Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Snapchatkonversationen är dock ett erkännande. Och går som teknisk bevisning.

Finns inget erkännande där hur mycket du än ljuger om det
Citera
2025-12-14, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Det är helt irrelevant, också. Men kan ingen lägga upp domen!
klart du inte kan för den motsäger förmodligen allt du sagt här.
Citera
2025-12-14, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nope. Finns inga bevis i detta ärende.

Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Tvärtom de digitala spåren visar att han är oskyldig det är visst genom snap att han inte ens minns vad som hänt och måste spekulera, att han skulle kunna våldta någon när han är så plakat full faller på sin egen orimlighet

Hur har ni det med läsförståelse? Han Vet vad han har gjort. Och han erkänner det ich kommer med olika "skylla ifrån sig"- kommentater för att slippa ta ansvar. Läs om , läs rätt:

.......
Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
Citera
2025-12-14, 14:00
Medlem
Citat:
Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, trots fyllan. Detta erkänner han när han skriver "Jo det är klart".

Han erkänner att han inte hörsammade hennes upprepade nej. Detta erkänner han när han skriver att hon "ba tvärvände", men han trodde hon ville ändå. Han erkänner alltså våldtäkt.

Hur har du det med läsförståelsen?

Det är nog snarare du som har problem med läsförståelsen eftersom du tolkar det som ett erkännande när det är helt uppenbart att han har minnesluckor och bara spekulerar
Citera
2025-12-14, 14:02
Medlem
Väll " skriver han det betyder att han inte minns och spekulerar om tänkbara förklaringar till sitt av henne påstådda agerande det är inget erkännande det är bara du som tolkar det så men du är ju efterbliven och känslostyrd vi som går på fakta ser att det är uppenbart att han är oskyldig
Citera
2025-12-14, 14:03
Medlem
Citat:
Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej, trots fyllan. Detta erkänner han när han skriver "Jo det är klart".

Han erkänner att han inte hörsammade hennes upprepade nej. Detta erkänner han när han skriver att hon "ba tvärvände", men han trodde hon ville ändå. Han erkänner alltså våldtäkt.

Hur har du det med läsförståelsen?

Hahaha nej "jo det är klart" är inget erkännande. Han svarar det när hon säger att han borde ha hört vad hon sa trots att han var full.

Herregud, dina tolkningar av din älskade Snapchatkonversation är ju så krystade att det liknar ingenting.
Citera
2025-12-14, 14:04
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Det är nog snarare du som har problem med läsförståelsen eftersom du tolkar det som ett erkännande när det är helt uppenbart att han har minnesluckor och bara spekulerar

Hur är det uppenbart när han faktiskt skriver :

"Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Sen kom ju storyn med minnesluckor, och sedan gå i sömnen storyn. Trovärdighet noll faktiskt!
Citera
2025-12-14, 14:04
Avstängd
Citat:
Det är ord mot ord och hörsägen finns noll bevis jag har läst domen
som jag misstänkte då.

Feministerna med tomatkärringen i spetsen hittar bara på men det är inget ovanligt, varit så i alla trådar den varit med i.

Hovrätten kommer ju riva upp den här domen förhoppningsvis
Citera
2025-12-14, 14:05
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Hahaha nej "jo det är klart" är inget erkännande. Han svarar det när hon säger att han borde ha hört vad hon sa trots att han var full.

Herregud, dina tolkningar av din älskade Snapchatkonversation är ju så krystade att det liknar ingenting.

Han förnekade i rätten och det är ju vad som räknas. Dock är det ju onekligen så att konversationen ger stöd för målsägandes version, inte den misstänktes.
Citera
2025-12-14, 14:08
Medlem
Citat:
Jag förstod av ditt svar att du inte förstod min metafor.

Vissa människor kan verka civilicerade tills andra situationer uppstår. Han kan ha varit en bra vän. Men en ocivilicerad apa i andra sammanhang. Vilket nu målsägande fick erfara.

Exakt! Du hade inte tvingat in dina fingrar I en kvinna som säger nej och sluta upprepade gånger och som föset bort dina händer. Du hade begripigt att så gör man inte. Det är avtändande. Och olagligt. Och kränkande och elakt. Svinigt. Så varför försvarar du denna 31-åringens handlingar?

Finns väl massa logiska förklaringar till att målsägande ville hångla och sova ihop utan att vilja ha sex? Känner du inga kvinnor?

1. Hon kanske ville satsa seriöst på honom. Och då inte ha sex med honom, förens de var i seriösare läge.
2. Hon kanske inte ville ha sex med honom när han är full, då hon var rädd att han sedan skulle skylla sexet på fyllan, medans Hon ville att han verkligen skulle vilja ha henne och vilja satsa seriöst på henne. Därav ville hon vänta med sex tills han är nykter.
3. Hon kanske hade mens.
4. Hon kanske hade ägglossning och inget p-skydd och ville därav undvika sex helt.
5. Hon kanske har lätt att få urinvägsinfektion vid sex och därmed inte är sugen på just sex.
6. Hon kanske var rädd att sex skulle förstöra deras vänskap. Medans hångel och övernattning inte skulle kunna göra det på samma sätt.
7. Hon kanske tänkte att han egentligen inte Vill ha henne sexuellt, utan bara ville ha henne för att han är full och kåt.

Osv. Osv. Osv. Osv.

Oavsett vad. Så ville hon bara hångla och sova ihop. Vilket hon var tydlig med i bilen på väg hem. Han visste alltså redan i bilen vad som gällde, att det inte skulle bli något sex. Om sex var viktigt för honom, hade han kunnat be henne att skjutsa hem honom istället. Inte följt med hem till henne och där våldta henne.

Han gjorde bort sig. Big time. Och för detta behöver han sitta I fängelse och lära sig att nej är ett nej. Och här var det som sagt rentav upprepade nej.

1. Bjud inte hem honom till din säng då.
2. Bjud inte hem honom till din säng då.
3. Bjud inte hem honom till din säng då.
4. Bjud inte hem honom till din säng då.
5. Bjud inte hem honom till din säng då.
6. Bjud inte hem honom till din säng då.
7. Bjud inte hem honom till din säng då.

Hon gjorde bort sig. Big time. Och detta behöver hon lära sig genom att inte få en krona i skadestånd.
Citera
2025-12-14, 14:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Nej faktiskt inte. Det finns en tingsrätt och en hovrätt i Umeå.Bara leta reda på mailadress och skicka ett mail.

Ärendet heter B3077-25
då tackar jag för det ska kolla på det i veckan
Citera
2025-12-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Hovrätten kommer ju riva upp den här domen förhoppningsvis

Vi får hoppas det. Vi kan inte ha ett samhälle där en kvinna kan hångla upp en man, bjuda hem honom till sin säng och sen få 220 000 kr och mannens liv förstört för att han trodde hon ville ha sex.

Någon jävla måtta får det faktiskt lov att vara i daltandet med kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in