Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag fantiserar inte.

Jag misstänker att det faktiskt kan vara ett svek som ligger till grund för polisanmälan.

Det är ingen principiell skillnad på det här fallet och svunna tiders häxprocesser.

Nej det är att casha in skadestånd som gjort att hon hittat på allt
Citera
2025-12-16, 22:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs deras Snapchatkonversation. Han erkänner att han hörde hennes upprepade nej, sluta och att han fortsatte ändå för att han trodde hon "drev" när hon "ba tvärvände". Han sätter dit sig själv.

Och han svamlar vid förhör, ger dåliga bortförklaringar osv. Och han har angivit 4 olika versioner.

Att vittna om vad man gjorde i berusat tillstånd kan av förklarliga skäl ge osammanhängande berättelser.

Den som ljuger upprepar ofta en berättelse ordagrant och detaljrikt utan svammel.

Han sätter bara dit sig i din radikalfeministiska föreställningsvärld.
Citera
2025-12-16, 22:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det är att casha in skadestånd som gjort att hon hittat på allt

Jag kan tänka mig en kombination, svek ger incitament att hitta på för egen vinnings skull.
Citera
2025-12-16, 22:44
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vi har läst Snapchatkonversationen. Nej, han erkänner inte att han hörde hennes "upprepade nej". Nej, han sätter inte dit sig själv.

Nej, han ger inga "dåliga bortförklaringar". Nej, han har inte angivit 4 olika versioner.

Skärp till dig.

Erkännande kan man ta tillbaka. Läser du domen ser du att han förnekar. Där framgår även att han kommit med olika stories, först mindes han inte, sedan hade det inte hänt, sen hade han gått i sömnen, osv

Det är ingen som påstått snapkonversationen är enskilt avgörande. Däremot är den god stödbevisning.
Citera
2025-12-16, 22:51
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Inga BEVIS, överhuvudtaget.

Jo. Målsägandes trovärdiga redogörelse i kombination med övrig bevisning.

Citat:
Det finns inte heller några vittnen

Jo, personer som målsägande pratat med, dvs stödbevisning.

Du vet, finns mkt sällan vittnen i folks sovrum.

Citat:
Inte undra på att alla seriösa jurister och sakkunniga så kraftigt kritiserar

Nu handlade ju detta inte om någon "oaktsam "våldtäkt.
Citera
2025-12-16, 23:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Och? Detta ärendet rör våldtäkt och inte falsk tillvitelse. Försök hålla dig till diskussion om ärendet.

1. Han erkänner i Snapchatkonversationen att han har hört hennes upprepade nej. Han erkänner även att han inte hörsammade hennes upprepade nej, då han trodde hon "drev" när hon "ba tvärvände" och det var ju "inte smartaste".

2. Att inte hörsamma upprepade nej och hålla på ändå = sexuellt övergrepp eller våldtäkt.

Lägg ihop 1+ 2 och du får 3.

3. Han erkänner i princip våldtäkt.

I förhör sedan så säger han att han skrev som han gjorde i Snapchatkonversationen, för att han ville rädda vänskapen med målsägande och med deras gemensamma vänner. En väldigt märklig och inte alls trovärdig bortförklaring.

Han har även andra bortförklaringar ä. Att han kanske hade sexsomni (populär bortförklaring hos våldtäktsförövare. Sexsomni är ett extremt ovanligt tillstånd) .

Sammnanlagt lämnar han 4 olika versioner av händelsen. Inte trovärdig som sagt.

Och Snapchatkonversationen visar att han minns. Han minns att han hörde hennes upprepade nej, sluta. Han minns att hon "ba tvärvände ". Han Minns.

Han är helt enkelt inte trovärdig.

Och han har satt dit sig själv I princip.

Lägg därtill att han har hela 5 punkter I belastningsregistret. En kille som tänjer på gränserna när det kommer till lag och ordning alltså. Och visar även här att han tänjer på gränserna, när han inte respekterar målsägandes upprepade nej, sluta.

Det var när han förde in sin penis någon millimeter hon flydde hemmet. Det var först då hon blev väldigt rädd. Efter att i 10-15 minuter försökt stoppa honom genom att säga nej, sluta och fösa undan hans händer upprepade gånger.

Det är ju egentligen han som borde ha lämnat hennes hem. När hon upprepade gånger säger nej, sluta. Fatta vinken och gå.

