Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Och? Detta ärendet rör våldtäkt och inte falsk tillvitelse. Försök hålla dig till diskussion om ärendet.
1. Han erkänner i Snapchatkonversationen att han har hört hennes upprepade nej. Han erkänner även att han inte hörsammade hennes upprepade nej, då han trodde hon "drev" när hon "ba tvärvände" och det var ju "inte smartaste".
2. Att inte hörsamma upprepade nej och hålla på ändå = sexuellt övergrepp eller våldtäkt.
Lägg ihop 1+ 2 och du får 3.
3. Han erkänner i princip våldtäkt.
Citat:
”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
Där har du konversationen. Han erkänner alltså inte att han hört hennes nej och fortsatt ändå. Han erkänner inte att han har gjort något sexuellt med henne och han erkänner absolut inte någon våldtäkt. Det är ju glasklart, hur kan du påstå något annat när vi ser det här svart på vitt?
”Jag var nog inte smartast” och ”jag förstod VÄL inte eller att du ba drev”