2025-12-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Ja, vi vet att du anser PHS borde gå fria ifrån fängelse och att sålänge man säger någon försökt ligga med barn är det ok att döda och dräpa.

Vilken dramaqueen du är. Men visst skulle bli glad om jag läste att någon hade misshandlat någon som antastar kvinnor och barn. Det är civilkurage att stå upp för kvinnor och barn
Citera
2025-12-27, 19:57
Medlem
Civilkurage kan du anpassa på alla som argumenterar mot Dumpen också. Alla dom du hatar här inne. Dom står upp för sin tro på rätt och fel mot en ström av människor som förespråkat våld och mobbing.
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vilken dramaqueen du är. Men visst skulle bli glad om jag läste att någon hade misshandlat någon som antastar kvinnor och barn. Det är civilkurage att stå upp för kvinnor och barn
Citera
2025-12-27, 20:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
‎Jag anser inte att någon ska hängas ut och bli bränsle för en pöbelmentalitet, särskilt inte när det dessutom sker i vinstsyfte.

‎Jag har heller aldrig påstått att den som hängs ut saknar ansvar för sina handlingar. Men varje gång någon framför kritik mot Dumpen så väljer ni konsekvent att tolka det som om man försvarar den uthängda. Det är ett bekvämt sätt att slippa diskutera sakfrågan.

‎Dumpen och deras följare tycks däremot vara märkligt blinda för det uppenbara, deras arbetsmetoder förvärrar situationen för anhöriga, ofta långt bortom vad konsekvenserna annars hade blivit. Därmed bär Dumpen också ett ansvar för att livet görs betydligt svårare för människor som inte begått något brott överhuvudtaget, alltså anhöriga.

‎Så jag ställer frågan igen, vilket straff anser du egentligen att anhöriga till en uthängd ska avtjäna?

Jag svarar ändå på dina frågor, så du kan väll vara vänlig att svara på någon fråga du får själv.
Ok, inga gäddor ska hängas ut, då vet vi.
Anhöriga ska naturligtvis inte få något straff, dum fråga.
Det är gäddorna som ska straffas och reda ut vad de har ställt till med.
Klarar man inte det så får man väl göra som andra, ta professionell hjälp.
Att flytta fokus från det gäddorna gör hjälper varken gäddor eller anhöriga, i längden.
Nu väntar nattpass på jobbet. Önskar alla en fortsatt fin kväll.
Citera
2025-12-27, 20:46
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att flytta fokus från det gäddorna gör hjälper varken gäddor eller anhöriga, i längden.

Måste finnas ett brott först, redan där faller det. Vilket raserar hela upplägget, inklusive hävda seriös journalistik. Det är som sagt förvånande att det fortfarande pågår.
Citera
2025-12-27, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Måste finnas ett brott först, redan där faller det. Vilket raserar hela upplägget, inklusive hävda seriös journalistik. Det är som sagt förvånande att det fortfarande pågår.

Vad tror du kommer bli Dumpens fall? Om det blir något "fall" vill säga.
Citera
2025-12-27, 22:01
Medlem
Citat:

Dumpen söker aktivt upp, hetsar och hänger ut för att tjäna pengar. Att inbilla sig att detta är brottsbekämpning är komedi.
Sen är det polisen som ska sköta lag och ordning.
Citera
2025-12-27, 22:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du glömmer att ta med Dumpen i utredningen av vad som hänt. I en händelse där lagbrott ingår är det minst två inblandade, och ska det utredas måste allas deltagande ingå. Det går inte involvera Dumpen i utredningen för de slår ifrån sig direkt med att "det skulle gäddan tänkt på "innan"".
Citera
2025-12-27, 22:13
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Vad tror du kommer bli Dumpens fall? Om det blir något "fall" vill säga.

Faller utgivningsbevis så är det i första hand IMY som kommer sätta ner foten, då det handlar om brott mot GDPR isåfall. Då har även männen öppet mål för inleda process för samma sak (olovlig hantering av personuppgifter), grovt förtal är inget problem då heller eftersom skyddet av utgivningsbevis inte finns då.
Citera
2025-12-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Dumpen söker aktivt upp, hetsar och hänger ut för att tjäna pengar. Att inbilla sig att detta är brottsbekämpning är komedi.
Sen är det polisen som ska sköta lag och ordning.

Exakt så. Dumpens kåta fjortis går all in men hade dessa ungdomar uppväxta med sociala medier inte hittat "blockera-knappen" så blir det ingen show.

Baskergäddan #716 är gammal och ful som stryk, iofs jävligt roligt men vilken sportig jämnårig pojke hade denna apa breddat? Sexiga Stella hade lite problem med att förklara vilken vård han han behöver, jag förstår fortfarande inte? Vad ska #716 in för? Han knullar gamla tanter bakom sin fru, känns inte som en pedofil i mina ögon.

#716:s fru ligger i bajsblöja och mannen vill knulla runt men de enda som nappar är dementa Greta 89 och Dumpen. Jag är övertygad.

Sara har rätt i att det finns snuskgubbar men dom stöter på hårt motstånd dvs lagen, naturen mm? Det finns ingen dröm om att Svullo 79 skall ta oskulden på Emma 14 även om Dumpen påstår det.
Citera
2025-12-28, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu vet jag ju att ni är felkopplade i skallen, men jag blir ibland ändå förvånad hur ni läser in saker och hur ni svarar

Nä, du pratar strunt och hittar på.

Du har återkommande avslöjat vad du njuter av.
Citera
2025-12-28, 03:45
Medlem
X-and-Ys avatar
Ett allmänt problem med Dumplingar är att dom ärligt verkar ha "IQ fiskmås", dom kan inte ens förstå enkla fakta och samband som människor med normal kognitiv förmåga gör.

Man ser det i tråden , hur folk hela tiden försöker pedagogiskt förklara samma sak igen och igen, men poletten trillar aldrig ner.

Grundläggande och svårast av allt är att förstå att inget brott har begåtts. Herr Karlsson med fler är genuint upprörda över inget som har hänt i verkligheten. De tror en stagat teater föreställning är sanning.

Till exempel: Om man går och ser Alien på bio, visst det är upprörande för stunden, man rycks med och tycker rymdmonstren är dumma. Men allt är stagat och fantasi. 90% fattar att rymdmonstrena i filmen inte finns i verkligheten, när dom väl är ute från biografen. Men det finns en grupp människor med låg IQ, som inte kan släppa det, fantasin blir verklighet, och det hänger kvar.

Detta är en stor risk med Dumpens verksamhet, människor med begränsad kognitiv förmåga (Dumplingar) tror att det riktiga kriminella våldtäktsmän, som har hängts ut.
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-28 kl. 03:51.
Citera
2025-12-28, 05:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Faller utgivningsbevis så är det i första hand IMY som kommer sätta ner foten, då det handlar om brott mot GDPR isåfall. Då har även männen öppet mål för inleda process för samma sak (olovlig hantering av personuppgifter), grovt förtal är inget problem då heller eftersom skyddet av utgivningsbevis inte finns då.

Just ja, så blir det ju. Vi får se tiden an helt enkelt. Men som det ser ut i dagsläget kämpar Dumpen på med sitt arbete och verkar inte sluta. Hon Sara var tydligen dålig förresten, sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in