Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-09, 23:06
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Putinhater har rätt. Det är du som skämmer ut dig finns inga bevis och snapkonversationen tolkas bara som ett erkännande om man lider av kraftig bias.

Hade inga bevis funnits hade han ju inte blivit dömd. Snapkonversationen är ju bara stödbevisning. Det ligger ju betydligt mera bakom en fällande dom i ett ärende som detta.
Citera
2025-12-10, 03:12
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi tar delar av Snapchatkonversationen igen:

....
Snapchatkonversationen:

Citat:

Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo det är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
.....

Han erkänner helt och fullt att han har hört hennes upprepade nej, men att han ändå fortsatte, då han "trodde hon ba drev".

Ett nej är alltid ett nej. Och här var det upprepade nej.

Att forcera sig fram när någon säger nej = våldtäkt eller sexuellt övergrepp.

Men du menar alltså att du inte skulle hörsamma upprepade nej? Att du inte ser detta som våldtäkt?

Rätt stört också att ens vilja fortsätta när någon säger nej upprepade gånger.

Du tror på henne men du tror inte på honom när han säger att han var tokfull?

Sedan trodde han ju att hon ljög när hon sa nej. Hon kanske har lätt för att säga en sak men menar nånting annat.

Eller att dom som tidigare knullkompisar brukar rollspela men helt plötsligt ville hon inte.

Tycker inte den där konversationen är egentligen bättre eller sämre för någon.
Citera
2025-12-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om bevisningen enligt dig inte räcker för att säga att något hänt, hur lyckas du då dra slutsatsen att det inte hänt?

Den logiken fungerar bara om man läser det man vill inte det som faktiskt står.

Förstod att du skulle skriva ett långt argt svar känslostyrd som du är haha men sluta projicera dina egna tillkortakommanden på mig. Vi är fler som går på fakta istället för känslor och fakta säger att det finns absolut 0 bevis för våldtäkt, tvärtom tyder det mesta på att GM inte ens kommer ihåg händelsen och hade de sex när han var så full att han har minnesluckor så kan man verkligen fråga sig vem som är offret här
Citera
2025-12-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Eller tvärtom att han vet att han gjort fel men försöker skademininera med en efterhandskonstruktion. Är du tillräckligt nykter för att att kunna ha samlag så bör du vara tillräckligt nykter för att förstå att ett nej är ett nej.

Äckligt är det att försvara våldtäktsmän, det spelar NOLL roll om tjejen vart korkad eller något sådant. Samtycke är extremt viktigt.

Haha men det är ju exakt det du gör, du låter dina känslor färga din syn på hela situationen där du skyddar våldtäktsmannen och tror att han är oskyldig och låter ditt kvinnoförakt att inte lita på tjejen. Går man igenom faktan som finns tillgängligt så fattar man att mannen är definitivt skyldig, bara till vilken grad är snarare frågan.

Du verkar tro att det är rakt fram o göra vad man vill med en person man bjudit hem? Eller ens gått i säng med? Säger din partner nej så är det nej, oberoende av situationen.

Finns noll belägg för våldtäkt jag går till 100 procent på fakta jag låter aldrig känslorna styra mig tillskillnad från er feminister, och att ni inte har något bättre att komma med än snap konversationen säger allt, ni har noll och ingenting finns ingenting som tyder på att de skett en våldtäkt här om man har förmågan att se till fakta
Citera
2025-12-10, 09:22
Medlem
Citat:
Intressant.
Har du kommit fram till allt det där genom faktisk läsning, eller har du fått det serverat via sians, tarotkort eller någon annan källa som är lika verklighetsförankrad som din ”objektivitet”?

Jag har kommit fram till det genom att studera fakta, lägg inte över på mig att du är 100 procent känslostyrd. Sett till fakta finns inget som tyder på våldtäkt, att ni inte har något bättre än snap konversationen att komma med säger allt ni har noll och ingenting ni bara skämmer ut er
Citera
2025-12-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Hade inga bevis funnits hade han ju inte blivit dömd. Snapkonversationen är ju bara stödbevisning. Det ligger ju betydligt mera bakom en fällande dom i ett ärende som detta.

Behövs inga bevis för att dömas för våldtäkt det räcker med skrattretande tunna indicier
Citera
2025-12-10, 09:26
Medlem
Citat:
Om bevisningen enligt dig inte räcker för att säga att något hänt, hur lyckas du då dra slutsatsen att det inte hänt?

Den logiken fungerar bara om man läser det man vill inte det som faktiskt står.

Det som faktiskt står är en kille som skriver ojdå nog och väll, precis den sortens uttryck man använder om man inte kommer ihåg och istället spekulerar, och eftersom han var så full att han har minnesluckor kan man definitivt ifrågasätta vem som är offret, det är snarare kvinnan som gjort sig skyldig till våldtäkt
Citera
2025-12-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Du tror på henne men du tror inte på honom när han säger att han var tokfull?

Sedan trodde han ju att hon ljög när hon sa nej. Hon kanske har lätt för att säga en sak men menar nånting annat.

Eller att dom som tidigare knullkompisar brukar rollspela men helt plötsligt ville hon inte.

Tycker inte den där konversationen är egentligen bättre eller sämre för någon.

Han har minnesluckor det är tydligt så frågan är om det inte snarare är tjejen som gjort sig skyldig till våldtäkt som knullar med honom när han är så full
Citera
2025-12-10, 09:44
Medlem
Citat:
Att kalla det ”bias” när man läser det som faktiskt står, och ”opartiskt” när man hittar på resten, säger mer om din nivå än om min.

Hade han skrivit " ja jag hörde dina nej jag ber verkligen om ursäkt" då hade han erkänt nu skrev han istället " ojdå förlåt" när hon anklagade honom så jo det kräver en kraftig bias för att tolka det som ett erkännande det är tio gånger troligare att han inte minns och därför spekulerar
Citera
2025-12-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Eller tvärtom att han vet att han gjort fel men försöker skademininera med en efterhandskonstruktion. Är du tillräckligt nykter för att att kunna ha samlag så bör du vara tillräckligt nykter för att förstå att ett nej är ett nej.

Äckligt är det att försvara våldtäktsmän, det spelar NOLL roll om tjejen vart korkad eller något sådant. Samtycke är extremt viktigt.

Haha men det är ju exakt det du gör, du låter dina känslor färga din syn på hela situationen där du skyddar våldtäktsmannen och tror att han är oskyldig och låter ditt kvinnoförakt att inte lita på tjejen. Går man igenom faktan som finns tillgängligt så fattar man att mannen är definitivt skyldig, bara till vilken grad är snarare frågan.

Du verkar tro att det är rakt fram o göra vad man vill med en person man bjudit hem? Eller ens gått i säng med? Säger din partner nej så är det nej, oberoende av situationen.
Frågan är om han var tillräckligt nykter för att kunna samtycka med tanke på att han har minnesluckor, det är nog snarare bruden som gjort sig skyldig till våldtäkt i detta fallet
Citera
2025-12-10, 13:21
Medlem
Citat:
Att kalla det ”bias” när man läser det som faktiskt står, och ”opartiskt” när man hittar på resten, säger mer om din nivå än om min.

Det står inte " förlåt att jag våldtog dig " det finns inget erkännande du ser det du vill se, det är ganska patetiskt att du ljuger om att han erkänt när han inte har det, jag tolkar de precis som de övriga han minns ej och spekulerar kring varför han agerat som hon påstår att han agerat
Citera
2025-12-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel

Behövs ju tyvärr inga bevis för att dömas för våldtäkt det är inte som andra brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in