Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jag är 100 procent opartisk och objektiv därför har jag räknat ut för längesen hur det ligger till i detta fallet, jag skriver aldrig i affekt jag är inte så känslostyrd

Om man ideligen upprepar något som inte är sant så blir det sant, ungefär som Democratic Peoples's Republic of Korea. Antar det är därför du ständigt upprepar samma fel

Citat:
som du och dina löjliga feminestvänner är, by the way tack för att du ljög om att killen erkänt i snapkonversationen det visar hur desperata ni är när ni inte ens kan hålla er till sanningen när ni argumenterar, resten av de du skriver är dynga du själv lider av och som du projicerar på mig, fortsätt låta känslorna styra själv går jag på fakta och logik det finns en väldigt enkel anledning till att fler håller med mig än dig och det är för jag har rätt, visst du kan stanna kvar i tråden så jag har något att skratta åt medan du skämmer ut dig hahaha
Blir du för upprörd för att inte kunna skriva på ett vettigt sätt?
Citera
2025-12-09, 20:49
Medlem
Citat:
Han spekulerar kring varför han enligt henne agerat som han gjort bland annat skriver han jag var nog inte som smartast, detta tyder på att han inte minns och bara tror på det hon säger. Detta har jag kommit fram till genom en objektiv granskning ja jag känner inga av personerna ifråga och jag är varken feminist eller kvinnohatare så jag har ingen anledning att låta känslorna styra jag är bara intresserad av fakta och det är rätt skämmigt att ni inte har något bättre att komma med än snap konversationen är ert case så tunt? Lol

Eller tvärtom att han vet att han gjort fel men försöker skademininera med en efterhandskonstruktion. Är du tillräckligt nykter för att att kunna ha samlag så bör du vara tillräckligt nykter för att förstå att ett nej är ett nej.

Äckligt är det att försvara våldtäktsmän, det spelar NOLL roll om tjejen vart korkad eller något sådant. Samtycke är extremt viktigt.

Haha men det är ju exakt det du gör, du låter dina känslor färga din syn på hela situationen där du skyddar våldtäktsmannen och tror att han är oskyldig och låter ditt kvinnoförakt att inte lita på tjejen. Går man igenom faktan som finns tillgängligt så fattar man att mannen är definitivt skyldig, bara till vilken grad är snarare frågan.

Du verkar tro att det är rakt fram o göra vad man vill med en person man bjudit hem? Eller ens gått i säng med? Säger din partner nej så är det nej, oberoende av situationen.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-12-09 kl. 20:53.
Citera
2025-12-09, 20:52
Medlem
Citat:
Han spekulerar kring varför han enligt henne agerat som han gjort bland annat skriver han jag var nog inte som smartast, detta tyder på att han inte minns och bara tror på det hon säger. Detta har jag kommit fram till genom en objektiv granskning ja jag känner inga av personerna ifråga och jag är varken feminist eller kvinnohatare så jag har ingen anledning att låta känslorna styra jag är bara intresserad av fakta och det är rätt skämmigt att ni inte har något bättre att komma med än snap konversationen är ert case så tunt? Lol

"”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”"

Alltså är det uppenbart att han minns.

Din granskning blir knappast mer objektiv av att du upprepar det hela tiden.
Citera
2025-12-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
"”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”"

Alltså är det uppenbart att han minns.

Din granskning blir knappast mer objektiv av att du upprepar det hela tiden.
Precis. Människan låter sitt kvinnoförakt att förblinda hen.

Förstår inte hur man kan försvara förövaren här, där det är ett solklart fall av våldtäkt, brott mot samtyckeslagen.

Att Sverige försöker vara jämställt mellan könen är en sak som man kan vara stolt över som svensk. Väldigt konservativa (bakåtsträvande) vill ta tillbaka misogynin och kvinnoföraktet, man är rätt öppen med det. Kvinnan ska vara en accessoar till mannen, laga mat/städa, vara sexobjekt och hålla käft anser en del av dessa bakåtsträvande typer som är kvar i stenåldern.

Citat:
Att så många våldtäktsmål läggs ner beror på att de sannolikt är påhittade, eftersom det inte krävs minsta lilla bevis för att dömas för våldtäkt utan det räcker med skrattretande tunna indicier så är även väldigt många oskyldigt dömda, självklart ska man döma riktiga våldtäktsmän men detta fallet är ingen våldtäkt, iallafall inte mot tjejen frågan är snarare om inte killen blivit våldtagen han var uppenbarligen för full för att kunna lämna samtycke så hade det iallafall hetat om rollerna var ombyta. Att du skulle komma och smutsa ner tråden med feministiskt trams var väntat men du har som vanligt helt fel, precis som du hade när du förtala chalmerskillen fast han var fullständigt oskyldig
Antingen så är du väldigt pantad, våldtäktssman själv eller så är du kanske förövaren som låtsas vara en vanlig människa. Detta är ett solklart fall av våldtäkt/överträdelse av samtyckeslagen. Man måste vara äcklig som person om man tar våldtäktsmannens parti här, om tjejen gjort rätt eller fel att träffas med mannen i fråga är helt oväsentligt, ett nej är ett nej, punkt.
Skumt nick du har, du verkar ha samma värderingar som Putin ju?
Senast redigerad av EpicUsername 2025-12-09 kl. 21:06.
Citera
2025-12-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Att du påstår att du är ”opartisk” är nästan rörande, eller mer passande patetiskt.

