Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Precis så! Och sen lägger hon in en kommentar om att det hänger på att de andra föräldrarna hjälper till för att det ska fungera.. tar enot dem vid bussen och tar dem till skolan! Hur kan det vara vanligt, som hon säger, att små barn åker buss 10 mil till och från skolan? Och vad gör hon när de har aktiviteter på kvällarna? Fast det blir väl bara på helgen hon kommer ha barnen, och troligen kommer de bli i Strömsund hos de andra föräldrarna..

Barn kan ju ofta ha aktiviteter på helgen också. Fotboll och andra idrotter har ju ofta matcher och träningar även på helgen. Det kan vara läger och annat som dom vill vara med på, N tränar väl bandy. Detta är ju så dumt så det finns inte ord och L kommer snart att bli varse att det är ohållbart att ha en bra relation med barnen under dessa förhållanden. Om hon dessutom säljer eller hyr ut huset så har hon ju bara sin mamma att vara hos om hon behöver göra något med barnen i Ström.
Citera
2025-12-18, 11:29
Medlem
Nu har Linda igen fått några inlägg på sin Youtube kanal om barnen som hon tog bort för nån dag sen men nu har inte inte kommenterat dessa inlägg och få se hur länge dom får ligga kvar
Citera
2025-12-18, 11:49
Medlem
Citat:
I det lilla sovrummet förstår jag inte hur det ska få plats fler sängar.
Lindas resonemang gör mig bara illa till mods. Det är som att barnen är dockor som inte får ha egna behov eller viljor. Hur känner de inför att åka runt till olika hem och ett som är långt från deras vänner? Hur känner de inför att inte ha en egen vrå att vara i om de är hos Linda? Vi får se vilka av barnen som kommer följa med dit. Från min uppväxt har jag kvar minnen av känsla att komma till pappa och aldrig veta var min säng stod, det flyttades runt hela tiden och jag och min syster fick platsen som blev över. Det var jättejobbig känsla 😔

Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Jag är rätt övertygad om att L inte har den förmågan att tänka så. Det är alltför många gånger som hon bevisat det. T ex när de skulle hoppa av ekorrhjulet. Jag ställde frågan flera gånger hur de tänkte med de tonåringar som de lämnade vind för våg hemma, om de inte behövde sina föräldrar då de trots allt gick i gymnasiet. Det gick inte in vad jag menade och hon reagerade ungefär som kattmamman som kom med döda möss till sina nyfödda kattungar… Tyvärr, hon kan inte bättre än så här! Tvätta, ge mat, shoppa kläder men sen är det slut. Att vara förälder med allt det innebär funkar inte. Då är barnen som åtta dockor som man behandlar som man själv vill. Och funkar inte det så slutar man leka med dem. Det är exakt det vi ser nu! 1-2 dockor kvar… sen får hon hitta på nya lekar.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det enda som skulle få plats och ge sovplatser till alla är ju våningssängar. Det finns ju sådana som har plats för två där nere och en där uppe vilket skulle ge sex platser men jag har svårt att tro att L kommer skaffa sådana så det blir max fyra platser och så får någon sova på soffan. Men det kommer nog sällan hända att alla fyra små följer med så det löser sig nog ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Klassiskt narcissistiskt resonemang. Barnen är inte individer, de är bara en förlängning av henne och deras primära roll är att få henne att se bra ut. Det är därför det funkar sämre och sämre med barnen, ju äldre och mer självständiga de blir.

Den äldsta dottern valde pappas lägenhet framför Fritzl-källaren. Detta tror jag Linda såg som ett svek och bröt därför mer eller mindre kontakten med henne. Samma med Hampus dotter, hon hade en egen vilja och vägrade underkasta sig. Man kan ju se hur det gick för henne...

Jag tro också det är så att Linda känner sig sviken över att Moa valde att flytta med pappa och då ska Moa "straffas" och får inte ha nån säng eller ha ett eget space hos Linda som en normal förälder skulle göra så att Moa i detta fall kan komma och bo hos Linda också om hon vill det men det vill tydligen inte Linda.

Citat:
Barn kan ju ofta ha aktiviteter på helgen också. Fotboll och andra idrotter har ju ofta matcher och träningar även på helgen. Det kan vara läger och annat som dom vill vara med på, N tränar väl bandy. Detta är ju så dumt så det finns inte ord och L kommer snart att bli varse att det är ohållbart att ha en bra relation med barnen under dessa förhållanden. Om hon dessutom säljer eller hyr ut huset så har hon ju bara sin mamma att vara hos om hon behöver göra något med barnen i Ström.

Citat:
Precis, hon kan inte svara på frågor, hon verkar inte förstå. Hon svarar alltid otrevligt.

