Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik.Forsmark
Jag anser inte att någon ska hängas ut och bli bränsle för en pöbelmentalitet, särskilt inte när det dessutom sker i vinstsyfte.
Jag har heller aldrig påstått att den som hängs ut saknar ansvar för sina handlingar. Men varje gång någon framför kritik mot Dumpen så väljer ni konsekvent att tolka det som om man försvarar den uthängda. Det är ett bekvämt sätt att slippa diskutera sakfrågan.
Dumpen och deras följare tycks däremot vara märkligt blinda för det uppenbara, deras arbetsmetoder förvärrar situationen för anhöriga, ofta långt bortom vad konsekvenserna annars hade blivit. Därmed bär Dumpen också ett ansvar för att livet görs betydligt svårare för människor som inte begått något brott överhuvudtaget, alltså anhöriga.
Så jag ställer frågan igen, vilket straff anser du egentligen att anhöriga till en uthängd ska avtjäna?
Jag svarar ändå på dina frågor, så du kan väll vara vänlig att svara på någon fråga du får själv.
Ok, inga gäddor ska hängas ut, då vet vi.
Anhöriga ska naturligtvis inte få något straff, dum fråga.
Det är gäddorna som ska straffas och reda ut vad de har ställt till med.
Klarar man inte det så får man väl göra som andra, ta professionell hjälp.
Att flytta fokus från det gäddorna gör hjälper varken gäddor eller anhöriga, i längden.
Nu väntar nattpass på jobbet. Önskar alla en fortsatt fin kväll.