Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-14, 07:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hon bör väl låta bli att ha sex med honom då han är för full? Är det för mycket begärt? Säga nej kan vem som helst göra, men det gäller ju att man verkligen låter bli att ha sexet också.

Han är ju tokfull och borde inte behöva ta ställning till hennes sexuella aktiviteter.

Hon har inte haft några "sexuella aktiviteter", han har däremot tvingat sig på henne och tvingat henne till sex, som hon upprepade gånger sa nej till, sluta och föste bort hans hand. Men han gav sig inte. Så hon tvingades fly sitt eget hem.

Har du svårt att förstå skillnaden mellan våldtäkt och ömsesidigt sex?

Jag får väl försöka få dig att fatta:

Metafor: blir du misshandlad av någon som är full och du är nykter. Så är det fortsatt misshandel och inte ett ömsesidigt slagsmål.

Målsägande ville inte ha sex. Hon blev våldtagen (metafor: misshandlad) av sin vän som var full när hon var nykter. De hade inte ömsesidigt sex (inte ömsesidigt slagsmål).

Försäk fatta nu.
Citera
2025-12-14, 08:06
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Metafor: Du går och tittar på en husvisning. Du är intresserad och har sett bilder på nätet. Fint hus. Men väl där på husvisningen känner du att du inte vill köpa.

Metafor: Du blir grovt misshandlad och avbiten örat och lämnad att dö mitt i natten av en främmande person.

Jag tycker du ska tänka till lite.

Bra om mäklaren åtminstone väntar tills jag blivit nykter innan vi fortsätter med vår affär. Eller vänd på det, så är en onykter mäklare inte något att lita på. Då borde jag tackat nej och skiljts åt redan vid första kontakten.

Exakt den där grad skillnaden är ju just varför jag reagerar i detta fall.

Känns som ett ganska hemtrevligt sätt att bli antastad på. Om du nu tvingats välja.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-12-14 kl. 08:37.
Citera
2025-12-14, 08:12
Medlem
Vi har alltså över 1400 inlägg och ingen Fup 🤔😬 riktigt dåligt kan jag tycka
Citera
2025-12-14, 09:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Bra om mäklaren åtminstone väntar tills jag blivit nykter innan vi fortsätter med vår affär. Eller vänd på det, så är en onykter mäklare inte något att lita på. Då borde jag tackat nej och skiljts åt redan vid första kontakten.

Exakt den där grad skillnaden är ju just varför jag reagerar i detta fall.

Känns som ett ganska hemtrevligt sätt att bli antastad på. Om du nu tvingats välja.

Då förstod du inte metaforen. Metaforen är att hångel och övernattning inte är tvingande kontrakt på sex. Och en husvisning är inte tvingande kontrakt till husköp. Och att den dömde (mäklaren) är rätt störd som med tvång trots upprepade nej, sluta och bortfösandet av sina händer ändå fortsätter. En sådan person behöver sitta i fängelse. En sådan person är mer en ocivilicerad apa än en civilicerad människa.

Den dömde 31-åringen borde ha fattat vid detta laget och vid sin ålder att även om man hånglar och får sova över, så är nej till sex = nej till sex. Men som sagt. Det gjorde han inte. Och då behöver han sitta inom lås och bom och lära sig detta. Du kommer också en vacker dag hamna inom lås och bom om du inte försöker lära dig att nej till sex = nej till sex.

Om du är på fest. Hånglar med en vän till dig. Får följa med henne hem. Hon säger att ni inte ska ha sex. Men hemma hos henne, börjar du försöka ändå. Hon säger nej, sluta upprepade gånger, hon föser bort dina händer. Och du tvingar dig in med dina fingrar mot hennes vilja i hennes underliv. Du tycker inte att detta skulle vara extremt avtändande och kännas helt fel? Det hela är iaf en olaglig handling. Våldtäkt. Försök lär dig detta.

Ja, det är gradskillnader I helvetet. Men ett helvete är fortsatt ett helvete, även om vissa bitar av helvetet är värre än andra.

Att bli utsatt för brott är aldrig "hemtrevligt".
Du framstår som rätt empatistörd när du kallar det brott målsägande blivit utsatt för, för "ganska hemtrevligt". Skärpning!
Citera
2025-12-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, det gör jag inte. Det är du som inte klarar av att ha två tankar i huvudet samtidigt.

Att tycka att hon inte borde ha bjudit hem honom är inte samma sak som att tycka att bjuda hem någon till sin säng är lika med samtycke.

Då är det ni som inte klarar att ha två tankar i huvudet. Visst kan man tycka att hon inte borde ha bjudit hem honom, men då har det noll bäring på skulden för våldtäkten.
Citera
2025-12-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Det här har sopats under mattan snyggt av de flesta ledande feministeri tråden, objektivt?
Det är helt irrelevant, också. Men kan ingen lägga upp domen!
Citera
2025-12-14, 10:50
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Då förstod du inte metaforen.