hon skulle kunna ha våningssängar i sovrummet istället för 160 sängen som står där men det kommer aldrig hända sen lär Linda har nån diagnos eller va narcissist på grund av att hon är konstant otrevlig när hon får en fråga eller en kommentar som inte passar henne sen har jag aldrig sett henne vara på nån av barnens uppträdande på gymnastiken som Signe går/gick på eller Nils träningar både Erik och Hampus skriver att nu har jag varit på te,x Nils innebandy träning Linda brukar ju uppdatera det mesta men inte om hon har varit på nån av barnens aktivitet
Citera
2025-12-18, 12:59
Medlem
Jag har forskat i vad man tjänar på yt cirka. Och hon kanske tjänar 10.000 i månaden på yt och har nåt extraknäck som städare. Då klarar man sig ganska bra ändå.
Hur mycket hår hon än tar bort från sin truliga mule så kommer hon aldrig att bli vackrare som person. Hon förstår inte att det fina kommer innefrån och inte via möblemang och lösnaglar. Tyvärr så tror jag inte att dom som är narcissister kommer att ta åt sig av kritik dom får utan vill bara skapa mer prat som sig själva för hon njuter nog av att folk stör sig på henne. Bara det handlar om henne och ingen annan så är allt bra
Citera
2025-12-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1
Jag har forskat i vad man tjänar på yt cirka. Och hon kanske tjänar 10.000 i månaden på yt och har nåt extraknäck som städare. Då klarar man sig ganska bra ändå.
Hur mycket hår hon än tar bort från sin truliga mule så kommer hon aldrig att bli vackrare som person. Hon förstår inte att det fina kommer innefrån och inte via möblemang och lösnaglar. Tyvärr så tror jag inte att dom som är narcissister kommer att ta åt sig av kritik dom får utan vill bara skapa mer prat som sig själva för hon njuter nog av att folk stör sig på henne. Bara det handlar om henne och ingen annan så är allt bra

Hon har hus, lägenhet, 5 barn 1 av detta barn ska hon betala underhåll för, bil och all bensin som går åt om hon nu har kvar städ jobben i Strömsund så hon måste ha minst 30 i månaden med tanke på hennes utgifter.
Citera
2025-12-18, 16:39
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1

Hur kommer du fram till 10k per månad, utbetalt, skattat osv? Det tror jag är väldigt i överkant.
Citera
2025-12-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Hur kommer du fram till 10k per månad, utbetalt, skattat osv? Det tror jag är väldigt i överkant.
Jag frågade ChatGPT vad intäkter är för 15 000 följare och 130 000 visningar (de sista 30 dagarna). Fick svaret att det är runt 4000 kr så det kan hon inte leva på.
Citera
2025-12-19, 00:19
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Jag frågade ChatGPT vad intäkter är för 15 000 följare och 130 000 visningar (de sista 30 dagarna). Fick svaret att det är runt 4000 kr så det kan hon inte leva på.

Jag är ingen expert på YouTube men intäkterna beror mycket på vad man gör för content och vilken reklam man kan få på sina videos, interaktion från tittarna, watchtimes osv. Sen säkert en massa andra faktorer som driver algoritmerna som inte är officiell information.

Om jag fattat det rätt så kör hon pengarna genom sitt AB, så om hon ska ha ut dem i form av lön så ska det dras skatt och sociala avgifter. Om hon nu har in 10k i månaden brutto, blir det inte mer än hälften ut på kontot när pappa Staten tagit sitt. Tidigare hade de dock samarbeten med företag som säljer barnkläder, märklappar, tupperware-alternativ osv. Detta gav nog helt OK pengar och så kunde de fylla ut med diverse extraknäck och säkert en massa bidrag och få en helt OK livsstil.

Linda har ju dock "brandat om" sin familjekanal, med tanke på att hon numera knappt har någon familj. Därav har nästan alla samarbeten försvunnit och därmed större delen av intäkterna. Hon är mig veterligen inte heller aktiv på några andra sociala plattformar som kan ge betydande pengar.

Hon lever definitivt inte på YouTube-pengar. No way. Inte med det visningsantalet och utan samarbeten. Antingen gör hon barnförbjudet specialcontent åt det perversa hållet, säljer röven IRL eller så är det någon annan som försörjer henne. Kanske allt samtidigt.
Citera
2025-12-19, 07:04
Medlem
Fan vad hon tjatar och försvarar sig om sovplatserna! Och att barnen sov tillsammans i dubbelsängen i huset. Sov verkligen alla 4 tillsammans i dubbelsängen i huset? Och vill dom göra det nu? Vi får väl se framåt hur det blir med det… Hu ska det få plats sängar i det sovrummet???
jag får hög puls av att titta på hennes vloggar.
Senast redigerad av Malincecilia76 2025-12-19 kl. 07:50.
Citera
2025-12-19, 08:43
Medlem
Citat:
Fan vad hon tjatar och försvarar sig om sovplatserna! Och att barnen sov tillsammans i dubbelsängen i huset. Sov verkligen alla 4 tillsammans i dubbelsängen i huset? Och vill dom göra det nu? Vi får väl se framåt hur det blir med det… Hu ska det få plats sängar i det sovrummet???
jag får hög puls av att titta på hennes vloggar.
Det var väl i S säng som dom låg tillsammans. Även hos H sover tvillingarna tillsammans men tror inte att dom små gör det, dom har ju en våningssäng hos H!
Citera
2025-12-19, 09:42
Medlem
Som vanlig så snackar hon dynga när hon pratar om barnen och sängarna sen verkar hon inte ha kvar städ jobbet för hon säger att hon ska inte till Strömsund förens 4 dagar senare i början av vloggen så hon lär sära på benen inför kameran/ har en sugardaddy för hon säger också att hon jobbar med nåt på datan för nån inkomst måste hon ju ha sen ska hon på dans istället för att umgås med barnen
Citera
2025-12-19, 11:52
Medlem
Citat:
Det var väl i S säng som dom låg tillsammans. Även hos H sover tvillingarna tillsammans men tror inte att dom små gör det, dom har ju en våningssäng hos H!
Ingen sover i samma säng längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in