Citat:
Ursprungligen postat av
Granasen
Jag frågade ChatGPT vad intäkter är för 15 000 följare och 130 000 visningar (de sista 30 dagarna). Fick svaret att det är runt 4000 kr så det kan hon inte leva på.
Jag är ingen expert på YouTube men intäkterna beror mycket på vad man gör för content och vilken reklam man kan få på sina videos, interaktion från tittarna, watchtimes osv. Sen säkert en massa andra faktorer som driver algoritmerna som inte är officiell information.
Om jag fattat det rätt så kör hon pengarna genom sitt AB, så om hon ska ha ut dem i form av lön så ska det dras skatt och sociala avgifter. Om hon nu har in 10k i månaden brutto, blir det inte mer än hälften ut på kontot när pappa Staten tagit sitt. Tidigare hade de dock samarbeten med företag som säljer barnkläder, märklappar, tupperware-alternativ osv. Detta gav nog helt OK pengar och så kunde de fylla ut med diverse extraknäck och säkert en massa bidrag och få en helt OK livsstil.
Linda har ju dock "brandat om" sin familjekanal, med tanke på att hon numera knappt har någon familj. Därav har nästan alla samarbeten försvunnit och därmed större delen av intäkterna. Hon är mig veterligen inte heller aktiv på några andra sociala plattformar som kan ge betydande pengar.
Hon lever definitivt inte på YouTube-pengar. No way. Inte med det visningsantalet och utan samarbeten. Antingen gör hon barnförbjudet specialcontent åt det perversa hållet, säljer röven IRL eller så är det någon annan som försörjer henne. Kanske allt samtidigt.