2025-12-16, 09:42
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ja, i något inlägg tidigare där jag dividerar med Ten så påpekar jag just det. Från början kändes det mer seriöst (även om metoderna även då var lika olämpliga), högre kvalité tycker jag. Medan på senare tid så har det spårat ur på den punkten, verkar handla mer om tempot på uthängningar - alltså kvantitet istället för kvalité. Som bara kan bero på det du nämner.

Det gör såklart dom redan tveksamma metoderna ännu mer olämpliga, då dom redan osäkra motiven "du kom hit för att du tänkte" blir ännu mer osäkra. Även om metoderna var lika olämpliga sedan första dagen har det ändå blivit värre.

Nu går det inte få siffror på befolkningens åsikter, men, är ganska säker på att det jag påpekar skulle återspeglas i gemene mans åsikt - klubben på facebook är inte giltigt underlag för just åsikter om det. Det vore samma sak som fråga bedragare om det är okej att ljuga.
Håller med, välformulerat också.
Citera
2025-12-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Tror ni fiskarna blivit lurade att: "Ja, det här volontärarbetet kommer verkligen vara meriterande på ditt framtida CV"
Hahahahaha GARANTERAT!
Citera
2025-12-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
det stämmer inte.
i början hade dom t-shirts och annat med texten "kill your local pedophile" och "K.Y.L.P." men det är flera år sedan som dessa togs bort ur sortimentet.

annars om ni anser att jag har fel, länka gärna till dessa produkter i en aktuell webbshop.
Så vitt jag vet, har Putte aldrig backat på den fronten - att kylp var en mindre bra idé. Men det är så klart väntat, karln är för böveln anal - fabet.
Citera
2025-12-16, 10:48
Medlem
rallykalle69s avatar
Jag skulle vilja se en seriös undersökning bland medborgarna - när dom har all fakta på bordet, hur det skulle ligga till i populäritet då. Förmodligen lägre än vad Dumpen själva tror, av den anledningen att när man har koll på metoder och konsekvenser faller det rejält, och den faktiska nyttan blir marginell i jämförelse. Även om syftet i grunden är något bra.

Syfte är inget frikort att förorsaka långt mer skador än vad syftet är tänkt att göra, tvärtom, då måste man hitta andra metoder för minimera skador och öka resultatet av syftet.

Dumpen har även hamnat i någon form av högmod, vilket på något sätt legitimerar allting för dem själva. Ju fler som höjer dem till skyarna (om än en liten andel människor totalt sett i landet), dessto värre blir det. Är väl mycket det som återspeglas på senare tid.

Men när det börjar spåra ur för mycket så tenderar det att falla sönder - generellt, gäller inte bara Dumpen, utan det fenomenet i stort.

Till slut är måttet rågat och det börjar hända något. Det har vi också sett på senare tid, även i detta nu med kommande rättegång mot Sara.

Två saker primärt kommer få saker att börja röra på sig.

10 uthängda: Dessa kommer inte göra så mycket åt saken.

1000 uthängda som senare (ev) har EU på sin sida: Sannolikheten för handlingskraft är betydligt högre. (för då har männen plötsligt rättigheter)

När det börjar spåra ur + EU fastställer att utgivningsbevis / grundlag inte är undantag + 8-900 män.

En vild gissning är att då börjar det hända saker, skulle vara fint om det slutade med att någon eller några drar det till domstol, varav domstol frågar EU, så att EU helt enkelt får ta del av konsekvenserna av att Sverige inte har följt GDPR som dom skulle redan 2018.

Alternativt att någon av alla män av en händelse har det arbetet att informera EU är en enkel sak. Allt är möjligt.

Så efter 5 år att härja fritt och få beröm, så kan det med allra högsta sannolikhet vända framöver.
(Att servern är utanför EU har ingen betydelse då, så har vi klargjort det också)
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-16 kl. 11:03.
Citera
2025-12-16, 11:18
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jag skulle vilja se en seriös undersökning bland medborgarna - när dom har all fakta på bordet, hur det skulle ligga till i populäritet då. Förmodligen lägre än vad Dumpen själva tror, av den anledningen att när man har koll på metoder och konsekvenser faller det rejält, och den faktiska nyttan blir marginell i jämförelse. Även om syftet i grunden är något bra.

Syfte är inget frikort att förorsaka långt mer skador än vad syftet är tänkt att göra, tvärtom, då måste man hitta andra metoder för minimera skador och öka resultatet av syftet.

Dumpen har även hamnat i någon form av högmod, vilket på något sätt legitimerar allting för dem själva. Ju fler som höjer dem till skyarna (om än en liten andel människor totalt sett i landet), dessto värre blir det. Är väl mycket det som återspeglas på senare tid.

Men när det börjar spåra ur för mycket så tenderar det att falla sönder - generellt, gäller inte bara Dumpen, utan det fenomenet i stort.

Till slut är måttet rågat och det börjar hända något. Det har vi också sett på senare tid, även i detta nu med kommande rättegång mot Sara.

Två saker primärt kommer få saker att börja röra på sig.

