Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Det är nog ändå rätt ovanligt att de åker slalom. Balansen o smidigheten är inte längre på topp, , skelettet skörare . Dumt att riskera benbrott

Med facit i hand åkte hon inte heller

Jag har en gammal lärare från högstadiet hans fru som då va runt 60+ ramlade på Coop för några år sedan och bröt benet ska man sluta och gå på affären också då för man kan ju göra sig illa 🙄
Citera
2025-12-27, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant
Alltid ett steg framåt att hon förstår att hon måste vara med barnen. Det jag reagerade på är att hon åker 30 mil för detta. Det måste ha funnits något att göra på närmare håll. Kanske hon inte alls vill visa sig i Ström längre för hon är så obekväm för folket i byn har nog inte tagit hennes parti efter alla hennes påhitt. Men bra att 3 av barnen fick roa sig i backen.

Solberg, där de åkte, ligger inte långt alls från Ström, de flesta från Ström och byarna runt om åker där.
Citera
2025-12-27, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Solberg, där de åkte, ligger inte långt alls från Ström, de flesta från Ström och byarna runt om åker där.
Enligt Google Maps är den närmaste vägen 15 mil enkel resa men det kanske är nära hos er. Jag förmodar att du bor i Ström eftersom du vet att de flesta åker dit. Vikberget drygt 4 mil är väl närmast.
Citera
2025-12-27, 11:05
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Jag har en gammal lärare från högstadiet hans fru som då va runt 60+ ramlade på Coop för några år sedan och bröt benet ska man sluta och gå på affären också då för man kan ju göra sig illa 🙄

Liiiiite skillnad på gå i affärer o stå i en slalombacke!!
Citera
2025-12-27, 13:31
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Kollar YouTube där hon byter lakan i hennes lilla
sovrum… hur fan ska det få plats fler sängar
i hennes lilla lilla sovrum? Det är ju så litet!

Finns inte på kartan att det går att leva
med alla barn där. Möjligen 1-2 barn under en mycket begränsad period ( typ akut boende
vid skilsmässa..) innan man hittat något vettigare.. absolut inget hem längre period för barn och hon har ju massor av barn!
Citera
2025-12-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan

Ja, fast det är ändå 15 mil enkel väg till solbergsbacken från ström
Citera
2025-12-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Liiiiite skillnad på gå i affärer o stå i en slalombacke!!

Absolut inte du kan skada dig lika illa vart än du är om det är i slalombacken, badhuset, mjölkdisken på Coop allt är lika farligt så man ska absolut inte sluta leva för att du blir äldre man ska göra sånt man klarar av så länge man orkar och kan.
Senast redigerad av Jag-heter-Linnea 2025-12-27 kl. 21:19.
Citera
2025-12-27, 21:18
Medlem
Idag har Hampus barnen hemma på julfirande även Linda och Eriks barn det är bara Linda som inte har visat vilka barn hon har haft under sitt tak förutom dom små
Citera
2025-12-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Idag har Hampus barnen hemma på julfirande även Linda och Eriks barn det är bara Linda som inte har visat vilka barn hon har haft under sitt tak förutom dom små
Det var nog bara de 4 minsta och nu är hon säkert tillbaka i stan igen.
Citera
2025-12-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant
Det var nog bara de 4 minsta och nu är hon säkert tillbaka i stan igen.
Kan undra om de fyra äldsta ens fick någon julklapp av henne?
Citera
2025-12-28, 00:47
Medlem
Barnen väljer bort att träffa Linda i jul, åker till Hampus och firar ikväll. Så tydligt att något har hänt som gör att de inte vill ha kontakt med Linda mer. Jag förstår inte hur hon klarar av det, mitt hjärta hade gått sönder. Hon är säkert i stan igen!
Citera
2025-12-28, 05:40
Medlem
Jag tror snarare att det är så att hon inte känner någon glädje av att åka skidor med sina barn. Eller så kan hon inte åka och hon som ”kan allt” vill väl inte känna att någon gör något bättre än henne. Klarar inte ens av att vara själv i backen utan måste ha mamma med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in