkring 300 per år sedan samtyckeslagen infördes 2018. Innan 2018 så var det 220 fällade domar.

Utrikes födda män är ca 2,5x mer överrepresenterade.
Utomeuropeiskt födda män är ca 3–5x överrepresenterade

Ska jag sitta här och gråta över invandrare som tycker livet är orättvist och inte fattar att vi svenskar har en annan kultur och kvinnosyn?
är 15-20 år sedan medeltiden för dig? det r 18årsgräns på forumet skrev så då jag ej i skrivbande stund vet när lagen ändrades.

chalmeristen fallet och det här fallet är lika det är ord emot ord här med ingen bevisning.

vad som anmäls och hur många som fälls säger ingenting är du så dum så du tror det? jag kan anmäla dig hur många gånger för vad som helst utan bevis starka bevis blir det ingenting ändå.

hur hade det sett ut om varenda anmälning resulterade till åtal tror du?

så coavsett om en miljon våldtäkter anmäls spelar inte det någon roll ifall endast tio av dem går bevisa det borde även du förstå
Citera
2025-12-14, 21:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Jo. Att föra in fingrar och penis i en person som säger nej flera gånger är precis det.

Nej, inte om det är frivilligt, vilket det tydligen var. Då blir det en fråga om samtycke.
Citera
2025-12-14, 21:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris

Det är en felaktig beskrivning. Det handlar om att man som nykter har ansvaret för att inte utnyttja en berusad person. Det är fullständigt rimligt att kräva det och det är ingen vidare moral att skylla det på den berusade personen.

Om man sedan spekulerar i varför en person gör på det sättet, så är det givetvis alltid svårt att fastställa motiv för någons handlingar. Det återstår förstås alltid frågetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in