Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns inga vetenskapliga studier som styrker ”frysreaktionen”. Det är missuppfattad vetenskap som används ideologiskt. Vad som är fallet är att det existerar katanoniska tillstånd hos bytesdjur vid stark fara och rädsla och det finns våldtäktsoffer som upplever passivitet och uppgivenhet. Av detta har man på ideologisk grund konstruerat ”frysreaktionen” som är en spekulativ teori utan vetenskapligt stöd.

Men det är en debatt för den tråd som hänvisas till.

Om man väl spekulerar kan det lika gärna vara så att mannen här drabbats av detta påstådda tillstånd. Det är ju han som är i ett särskilt utsatt tillstånd och kan ha svårt att värja sig mot en nykter person.

Scrollade igenom tråden som länkades, där finns hur många vetenskapliga studier som helst som bekräftar att det är en riktig reaktion.

Jag har inget mer att säga varken dig eller någon annan förrän ni slutar avfärda exakt all forskning som inte håller med er som feministiskt dravel eller dylikt.

Återkom när du vill vara seriös.
Citera
2025-12-13, 17:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
HusvagnSvensson verkar också ignorera att 70% av alla våldtäktsoffer reagerar med frozen fright, även om denna tjej faktiskt klarat av att både säga nej och lyfta bort hans händer. Men en person som reagerar med frozen fright blir ju helt stel och still och då krävs ju inget våld.

Sedan så vill jag ändå hävda att det inte detta fall innefattade visst tvång eftersom han, trots nej och att hon lyft bort händerna, tvingat henne att utstå dessa handlingar.

Även om det inte förekommit något våld eller tvång så har det alltså ändå förekommit tvång? Hur då?

Har hon blivit helt still och stel? Påstår hon det? Hur har det annars någon relevans? Om kvinnan blir still och stel blir det alltså lättare att ha sex än om hon är varm och följsam?

Om vi skall gå på automatiska reaktioner så förefaller det betydligt mer sannolikt att han reagerar på hennes stimulans av honom. Det kan som bekant? ge män erektion. Vilket är ett skäl att hon skall respektera att han är i ett särskilt utsatt tillstånd och visa ansvar och hålla sig ifrån sexuell interaktion med honom.
Citera
2025-12-13, 17:44
Medlem
Citat:
Även om det inte förekommit något våld eller tvång så har det alltså ändå förekommit tvång? Hur då?

Har hon blivit helt still och stel? Påstår hon det? Hur har det annars någon relevans? Om kvinnan blir still och stel blir det alltså lättare att ha sex än om hon är varm och följsam?

Om vi skall gå på automatiska reaktioner så förefaller det betydligt mer sannolikt att han reagerar på hennes stimulans av honom. Det kan som bekant? ge män erektion. Vilket är ett skäl att hon skall respektera att han är i ett särskilt utsatt tillstånd och visa ansvar och hålla sig ifrån sexuell interaktion med honom.

Haha tillåt mig att skratta rakt ut. Hon har inte gett honom någon stimulans what so ever

Bye
Citera
2025-12-13, 17:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Scrollade igenom tråden som länkades, där finns hur många vetenskapliga studier som helst som bekräftar att det är en riktig reaktion.

Jag har inget mer att säga varken dig eller någon annan förrän ni slutar avfärda exakt all forskning som inte håller med er som feministiskt dravel eller dylikt.

Återkom när du vill vara seriös.

Du får diskutera det i den tråden, men nej, det finns inga säkra belägg alls för att det går att applicera denna automatiska respons i djurvärlden när det föreligger livsfara på en våldtäktssituation. Att en frysreaktion skulle uppstå även i icke hotfulla situationer är helt uteslutet av vetenskapliga skäl.

Detta är en ideologisk myt som tjänar ett syfte, som de apatiska flyktingbarnen.
Citera
2025-12-13, 17:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Haha tillåt mig att skratta rakt ut. Hon har inte gett honom någon stimulans what so ever

Bye

Hur vet du det? De befinner sig lättklädda i samma säng, om jag förstår det rätt.
Citera
2025-12-13, 17:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Som jag skrev: genom att vara ihärdig. Om du försöker kittla en person, så ska du se att du kommer få in träffar lite då och då, helt utan tvång eller våld. Bara du är riktigt riktigt ihärdig. Tar hon bort din vänstra hand är du där med höger hand osv.

