2025-12-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Hon skrev på Instagram att gårdagens vlogg var den bästa hon har har lagt ut, hade Stefan sagt. Herregud alltså!!

Ja, hon måste alltid berätta att hon får bra feedback ifrån Stefan.
Citera
2025-12-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Jag håller med dig. Förstår heller inte varför hon inte fick remiss till hudläkare, det låter helt otroligt. Själv har jag alltid fått remiss till hud och också sökt privat till hudkliniken som alltid hjälpt både mig och mitt barn.
Men var det inte på hud hon solade och blev värre? Blev hon värre för att hon inte smorde in sig med någon hudkräm/vaselin?
Men nu finns ju en bot för TSW då, ta de där sprutorna så försvinner det, eller? Är det någon med TSW som tagit sprutorna men ändå har det kvar?
Förstår att Ellie inte vill ha elaka kommentarer men hon har faktiskt bäddat för det med sin "lita inte på läkarna" och att hon minsann inte ska gå till vården utan visa alla att hon ska äta sig frisk via massa olika preparat och rätt diet. Det är inte sunt att som rätt stor influencer påverka människor i den riktningen, man måste vara noga med hur man pratar och inte hitta på sina egna sanningar som inte stämmer samt sluta överdriva.

Du har många bra poänger.

Man skulle vilja höra just om sådant - hon har vägrat att smörja in (och i perioder ändå gjort det). Vad har egentligen läkarna rekommenderat och hur har det gått när hon inte följt deras råd? Kan hon, i sin roll där hon faktiskt påverkar andra människor och deras inställning till vården, försöka granska sig själv och hennes val i detta?

Jag har sett att en fd skolkamrat till mig kommenterat på Ellies sociala plattformar om att hon är en förebild som ger henne hopp. Vet inte exakt vilka hudproblem min fd skolkamrat egentligen lider av, men minns att hon hade många olika hälsoproblem. Det var så surrealistiskt att inse att någon jag haft i min närhet riskerar sin egna hälsa på grund av vad en youtuber säger i sina vloggar. Det är hemskt! Och det är just det som gör Ellies uttalanden om vården så otroligt farliga!

Som du skriver så är det viktigt att hon, i sin roll som influencer, ifrågasätts. Hon har på många sätt själv dokumenterat att hon skulle göra sig frisk via dieter. Hon vill vara en förebild, men då måste hon också våga vara öppen med misstag hon gjort och vad hon förmedlat ut till hennes "fans". Jag har massor av frågor och funderingar kring hennes val i denna situation. Funkade verkligen cap-behandlingen? Vad fick hon för information om den där UV-behandlingen innan hon påbörjade den? Har läkare avrått henne från att återfukta huden? Har hennes dieter funkat? Varför har hon inte testat att t.ex leva helt utan husdjur hemma? En snabb googling visar att djur kan orsaka hudbesvär hos människor även om det inte handlar om t.ex pälsallergier.

Hur många har hon inspirerat och vilselett? Hur många personer har, på grund av Ellie, slutat med kortison från ena dagen till den andra? Hur många personer har börjat misstro sjukvården på grund av det hon förmedlat utåt om hennes vård?
Citera
2025-12-08, 18:10
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. Förstår heller inte varför hon inte fick remiss till hudläkare, det låter helt otroligt. Själv har jag alltid fått remiss till hud och också sökt privat till hudkliniken som alltid hjälpt både mig och mitt barn.
Men var det inte på hud hon solade och blev värre? Blev hon värre för att hon inte smorde in sig med någon hudkräm/vaselin?
Men nu finns ju en bot för TSW då, ta de där sprutorna så försvinner det, eller? Är det någon med TSW som tagit sprutorna men ändå har det kvar?
Förstår att Ellie inte vill ha elaka kommentarer men hon har faktiskt bäddat för det med sin "lita inte på läkarna" och att hon minsann inte ska gå till vården utan visa alla att hon ska äta sig frisk via massa olika preparat och rätt diet. Det är inte sunt att som rätt stor influencer påverka människor i den riktningen, man måste vara noga med hur man pratar och inte hitta på sina egna sanningar som inte stämmer samt sluta överdriva.

Har aldrig fått remiss till hud i Gävle. Var då till vårdcentralen och 5 olika läkare. I desperation ringde jag nätläkare och fick hjälp och råd att skriva egenremiss till hud. Fick komma till hud inom någon vecka bara och de sa att vårdcentralen gjort många fel.
Vården i Gävle är helt katastrof och hon verkar ha blivit felbehandlad och ignorerad, och hon har själv också utsatt sin kropp för en massa onödigt. Den kombinationen blir väldigt dålig och samtidigt har hon väl experimenterat så mycket själv eftersom hon inte upplevt sig bli hjälpt av sjukvården. Nu när hon känner sig trygg med dem lyssnar hon ju på dem.
Hon fick ju vänta flera månader på hudläkare och det var ju under den tiden allt blev katastrofalt dåligt med huden och sen blev det bara ännu värre efter UVB:et.

Hennes desperation och hopp (och därför testa allt möjligt) förstår jag. När man inte får hjälp och inte känner att någon med kunskap lyssnar på en så försöker man ju göra allt för att bli bättre på egen hand. Någon så naiv som hon köper då svindyra hittepå-produkter.

Det dåliga är att hon gjort reklam för allt det här hon blivit lurad att köpa utan att ha kompetens för det och utan att ens se en förbättring hos sig själv. Har man så många följare sitter man inte i live och ger medicinska råd eller rekommenderar folk att köpa svindyra produkter. Då säger man ”prata med sjukvården” även om man själv sedan provar att testa andra saker. Men det håller man privat.
Citera
2025-12-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Du har många bra poänger.

