Citat:
Ursprungligen postat av
Majsmannen2
Bra om mäklaren åtminstone väntar tills jag blivit nykter innan vi fortsätter med vår affär. Eller vänd på det, så är en onykter mäklare inte något att lita på. Då borde jag tackat nej och skiljts åt redan vid första kontakten.
Exakt den där grad skillnaden är ju just varför jag reagerar i detta fall.
Känns som ett ganska hemtrevligt sätt att bli antastad på. Om du nu tvingats välja.
Då förstod du inte metaforen. Metaforen är att hångel och övernattning
inte är tvingande kontrakt på sex. Och en husvisning är
inte tvingande kontrakt till husköp. Och att den dömde (mäklaren) är rätt störd som
med tvång trots
upprepade nej, sluta och bortfösandet av sina händer ändå fortsätter. En sådan person behöver sitta i fängelse. En sådan person är mer en ocivilicerad apa än en civilicerad människa.
Den dömde 31-åringen
borde ha fattat vid detta laget och vid sin ålder att även om man hånglar och får sova över, så är
nej till sex =
nej till sex. Men som sagt. Det gjorde han inte. Och då behöver han sitta inom lås och bom och lära sig detta. Du kommer också en vacker dag hamna inom lås och bom om du inte försöker lära dig att
nej till sex =
nej till sex.
Om du är på fest. Hånglar med en vän till dig. Får följa med henne hem. Hon säger att ni
inte ska ha sex. Men hemma hos henne, börjar du försöka ändå. Hon säger
nej, sluta upprepade gånger, hon föser bort dina händer. Och du tvingar dig in med dina fingrar
mot hennes vilja i hennes underliv. Du tycker inte att detta skulle vara extremt avtändande och kännas helt fel? Det hela är iaf en olaglig handling. Våldtäkt. Försök lär dig detta.
Ja, det är gradskillnader I
helvetet. Men ett
helvete är fortsatt ett
helvete, även om vissa bitar av
helvetet är värre än andra.
Att bli utsatt för brott är
aldrig "hemtrevligt".
Du framstår som rätt empatistörd när du kallar det brott målsägande blivit utsatt för, för "ganska hemtrevligt". Skärpning!