Likaså här. Han var ihärdig och fick därmed in finger och dolme. Mot hennes vilja.

Fasthållning funkar ju med. Eller att ta pauser och få den andra att tro att attacken är över. Och så kommer ny attack.

Det var ju därav hon flydde hemmet. Gick ju inte att stoppa den dömde på annat sätt.

Fick in dolme? Det var väl det han inte fick, om jag förstår rätt?
Citera
2025-12-13, 17:52
Medlem
Citat:
Hur vet du det? De befinner sig lättklädda i samma säng, om jag förstår det rätt.

Varken han eller hon har påstått det. Ska du sitta här och dra saker ur röven som ingen någonsin har påstått, nu får du faktiskt ge dig.

Vill du bli tagen på allvar börjar du med att begära ut domen och läser den. Sedan slutar du hitta på saker som ingen av parterna påstått och håller dig i alla fall till deras egna utsagor.

P.s även om det hade varit så så är det inte relevant eftersom sexet inte bestått av penis I vagina utan fingrar. Men du kanske menar att hans eventuella stånd har med det att göra också.
Citera
2025-12-13, 18:16
Medlem
Citat:
HusvagnSvensson verkar också ignorera att 70% av alla våldtäktsoffer reagerar med frozen fright, även om denna tjej faktiskt klarat av att både säga nej och lyfta bort hans händer. Men en person som reagerar med frozen fright blir ju helt stel och still och då krävs ju inget våld.

Sedan så vill jag ändå hävda att det inte detta fall innefattade visst tvång eftersom han, trots nej och att hon lyft bort händerna, tvingat henne att utstå dessa handlingar.

Exakt.

Ja, det är ju även tvång och våld att penetrera någon som inte vill.

Ja, kvinnan i detta ärende har lyckats vara handlingskraftig. Långt ifrån alla våldtäktsoffer hade vågat fly så som hon gjorde.
Citera
2025-12-13, 18:19
Medlem
Citat:
Nej, det är ingen princip jag gett uttryck för. Du har hittat på det helt själv. Dina halmgubbar får du slåss mot utan mig.
Du kan kalla det halmgubbe om det gör situationen bekvämare för dig, men ditt resonemang landar ändå exakt där jag påpekade.

När man hävdar att ”delaktighet” räcker för att legitimera penetration så leder det i praktiken till att även minderåriga skulle anses samtycka.
Det är inte jag som hittar på det, det är den logiska följden av det du själv skrev.

Att du nu försöker backa visar mest att du själv förstått hur obehagligt det låter när man följer din princip hela vägen ut.

Jag skulle kunna skriva något mycket värre om din inställning om sexualitet än detta...
Citera
2025-12-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ångrar? Hon har inkasserat 220 000 kr tack vare honom.

Hon borde vara tacksam.

Tacksam för att ha blivit våldtagen? Nejdå, det är hon knappast.
Citera
2025-12-13, 18:25
Medlem
Det vi behöver tänka på i trådar som dessa är att de drar till sig extremer av alla ca 1.000.000 FB-användare. Det finns säkerligen ca 20 av dessa som tycker att i detta solklara fall är våldtäktoffrets fel att hon blev våldtagen av en vän

De sjuka MENA-män som belamrar tråden är just mkt mkt sjuka. Dom längtar tillbaka till hur dom fick vara i t ex Afghanistan där kvinnor i utgångsläget är horor och män är kukstyrda missiler som kan skylla allt på kvinnor. Ett tips är att ni flyttar tillbaka till era ursprungsländer, där också FB är förbjudet så slipper vi höra ert papegojande....
Citera
2025-12-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Majoriteten har rätt det är ren logik att det är så men jag förstår att det är jobbigt att bli krossad i debatten, jag har gång på gång krossat dig med fakta medan du kör vidare med projiceringar och personangrepp, som du skämmer ut dig haha
Om ”majoriteten” du lutar dig mot är samma lilla klick som delar dina fantasier (tex pedofili "alla vet ju hur sex funkar") så förklarar det varför din logik havererar.

Fakta växer inte av att flera personer upprepar samma sexuella drömmar det blir bara ett ekokammare-projekt där ni bekräftar varandras blindfläckar och sexuellitet.

Att du kallar det där för att ”krossa” någon är nästan rörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in