En sådan person är mer en ocivilicerad apa än en civilicerad människa.

Den dömde 31-åringen borde ha fattat vid detta laget och vid sin ålder att även om man hånglar och får sova över, så är nej till sex = nej till sex.

Om du är på fest. Hånglar med en vän till dig. Får följa med henne hem. Hon säger att ni inte ska ha sex. Men hemma hos henne, börjar du försöka ändå. Hon säger nej, sluta upprepade gånger, hon föser bort dina händer. Och du tvingar dig in med dina fingrar mot hennes vilja i hennes underliv. Du tycker inte att detta skulle vara extremt avtändande och kännas helt fel? Det hela är iaf en olaglig handling. Våldtäkt. Försök lär dig detta.

Ja, det är gradskillnader I helvetet. Men ett helvete är fortsatt ett helvete, även om vissa bitar av helvetet är värre än andra.

Att bli utsatt för brott är aldrig "hemtrevligt".
Du framstår som rätt empatistörd när du kallar det brott målsägande blivit utsatt för, för "ganska hemtrevligt". Skärpning!

Eller så förstod du inte mitt svar.

Jo jag har ifrågasatt hennes val av kompisar, är han på en apa och dess nivå så kanske lika apor leka bäst.

Absolut att han borde. Så vi har det klart, jag tycker inte om hans handlingar, på samma sätt som jag inte tycker om hur han kunde hamna där han hamnade.

Jag hade inte tvingat in mina fingrar i någons underliv om det inte var så att hon önskade. Däremot hade jag velat prata med min kompis om den respektlöshet jag känner när hon verkar tycka det är kul att leka med mina känslor.

Varför vill du hångla men inte ha sex?
Varför tar du hem mig samma kväll vi hångla och önskar jag sover bredvid dig, men nu plötsligt vill du inte alls ha mer med mig att göra?

Lägg därtill att all denna dramatik utspelar sig i en väldigt onykter mans kväll.

Att du sedan efter allt detta dessutom anmäler mig för våldtäkt är för mig rätt makabert.

Jag hade fan känt mig utnyttjad och slängd framför en buss av någon som skulle varit min vän.
Citera
2025-12-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om ”majoriteten” du lutar dig mot är samma lilla klick som delar dina fantasier (tex pedofili "alla vet ju hur sex funkar") så förklarar det varför din logik havererar.

Fakta växer inte av att flera personer upprepar samma sexuella drömmar det blir bara ett ekokammare-projekt där ni bekräftar varandras blindfläckar och sexuellitet.

Att du kallar det där för att ”krossa” någon är nästan rörande.

Att du kallar en majoritet för pedofiler när vi är på ett forum för helt vanliga människor bara för att du blir krossad i debatten är däremot nästan rörande, den bortförklaringen var ovanligt korkad, även för att komma ifrån dig lilla vännen haha
Citera
2025-12-14, 11:02
Medlem
Citat:
Den dömde hörde henne säga nej upprepade gånger. Det har han själv erkänt. Sluta spela korkad nu. Nyreggat konto som sagt. Visstvisst.

Han har inte erkänt du fortsätter sprida den lögnen men det bevisar bara hur tunnt case ni har, han spekulerar, "jag förstod väll inte eller trodde du drev" han spekulerar och ger två alternativa förklaringar till sitt agerande det är tydligt att han inte ens minns och detta har ludret utnyttjat till att göra en falsk anmälan det är faktan
Citera
2025-12-14, 11:11
Medlem
Citat:
Han hade ju blivit polisanmäld och eventuellt dömd, vem han än våldtagit. Så det är väl själva våldtäkten han ska ångra. Och lära sig att aldrig mer begå en sådan.

Säger någon "nej" så räcker det. Då slutar man. Oavsett om man haft sex ned varandra tidigare eller inte. Och man slutar definitivt vid upprepade nej.

Snarare hon som lär ångrar sin vänskap med honom. En "man" som inte kan ta ett nej...

Finns noll bevis för några upprepade nej, tvärtom var det mannen som var i en utsatt situation och kvinnan som utförde sexuella handlingar på honom när han var i en särskilt utsatt situation
Citera
2025-12-14, 11:14
Medlem
Citat:
Hon var ju extra tydlig. Hon sa nej upprepade gånger, sluta och föste bort hans händer. Väldigt tydlig.

Du tycker inte att man behöver lära barn att respektera nej? Den här killen hade verkligen behövt lära sig redan som barn att respektera nej.

Nu finns det noll bevis för det som sagt men gulligt att du måste ljuga och framställa det som fakta
Citera
2025-12-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Finns noll bevis för några upprepade nej, tvärtom var det mannen som var i en utsatt situation och kvinnan som utförde sexuella handlingar på honom när han var i en särskilt utsatt situation
Hur lyckas du komma till den objektiva analysen? Vad du säger saknar ju totalt verklighetsförankring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in