Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 06:49
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Anjos följare har talat: https://ibb.co/GvL2BCQB
"Barns berättelse"-narrativet lever fortfarande bland de debila tanterna. Detta trots att Jocke själv säger klart och tydligt att han kom på grejerna när han var 31
Citera
2025-12-17, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Du är uppenbarligen en hjärntvättad fanboy med ett lågt IQ som inte ser skogen för alla träden.
Inte bara har du helt fel fokus, du verkar ha missat poängen med dokumentären helt och hållet.

Nej, jag har hög IQ och är inte ett fan av någon YouTuber överhuvudtaget.

Hjärntvättad vore helt omöjligt att vara eftersom jag knappt sett något material med Joakim Lundell.

Jag är således neutral och opartisk i denna fråga, något Bo-Göran Bodin också borde ha varit när han använde det svenska folkets skattepengar för att skapa den här rejält undermåliga dokumentären.
Citera
2025-12-17, 07:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Hjärntvättad vore helt omöjligt att vara eftersom jag knappt sett något material med Joakim Lundell.

Jag är således neutral och opartisk i denna fråga, något Bo-Göran Bodin också borde ha varit när han använde det svenska folkets skattepengar för att skapa den här rejält undermåliga dokumentären.

Vad är problemet med den ifrån ditt perspektiv?
Du har sagt att den är vinklad men samtidigt säger du att du inte följt dessa trash människor så man kan ju undra varför du är en sådan antagonist till dokumentären? Vad sitter du på för speciell information som vi andra inte har och vart har du fått detta ifrån?
Citera
2025-12-17, 07:56
Medlem
Folk verkar ha svårt inse skillnaden mellan vad man säger i sin kammare, privat över telefon eller vad en känd youtuber säger offentligt.

Att Linneas privata samtal uppfattas som lika hotfullt som Jockes/Anjos psykotiska attacker är absurt.
Citera
2025-12-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Och Joakim försökte hjälpa och rentvå Chrippa. Och sedan blev rövkörd av Chrippa istället.
Eller när menar du detta började?
Och vad är det för drev som startat mot hennes bror, utveckla gärna? Jeez.
Prova att ha fakta klart för dig innan du skriver nånting.
Vad exakt gjorde Jocke under tiden Chrippa satt häktad för att rentvå Chrippa? Jag vill att du ger mig exempel på saker som kom fram som kunde rentvå honom som Anjo eller Jocke gick ut med, jag vill inte höra ett enda exempel på saker han gjorde och hittade på för att smutskasta Linnea.

Jocke har ju i tidigare bråk anklagat Chrippa för att vara kvinnomisshandlare (och hans vanliga lögner). Då till frågan: ljög Jocke när han kallade Chrippa kvinnomisshandlare, eller ljög han när han påstod att Chrippa aldrig skulle kröka ett hårstrå på en kvinna?

Vill du veta svaret på första frågan? Han gjorde ingenting för att rentvå Chrippa, han drog igång ett övergrepp i rättssak. Ett drev för att smutkasta och förstöra Linneas liv, där allt, på alla plattformar inkluderat flashback kom från Joakim Lundell. Det behövdes inget drev för detta, för nyheten var inte ute förrän Jocke spred den till sin lydigaste hund här. Följt av 350 inlägg med lögner dagarna efter att han släppt bomben.

Joakim ville inte rädda någon, han ville få den njutning han behöver - och den får han bara genom av att komma undan med lögner och att se människor lida. Jockes långsiktiga mål har alltid varit att krossa hela familjen och detta var en bra ursäkt att börja. Och som han har fortsatt, 18 anmälningar och en påhittad stämpling.

Oh, and one more thing: bortträngda minnen finns inte, han ljög om sin stackars morsa också.
Citera
2025-12-17, 08:13
Medlem
Vilket är det största hotet mot vårt samhälle? Krigshot från öst, gängkriminaliteten eller alla psyksjuka sk youtubers som får härja fritt?
Citera
2025-12-17, 08:17
Medlem
Citat:

Nej, du har ett extremt lågt IQ. Personer med högt IQ har en överlägsen mönsterigenkänning och du är här ute och har inte märkt av att Jocke är en notorisk lögnare som checkar av alla kännetecken för
psykopati, utnyttjar sina vänner, har ett mönster av att aldrig ta ansvar och skylla ifrån sig, att han ligger bakom nästan samtliga drev på youtube dom senaste tio åren och har ljugit om vart enskilt tillfälle han påstår att hans mamma behandlat honom illa.

Det krävs IQ som en genomsnittlig amöba för att förstå detta.
Citera
2025-12-17, 08:47
Medlem
Tervulls avatar
Man kan ju likna Joakim Lundell med Thomas Quick som ”hade undanträngda minnen” vilka ploppade upp hos honom när han såg vad han kunde få ut av det. I Quicks fall var det lugnande tabletter och i Lundells fall så blev han miljonär.
Citera
2025-12-17, 08:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Du är en hjärntvättad idiot. Du borde hålla käften med tanke på hur jävla oinsatt du är i den här soppan.
Sorry, i det här mediet du nu befinner dig på funkar inte hoten och cancellngen du är så van vid att använda dig av. Att du försöker projicera din egen tvättade hjärna på andra, hjälper inte heller. Vi vet ändå stt du är en destruktiv parasit på samhällskroppen som, i likhet med de oanständiga och amoraliska tjotjobers du slaviskt undekastar dig, borde förvisas till avskrädeshögen.
Citera
2025-12-17, 08:59
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Testa att ring polisen och se om de sätter honom i fängelse.

Ja, den gravt vinklade "dokumentären" är gjord för försöka sätta krokben för honom men den har ju bara lyckats med det totalt motsatta.

Och jag antar att "dokumentären" inte skapades av Bo-Göran Bodin i syfte att göra Joakim Lundell större, mäktigare, rikare och än mer framgångsrik än vad han redan är? Men det blir han nu och det märks, vilket verkar svida rejält för endel här på Flashback.

Många trodde här trodde verkligen att detta skulle vara dolken i hjärtat, spiken i kistan för hans karriär, så blev det helt tvärtemot.
Vi lever just nu i en era där destruktiva och psykopatoida element framställs som hjältar bland svaga människor. Såtillvida har du rätt, eftersom dessa inte fattar att de inte fattar, kommer avslöjandena om deras hjältar bara stärka deras idoliserande av dem. Det finns det inget att göra något åt, utan tiden kommer istället att få hjälpa till att få bort dessa aningslösa och destruktiva element.
Vad som dock är bra är att genom SVTs dokumentär, har fler blivit varse denna sjukt osympatiska och potentiellt farliga grupp. Vi är er på spåren och min gissning är att erat beteende kommer att straffas i längden.
Citera
2025-12-17, 09:04
Medlem
Kan någon snäll person förklara vilka denne man och hans fru's följare/fan base består av och
vad får dom ut av att "följa" hans liv ?

Helt obegripligt för en icke insatt som mej.
Citera
2025-12-17, 09:14
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Kan någon snäll person förklara vilka denne man och hans fru's följare/fan base består av och
vad får dom ut av att "följa" hans liv ?

Helt obegripligt för en icke insatt som mej.
Svaga och misslyckade människor som hyllar en av sina egna som lyckats lyfta sig från botten. Att deras hjältars karriärer bygger på prutt, bajs, lögn, destruktivitet och framförallt av att skandalisera sig själva och oskyldiga människor blundas det för, eftersom de kommer från den egna ingruppen.
Det är bra att medel-Svensson har fått syn på denna tidigare dolda sjuka grupp.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-12-17 kl. 09:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in