Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-13, 19:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
hörde du henne säga nej flera gånger eller är det andrahandsuppgifter du sprider här? dvs falsryktesspridning.

Den dömde hörde henne säga nej upprepade gånger. Det har han själv erkänt. Sluta spela korkad nu. Nyreggat konto som sagt. Visstvisst.

Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
tänk om de brukade ha sex när han var full då och hon sa ja, och ändrade sig han minns ju inte.
Citera
2025-12-13, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Den dömde hörde henne säga nej upprepade gånger. Det har han själv erkänt. Sluta spela korkad nu. Nyreggat konto som sagt. Visstvisst.
ord emot ord alltså tack inga fler frågor.

bortom rimligt tvivel var det.
Citera
2025-12-13, 19:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du kan kalla det halmgubbe om det gör situationen bekvämare för dig, men ditt resonemang landar ändå exakt där jag påpekade.

När man hävdar att ”delaktighet” räcker för att legitimera penetration så leder det i praktiken till att även minderåriga skulle anses samtycka.
Det är inte jag som hittar på det, det är den logiska följden av det du själv skrev.

Att du nu försöker backa visar mest att du själv förstått hur obehagligt det låter när man följer din princip hela vägen ut.

Jag skulle kunna skriva något mycket värre om din inställning om sexualitet än detta...

Nej, det är inte den logiska följden. Minderåriga kan delta aktivt i sex, men anses inte kunna samtycka ändå. Det handlar inte om penetration eller aktivitet, utan om ålder. Liksom det kan handla om brist på samtycke genom berusning. Mannen här är mycket berusad. Han kan alltså logiskt sett inte ha samtyckt till när hon låter honom tillfredsställa honom med fingrarna.
Citera
2025-12-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det vi behöver tänka på i trådar som dessa är att de drar till sig extremer av alla ca 1.000.000 FB-användare. Det finns säkerligen ca 20 av dessa som tycker att i detta solklara fall är våldtäktoffrets fel att hon blev våldtagen av en vän

De sjuka MENA-män som belamrar tråden är just mkt mkt sjuka. Dom längtar tillbaka till hur dom fick vara i t ex Afghanistan där kvinnor i utgångsläget är horor och män är kukstyrda missiler som kan skylla allt på kvinnor. Ett tips är att ni flyttar tillbaka till era ursprungsländer, där också FB är förbjudet så slipper vi höra ert papegojande....
Av någon anledning är det just fall där MÄ bjudit in GM i sitt hem, som drar till sig det värsta victim-blamingen. Det verkar alltså som de är upprörda att det inte anses som samtycke. Man kan undra varför?

Vilket visar att det tydligen inte självklart för alla. Att bjuda hem någon till sitt hem är samtycke till att personen kan vara i ens hem, inte sex. Likaså att låta någon sova i ens säng är samtycke till just det, inte sex.
Citera
2025-12-13, 19:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Husvagnen har i flertalet våldtäktstrådar gått emot forskning gällande att brottsoffer kan bli passiva vid trauma. Jag har själv sett det i flera fall. Husvagnens påstående i trådar som dessa är att betrakta som en gäspning, hen bidrar allt som oftast med ingenting

Givetvis går jag emot idén om ”frysreaktionen” eftersom det är en myt och handlar om ideologi och inte vetenskap. Det är ingen forskning som ligger bakom föreställningen.

Våldtäktsoffer kan absolut bli passiva vid våldtäkt när t ex motstånd framstår som lönlöst eller farligt. Men det är inte vad föreställningen om ”fryseffekten” handlar om.
Citera
2025-12-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Av någon anledning är det just fall där MÄ bjudit in GM i sitt hem, som drar till sig det värsta victim-blamingen. Det verkar alltså som de är upprörda att det inte anses som samtycke. Man kan undra varför?

Vilket visar att det tydligen inte självklart för alla. Att bjuda hem någon till sitt hem är samtycke till att personen kan vara i ens hem, inte sex. Likaså att låta någon sova i ens säng är samtycke till just det, inte sex.

