Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Krävs nog att man läst boken för att kunna ta det på bara citat?
Några ledtrådar kanske... "Samma generation som Oates/3, 4 decennier yngre/" osv...
Ett par ledtrådar, även om trådfiskande som framgått väckt irritation hos en del.
Yngre än Oates. Förmodligen mitt uppe i sin mest produktiva period. Översatt till svenska och flera översättningar verkar vara på gång.
Citat:
Jag betvivlar att du någonsin hade någon som hjälpte dig-
Jag kan inte låta bli. Jag stirrar på dig. Jag kommer inte inte ihåg hur du såg ut innan, men jag har sett videofilmer och foton. Du ser nästan likadan ut som du gjorde innan, förutom att du är större nu, fast inte mycket, och det som tidigare var mjölktänder är nu stora, gula och sneda tänder- Du har skalliga fläckar på huvudet. Jag ser att pappa försöker låta bli att titta på dem, men de är svåra att inte se. Ungar ska inte vara skalliga.
Sedan frågar jag pappa varför han tror att du håller på att bli skallig. Jag frågar om han tror att du har cancer. Han blir arg på mig för det. Han säger att det är klart att du inte har cancer men han säger aldrig varför han tror att du håller på att bli skallig.