Man skulle vilja höra just om sådant - hon har vägrat att smörja in (och i perioder ändå gjort det). Vad har egentligen läkarna rekommenderat och hur har det gått när hon inte följt deras råd? Kan hon, i sin roll där hon faktiskt påverkar andra människor och deras inställning till vården, försöka granska sig själv och hennes val i detta?

Jag har sett att en fd skolkamrat till mig kommenterat på Ellies sociala plattformar om att hon är en förebild som ger henne hopp. Vet inte exakt vilka hudproblem min fd skolkamrat egentligen lider av, men minns att hon hade många olika hälsoproblem. Det var så surrealistiskt att inse att någon jag haft i min närhet riskerar sin egna hälsa på grund av vad en youtuber säger i sina vloggar. Det är hemskt! Och det är just det som gör Ellies uttalanden om vården så otroligt farliga!

Som du skriver så är det viktigt att hon, i sin roll som influencer, ifrågasätts. Hon har på många sätt själv dokumenterat att hon skulle göra sig frisk via dieter. Hon vill vara en förebild, men då måste hon också våga vara öppen med misstag hon gjort och vad hon förmedlat ut till hennes "fans". Jag har massor av frågor och funderingar kring hennes val i denna situation. Funkade verkligen cap-behandlingen? Vad fick hon för information om den där UV-behandlingen innan hon påbörjade den? Har läkare avrått henne från att återfukta huden? Har hennes dieter funkat? Varför har hon inte testat att t.ex leva helt utan husdjur hemma? En snabb googling visar att djur kan orsaka hudbesvär hos människor även om det inte handlar om t.ex pälsallergier.

Hur många har hon inspirerat och vilselett? Hur många personer har, på grund av Ellie, slutat med kortison från ena dagen till den andra? Hur många personer har börjat misstro sjukvården på grund av det hon förmedlat utåt om hennes vård?

Ja. Problemet är inte att hon testat olika saker i ren desperation. Alla som sett hur hon ser ut borde förstå hur panikartat detta måste vara att leva med. Då förstår man att man testar många saker.

Problemet är att hon okritiskt köpt massa skit och rekommenderat det utan att själv ens haft positiv effekt av det. Hon har promotat och pushat allt från extrema dieter och fastor till kosttillskott och att sluta med kortison. Här har hon potentiellt skadat människor som ser upp till henne och som OCKSÅ är desperata, precis som hon! De är sårbara. Då måste man som influenser ta ansvar och vara försiktig.

Hennes TSW och eksem har säkert gått i skov hela tiden (tror jag) tills hon fick sprutorna. Så det är omöjligt att säga att någon diet eller kosttillskott har hjälpt, för hon har alltid blivit sämre igen. Därför har det varit lite bättre i perioder sen blivit sämre igen. UVB tror jag blev för kraftigt för hennes sjukt skadade hud (utan skyddande barriär) och orsakade den sista spiken i kistan.
Citera
2025-12-09, 09:12
Medlem
https://www.facebook.com/share/r/1MzH4GkNpH/?mibextid=wwXIfr

Denna borde Ellie se 😉
Citera
2025-12-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
https://www.facebook.com/share/r/1MzH4GkNpH/?mibextid=wwXIfr

Denna borde Ellie se 😉
Ja verkligen!
Nu hyllar hon S i en lång text på FB.
Jättefint men att vara medberoende är tyvärr inte kärlek.
Det hon behöver är någon som vågar gå emot henne och sätta ner foten så atghon vaknar.
Förstår hon inte att hon är på väg att bli den mamma hon absolut inte vill vara när hon gör alla i sin omgivning medberoende?
Vad kommer hennes barn se när de ser tillbaka på sin uppväxt?
Citera
2025-12-09, 13:20
Medlem
Förstår inte att följarna ser igenom hennes falskhet och lögner. Hon har inte varit sååååå sjuk under så lång tid som hon säger, det är bara att titta på hennes youtube och se allt hon ändå gjort under tiden. Det är liksom inte så att hon varit sängbunden under en lång period. Hon säger att vi vet inte allt men det är ändå mycket vi kan se via alla vloggar och aktivitet på insta osv. Hon är så överdriven och självgod.
Citera
2025-12-10, 10:44
Medlem
Det har tagits bort många kommentarer på senaste vloggen.
Citera
2025-12-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Det har tagits bort många kommentarer på senaste vloggen.

Kommentarer som var kritiska?
Citera
2025-12-10, 18:16
Medlem
Håller helt med dig i allt du skrev. En matning av bilder så att de som följer inte ska glömma och för att vara helt säker så upprepar hon allt oavbrutet. Det säger sig självt att det är av en anleding, och som förmodligen heter pengar i slutänden.
Citat:
Offerkappan är på ja.

Det finns människor som är så mycket sjukare, som inte kan jobba eller plugga. De gör också allt för att må bättre och helst bli friska. Hon har ju inte varit döende eller haft en dödlig diagnos men vill få det att låta så.

Hon får så mycket bekräftelse när hon lägger upp sina dramatiska bilder hon älskar att visa, det är sjukt bara.

Det är sjukt pinsamt.
Citera
2025-12-11, 14:56
Medlem
Nu gråter hon ut i FEMINA också.
Det är ingen hejd på hur mycket uppmärksamhet hon vill ha 🤮

Fler följare = mer pengar
Citera
2025-12-14, 21:28
Medlem
Jag tänker på att det var ju väldigt lätt att få ihop 150 000 spänn. Och sedan inte nämna nånting om det knappt vad man ska göra för pengarna. Som om alla har glömt det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in