Målsäganden borde lämnat sin gäst i fred och respekterat gästfriheten. Hon borde tagit sitt ansvar och låtit bli sin berusade gäst och inte antastat honom i det tillstånd han var i. Hon borde själv lagt sig på soffan eller sett till att han fick en egen säng. Det finns något gränslöst över beteendet hon uppvisar när hon prompt måste dela säng med honom.

När man ligger frivilligt i en säng avklädd med en annan person och deltar frivilligt i sexuella handlingar och sedan menar att man sagt nej till dem är det uppenbarligen något som är fel och i den riktiga världen utanför domstolen saknar en sådan person all trovärdighet.

Om det gick till som hon påstår framstår det beteendet från henne som så märkligt att det är fullt rationellt och sannolikt att tro att det ligger dolda motiv bakom hennes handlingar där hon utnyttjar mannen berusade tillstånd. Att rätten kommer fram till något annat och att hon saknar motiv visar en flagrant brist på logik hos rätten.

Det fins en klar och tydlig risk att hon vill sätta dit mannen av något skäl.
Citera
2025-12-17, 00:17
Medlem
Citat:
Och? Detta ärendet rör våldtäkt och inte falsk tillvitelse. Försök hålla dig till diskussion om ärendet.

1. Han erkänner i Snapchatkonversationen att han har hört hennes upprepade nej. Han erkänner även att han inte hörsammade hennes upprepade nej, då han trodde hon "drev" när hon "ba tvärvände" och det var ju "inte smartaste".

2. Att inte hörsamma upprepade nej och hålla på ändå = sexuellt övergrepp eller våldtäkt.

Lägg ihop 1+ 2 och du får 3.

3. Han erkänner i princip våldtäkt.
Citat:
”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.

Där har du konversationen. Han erkänner alltså inte att han hört hennes nej och fortsatt ändå. Han erkänner inte att han har gjort något sexuellt med henne och han erkänner absolut inte någon våldtäkt. Det är ju glasklart, hur kan du påstå något annat när vi ser det här svart på vitt?

”Jag var nog inte smartast” och ”jag förstod VÄL inte eller att du ba drev”
Citera
2025-12-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att vittna om vad man gjorde i berusat tillstånd kan av förklarliga skäl ge osammanhängande berättelser.

Den som ljuger upprepar ofta en berättelse ordagrant och detaljrikt utan svammel.

Han sätter bara dit sig i din radikalfeministiska föreställningsvärld.
Det där är manschauvinistisk kökspsykologi på lågstadienivå.

Domstolen dömde på faktisk bevisning, vilken finns att läsa, inte på dina fantasier om hur ”riktiga lögnare” ska låta.
Citera
2025-12-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Domstolen dömde på faktisk bevisning, vilken finns att läsa, inte på dina fantasier om hur ”riktiga lögnare” ska låta.

"Faktisk bevisning"

Domstolen dömde på bias och killgissningar, precis som du och Tomatkungen gör. Det finns inga som helst bevis för att det skett någon våldtäkt.
Citera
2025-12-17, 01:57
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Men att anmäla en vän för våldtäkt, sådant tar emot. De har även gemensamma vänner. Där behöver många offer tänka en stund. Inte alla som kastar sig direkt på telefonen och ringer 112 precis.

Tror inte du funderar särskilt länge ifall du faktiskt vet att du har blivit våldtagen.

Om hon flydde sitt hem måste det ju varit jättehemskt ha sin våldtäktsmän hemma i sin egen säng.

Men antar han vaknade och åt flingor och fil hos henne på morgonen. Helt ovetandes om sina 3 år på kåken.
Citera
2025-12-17, 02:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Oavsett vad hon har gjort. Så spelar det faktiskt ingen som helst roll.

För majoriteten i den här tråden gör det då det.

Sen kanske det är lite missvisande till hur resten av folket ser på det. Utanför den här tråden. Jag vet faktiskt inte.

Men vad hon gjort är anledningen till varför jag argumenterar mot dig.
Citera
2025-12-17, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Oj här sticker vi ut hakan. Kan du citera den del av domen som påstår att det finns bevis?

Nu pratar jag inte om tjejens berättelse eller vad hon sagt till sina kompisar utan de faktiska bevis som du påstår att rätten dömt på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in