Citat:
Ursprungligen postat av
Skuggvind
Förstår att det är jobbigt för Ellie att få kritik när hon är och har varit väldigt sjuk. Man har kunnat se hennes lidande och tror inte att någon skulle vilja befinna sig i hennes situation.
Jag har försökt förstå mig på problematiken med kortison, och det verkar som att hon slutat från en dag till en annan utan att trappa ned. Jag må ha fel om det, men det är så det verkat utifrån. OM det var så hon slutade med kortisonet så kan hon inte ha följt läkares råd. Hon har pratat om att hon ska rensa ut gifter från kroppen osv... men det enda jag tänkt på är hur mycket det måste stressat hennes kropp. Jag förstår att hon greppade efter halmstrån i en desperat situation, att hon verkligen hoppades att det skulle funka. Problemet är bara att hon tog enorma risker som skapade enorm stress i hennes kropp.
Hon verkade till en början bara ha mött läkare på vc/akuten, och det är inte så konstigt att de velat ge henne kortison - deras största rädsla måste ha varit att hon skulle kunnat drabbas av sepsis på grund av alla risker med hennes öppna sår. Det är konstigt att hon inte fick remiss till riktiga hudläkare.
För många personer är kortison något som funkar. Hennes rädsla och budskap utåt har kunnat skada en hel del personer som kan ha skapat en rädsla för att behandlas med kortison. Hennes ilska och misstro mot läkarvården är skadligt. Hon spenderade månader av att försöka härda ut smärtan men det blev ju inte bättre! Som influencer skulle hon ha kunnat reflektera nu i efterhand om det verkligen var rätt att sluta så tvärt med kortison. Vad säger hennes nuvarande hudläkare om det? Hade det gjort någon skillnad?
Jag håller med dig. Förstår heller inte varför hon inte fick remiss till hudläkare, det låter helt otroligt. Själv har jag alltid fått remiss till hud och också sökt privat till hudkliniken som alltid hjälpt både mig och mitt barn.
Men var det inte på hud hon solade och blev värre? Blev hon värre för att hon inte smorde in sig med någon hudkräm/vaselin?
Men nu finns ju en bot för TSW då, ta de där sprutorna så försvinner det, eller? Är det någon med TSW som tagit sprutorna men ändå har det kvar?
Förstår att Ellie inte vill ha elaka kommentarer men hon har faktiskt bäddat för det med sin "lita inte på läkarna" och att hon minsann inte ska gå till vården utan visa alla att hon ska äta sig frisk via massa olika preparat och rätt diet. Det är inte sunt att som rätt stor influencer påverka människor i den riktningen, man måste vara noga med hur man pratar och inte hitta på sina egna sanningar som inte stämmer samt sluta överdriva.