Finns ingen här som påstått något av detta. Du och likasinnade verkar inte ha annat än halmbyggen att komma med.
Citera
2025-12-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det är inte den logiska följden. Minderåriga kan delta aktivt i sex, men anses inte kunna samtycka ändå. Det handlar inte om penetration eller aktivitet, utan om ålder. Liksom det kan handla om brist på samtycke genom berusning. Mannen här är mycket berusad. Han kan alltså logiskt sett inte ha samtyckt till när hon låter honom tillfredsställa honom med fingrarna.
Du verkar inte alls förstå vilka premisser du själv bygger på.

Du avfärdar först aktivitet som irrelevant, men använder sedan aktivitet som huvudskäl för att friskriva honom.

Därefter importerar du resonemang från barnrätten samtidigt som du förnekar deras mest grundläggande konsekvenser.

Det är tre helt inkompatibla argumentationslinjer som du hoppar mellan utan att märka att de motsäger varandra på en nivå som hade fått vilken förstaårsjurist som helst att rodna.

Och när man följer dina egna premisser konsekvent vilket du uppenbart undviker hamnar du i scenarier som är så juridiskt och moraliskt havererade att jag inte ens behöver skriva ut dem (kan inte pga regler i fb).
Det räcker att konstatera att det är din logik som leder dit, inte min.

Att du inte ser det själv är tyvärr det minst förvånande i den här diskussionen.
Senast redigerad av PR400 2025-12-13 kl. 20:12.
Citera
2025-12-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Finns ingen här som påstått något av detta. Du och likasinnade verkar inte ha annat än halmbyggen att komma med.

Tråden är full med inlägg som klandrar MÄ för att hon låtit honom sova i sin säng.
Citera
2025-12-13, 21:24
Medlem
Avalanchekings avatar
Var det så att han inte frågade henne om samtycke genom en app eller att hon låg efter tre sekunder och stönade men ångrade sig sista minuten för att han drog ut för sakta? Det är ju våldtäkt i dagens judekontrollerade Sverige.
Citera
2025-12-13, 21:26
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, du kan inte lägga ansvaret på målsägande för att den dömde inte hörsammade hennes upprepade nej. Det ansvaret för sig själv bär bara den dömde. Han skulle ha hörsammat hennes upprepade nej och slutat. Det är så man fungerar tillsammans i ett samhälle.

Då hörsamma du inte mitt "nej" i vad jag försöker förmedla.

Säger du nej, då bör det inte finnas några tvivel.

Är din kompis dessutom full beyond så krävs det en extra tydlighet.

Fan känns som bruden i fråga inte är mer än 10 år gammal.

Brudar lär sig väl redan i högstadiet hur man ska hantera killar som är aldeles för mycket på.

Eller sa eran mamma att killar ni inte vill ligga med ska ni absolut bjuda med er hem till eran egen säng?
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-12-13 kl. 21:29.
Citera
2025-12-13, 21:28
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Enligt domen hade dom hånglat innan på kvällen. Så inte omöjligt. Också förståeligt att han kan ha tolkat det som att hon ville ha sex. Vidare förståeligt att han försöker. Men då lägger man ned då hon säger nej.

Jaså. Kan inte mer än tacka för den informationen och känna mig ännu mer stärkt i min tes.
Citera
2025-12-13, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Då hörsamma du inte mitt "nej" i vad jag försöker förmedla.

Säger du nej, då bör det inte finnas några tvivel.

Är din kompis dessutom full beyond så krävs det en extra tydlighet.

Fan känns som bruden i fråga inte är mer än 10 år gammal.

Brudar lär sig väl redan i högstadiet hur man ska hantera killar som är aldeles för mycket på.

Eller sa eran mamma att killar ni inte vill ligga med ska ni absolut bjuda med er hem till eran egen säng?

Hon var ju extra tydlig. Hon sa nej upprepade gånger, sluta och föste bort hans händer. Väldigt tydlig.

Du tycker inte att man behöver lära barn att respektera nej? Den här killen hade verkligen behövt lära sig redan som barn att respektera nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in