10 uthängda: Dessa kommer inte göra så mycket åt saken.

1000 uthängda som senare (ev) har EU på sin sida: Sannolikheten för handlingskraft är betydligt högre. (för då har männen plötsligt rättigheter)

När det börjar spåra ur + EU fastställer att utgivningsbevis / grundlag inte är undantag + 8-900 män.

En vild gissning är att då börjar det hända saker, skulle vara fint om det slutade med att någon eller några drar det till domstol, varav domstol frågar EU, så att EU helt enkelt får ta del av konsekvenserna av att Sverige inte har följt GDPR som dom skulle redan 2018.

Alternativt att någon av alla män av en händelse har det arbetet att informera EU är en enkel sak. Allt är möjligt.

Så efter 5 år att härja fritt och få beröm, så kan det med allra högsta sannolikhet vända framöver.
(Att servern är utanför EU har ingen betydelse då, så har vi klargjort det också)

Dumpen, Gräv och Fiskarna, har vaggats in i en vanföreställning att det är helt ok det som håller på med. Det kommer bli ett smärtsamt uppvaknande när GDPR snart slår till retroaktivt. Och det är inga små skador som har orsakat.
Citera
2025-12-16, 13:39
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Dumpen, Gräv och Fiskarna, har vaggats in i en vanföreställning att det är helt ok det som håller på med. Det kommer bli ett smärtsamt uppvaknande när GDPR snart slår till retroaktivt. Och det är inga små skador som har orsakat.

Ta en titt och bli inspirerad i mitt inlägg här: (FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR
Citera
2025-12-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Hahahahaha GARANTERAT!
Ja det är ju ganska tragiskt.
...
2022-2024. Dumpenfiskare(volontärarbete)

Huvudsakliga upogufter: Prata snusk, titta på kukar, omfördelning av övergreppsmaterial(rädda barn)
...
Senast redigerad av SingleUnit 2025-12-16 kl. 13:46.
Citera
2025-12-16, 13:48
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
...

Huvudsakliga upogufter: Prata snusk, titta på kukar, omfördelning av övergreppsmaterial(rädda barn)
...

Där dog jag 😂😂😂 Jag som knappt fnissat till något, men där brast det
Citera
2025-12-16, 14:49
Medlem
Citat:
...

...

Vilket skönt CV man kan stoltsera med efter anställning på Dumpen. Jag hade krävt jävligt hög lön med denna erfarenhet men lite osäker på vart jag skall söka mig.

Titel: Upprunkare
Referens: Patrik Sjöberg

Våra vänner har ändå satt fingret på något viktigt men man kanske inte skall nämna för kommande arbetsgivaren om bisysslan på Saras blogg.
Citera
2025-12-16, 15:05
Medlem
rallykalle69s avatar
Sådärja.

Har upplyst EU-Kommissionen om allt det här (inte bara Dumpen), men givetvis påpekat konsekvenserna av det - självmord bland annat.

Saken är den, C-199/24 är ingen dom som sådan, utan tingsrätten har bett EU att förklara för Sverige hur vi egentligen skall anpassa oss efter GDPR. Vilket är komiskt, EU skulle kunna svara "Ja, som ni borde ha gjort hela tiden sen 2018" på vanlig Svenska.

Det är därför inget blir plötsligt olagligt från den dagen, utan det har varit olagligt hela tiden med andra ord. Men tydligen måste EU förklara för Sverige - som enda landet - hur det skall vara. Sverige = 🙄

Med anledning av det informerade jag kommissionen om att Sverige har spelat på sitt "påhittade" undantag hela tiden, och det har orsakat skador på eu-medborgare. Således faller ansvarsfrågan även på Sverige i sig - som inte anpassat sig efter förordningen redan från början.

Många har provat både JK och IMY, utan framgång egentligen. Det är då det är legitimt att upplysa kommissionen.

Hurvida det ens får det minsta effekt återstår att se, men bättre att göra något än bara tycka.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-16 kl. 15:08.
Citera
2025-12-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Vilket skönt CV man kan stoltsera med efter anställning på Dumpen. Jag hade krävt jävligt hög lön med denna erfarenhet men lite osäker på vart jag skall söka mig.

Titel: Upprunkare
Referens: Patrik Sjöberg

Våra vänner har ändå satt fingret på något viktigt men man kanske inte skall nämna för kommande arbetsgivaren om bisysslan på Saras blogg.
Ja, det är ingången för en anställning på vilket multinationellt företag som helst. Sen kan man börja sikta mot toppen.
Citera
2025-12-16, 15:37
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ja, det är ingången för en anställning på vilket multinationellt företag som helst. Sen kan man börja sikta mot toppen.

Sara Nilssons konnässör kompis på Dumpen, skrev att Sara är Sveriges smartaste kvinna som skulle kunna ha VD posten på vilket multinationellt företag som helst.

Så därför tror jag om du har Upprunkare i ditt CV så ligger du bra till för fina titlar. Du ska lätt kvala in i Ledningsgruppen, kanske inte VD, men i alla fall som CMO, eftersom du är expert på marknadsföring, varumärke och kommunikation.
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-16 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in