Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-15, 07:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Tomaten gör inget om än sprider lögner och falska uppgifter detta är inget undantag. Det är ord mot ord och hörsägen finns inga bevis och finns noll anledning att propagera för att hennes version skulle vara troligare än hans
Nej jag är inte direkt imponerad av förklaringen en annan skribent sa så som läst domen Är det här verkligen påriktigt eller är det någon som skojar med mig?

Andrahandsuppgifter som givetvis fått en masssa tomatkrydda på sig och då kan jag garantera vi är långt ifrån sanningen.

Jag trodde det krävdes mer objektiva belägg här på forumet än subjektiva uppfattningar som är omöjliga kolla upp.

Är det någon här som fö vet något omHR och fallet? kansker skulle skicka lite mail och se om man kan få ut någon FAKTA, för den verkar vara sälsynt i den här tråden.
Citera
2025-12-15, 09:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Nej, tydligt att det inte var, eftersom hon sa nej, men killen fortsatte, såpass att målsägande var tvungen att lämna sin egen bostad. Det var därför han dömdes för våldtäkt.

Det räcker inte att säga nej när det gäller sex med en person i ett särskilt utsatt tillstånd. Det var ju bra att hon slutade med det, men hon borde avlägsnat sig tidigare och låtit bli att ha sex med killen alls.

Däremot var det ju knappast nödvändigt att lämna bostaden. Varför skulle det vara en bra idé?
Citera
2025-12-15, 09:25
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det räcker inte att säga nej när det gäller sex med en person i ett särskilt utsatt tillstånd.

Jo det räcker. Även om den misstänkte är full.

Citat:
Det var ju bra att hon slutade med det

Slutade med vad? Att säga nej när misstänkt för in saker i henne?

Citat:
men hon borde avlägsnat sig tidigare och låtit bli att ha sex med killen alls.

Nej. Det är han som inte ska föra in saker i personer som säger nej.

Citat:
Varför skulle det vara en bra idé?

Därför att han inte slutade när hon sa nej.
Citera
2025-12-15, 09:35
Medlem
Lovables avatar
Dom i mål:

https://gofile.io/d/IJIjCm

Namn:
C@rl GUST@V Er1c Ljungkv1st
Citera
2025-12-15, 09:53
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Jo det räcker. Även om den misstänkte är full.

Nej, om man förstår att den andra personen befinner sig i ett särskilt utsatt tillstånd, som mannen här befann sig i, så räcker det inte som kvinnan gör här, att säga nej. Man måste också sluta på riktigt.

Citat:
Slutade med vad? Att säga nej när misstänkt för in saker i henne?

Nej, sluta ha sex med honom och lämna sängen. Men hon borde gjort det mycket tidigare och låtit bli att ha några sexuella aktiviteter alls, som att låta honom smeka henne med fingrarna.

Citat:
Nej. Det är han som inte ska föra in saker i personer som säger nej.

Båda har ett ansvar för sexet och det är hon som borde låta bli att syssla med detta, eftersom han inte är kapabel att samtycka till det.

Citat:
Därför att han inte slutade när hon sa nej.

Varför slutade inte hon istället? Det behövde hon inte lämna lägenheten för att göra.
Citera
2025-12-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Nej jag är inte direkt imponerad av förklaringen en annan skribent sa så som läst domen Är det här verkligen påriktigt eller är det någon som skojar med mig?

Andrahandsuppgifter som givetvis fått en masssa tomatkrydda på sig och då kan jag garantera vi är långt ifrån sanningen.

Jag trodde det krävdes mer objektiva belägg här på forumet än subjektiva uppfattningar som är omöjliga kolla upp.

Är det någon här som fö vet något omHR och fallet? kansker skulle skicka lite mail och se om man kan få ut någon FAKTA, för den verkar vara sälsynt i den här tråden.

Ja jag skulle också vilja veta om det skett en överklagan, eftersom domen i tingsrätten är ett justitiemord så är chanserna att det klarar en överklagan är stor
Citera
2025-12-15, 11:01
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovable
Dom i mål:

https://gofile.io/d/IJIjCm

Namn:
C@rl GUST@V Er1c Ljungkv1st
Tack.

Han har utnyttjat situationen men hon har bjudit in till det hela genom att först hångla med honom, sedan låta honom sova i samma säng (båda nästan nakna) för att därefter gå med på att skeda. Det är märkliga val av en nykter kvinna kan jag tycka.
Citera
2025-12-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Tack.

Han har utnyttjat situationen men hon har bjudit in till det hela genom att först hångla med honom, sedan låta honom sova i samma säng (båda nästan nakna) för att därefter gå med på att skeda. Det är märkliga val av en nykter kvinna kan jag tycka.
Detta är en solklar setup!
Hur kan domaren och nämndemännen vara så dumma att de går på detta?
Detta blir prejudikat om att det går att ljuga och få pengar.
Hoppas tjejen får många ovänner där ute!
Citera
2025-12-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Du sprider alltså andrahandsuppgifter som du ej tagit del av själv?

Det var modigt gjort gå i god för en person du inte känner.

Du måste vara otroligt lätt att lura om du tar vad en person du inte känner säger som sanning och propagerar 100% för den med.

Det skulle ju kunna tolkas som du sprider falska uppgifter här så tolkar jag det och jagt verkar ej vara ensam om det heller.
Domen har nu postats här och efter att ha läst den står det där exakt det som TomatKungen skrev, dvs att enligt brottsoffret pågick det hela i 10-15 minuter, och att gärningsmannen också ska ha använt sin penis efter att först ha fört in fingrarna.
Citera
2025-12-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS
Detta är en solklar setup!
Hur kan domaren och nämndemännen vara så dumma att de går på detta?
Detta blir prejudikat om att det går att ljuga och få pengar.
Hoppas tjejen får många ovänner där ute!

Utan tvekan är det en setup, det skulle inte förvåna mig det minsta om hon drogat honom med benso så han ska få mer minnesluckor och sämre möjligheter till att försvara sig när hon kommer med sin uppenbart ihopdiktade historia
Citera
2025-12-15, 11:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja jag skulle också vilja veta om det skett en överklagan, eftersom domen i tingsrätten är ett justitiemord så är chanserna att det klarar en överklagan är stor
Det tror jag med och överklagar han bara själv kan det ju inte bli värre heller så.
Citera
2025-12-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Tack.

Det är inte märkliga val om det hela är en fälla i syfte att kunna anklaga honom och få skadestånd då blir hennes agerande logiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in