En opartisk person behöver inte upprepa det i varje stycke.

En opartisk person behöver inte fylla texten med personangrepp.

En opartisk person behöver framför allt inte förklara bort varenda detalj som inte passar hens förutbestämda slutsats.

Det du skriver är inte logik.
Det är inte objektivitet.
Det är inte ens argumentation.
Det är i ren affekt.

Du skriver också att du ”kan tänka logiskt”, men om logik vore din styrka hade du åtminstone kontrollerat att dina egna påståenden inte kollapsar under sin egna motsägelser.

Och när någon avslutar med ”lämna tråden” är det alltid för att de insett att de inte har något kvar att komma med

Putinhater har rätt. Det är du som skämmer ut dig finns inga bevis och snapkonversationen tolkas bara som ett erkännande om man lider av kraftig bias.
Citera
2025-12-09, 21:29
Medlem
Citat:
Tvärtom de flesta i tråden har räknat ut att det inte skett någon våldtäkt det är du och tomatkungen som bara går efter känslor eftersom ni inte kan bättre. Det märks tydligt på hur han formulerar sig att han inte minns, att du är för efterbliven för att fatta det är ditt problem och inte mitt, skriv gärna fler svar så jag kan skratta lite till miss retard
Det mest underhållande här är inte vad du skriver utan hur du reagerar.
Varje gång dina påståenden utmanas tappar du omedelbart språket och faller ner i samma barnsliga förolämpningar, som tex ditt inlägg jag just svarar på

Det är som att se någon som precis insett att argumenten inte räcker och därför måste höja volymen för att slippa höra sin egen brist på resonemang.

Att du dessutom skriver att ”alla andra” tycker som du är ett ganska tydligt tecken på något du inte vill konfrontera, du är inte trygg i din egen uppfattning.
Ingen med ett starkt argument behöver hitta på en hejaklack.

Att du dessutom påstår att du ”räknat ut” någonting när du missar de mest grundläggande detaljerna i materialet säger rätt mycket om vilken nivå du arbetar på.

Du kallar andra känslostyrda, men det är bara en projektion av hur du själv reagerar varje gång någon pekar på en logisk brist.

Det mest talande är att du avslutar med ännu ett personangrepp.
Citera
2025-12-09, 21:34
Medlem
Citat:
Han spekulerar kring varför han enligt henne agerat som han gjort, hade han kommit ihåg hade han inte behövt spekulera han hade inte behövt använda fraser som " jag var nog inte som smartast, skrattretande och du skämmer som vanligt ut dig själv helt när du ljuger om att han erkänt, har du verkligen inget bättre än snap konversationen att komma med? Så patetisk du är haha
Det du kallar ”spekulation” är ju bara hans försök att förstå det du själv vägrar ta in.

För att kunna svara så detaljerat som han gör behöver man faktiskt minnas delar av händelsen något du helt missat i din iver att pressa allt in i din egen berättelse.
Citera
2025-12-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Putinhater har rätt. Det är du som skämmer ut dig finns inga bevis och snapkonversationen tolkas bara som ett erkännande om man lider av kraftig bias.
Att kalla det ”bias” när man läser det som faktiskt står, och ”opartiskt” när man hittar på resten, säger mer om din nivå än om min.
Citera
2025-12-09, 21:41
Medlem
Citat:
Intressant.
Har du kommit fram till allt det där genom faktisk läsning, eller har du fått det serverat via sians, tarotkort eller någon annan källa som är lika verklighetsförankrad som din ”objektivitet”?
Citera
2025-12-09, 21:45
Medlem
Hur går det med fupen i detta ärende eller ska ni bara prata massa skit?
Citera
2025-12-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Intressant.
Har du kommit fram till allt det där genom faktisk läsning, eller har du fått det serverat via sians, tarotkort eller någon annan källa som är lika verklighetsförankrad som din ”objektivitet”?

Det är väl i alla fall på något av de sistnämnda sätten du, tomatkungen och övriga stolpskott på er sida kommit fram till att det är en "glasklar" våldtäkt.

Såvida ni inte var med i rummet under händelsen eller sett den på film då.

För utifrån Snapchatkonversationen är absolut ingenting glasklart.
Citera
2025-12-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det är väl i alla fall på något av de sistnämnda sätten du, tomatkungen och övriga stolpskott på er sida kommit fram till att det är en "glasklar" våldtäkt.

Såvida ni inte var med i rummet under händelsen eller sett den på film då.

För utifrån Snapchatkonversationen är absolut ingenting glasklart.
Om bevisningen enligt dig inte räcker för att säga att något hänt, hur lyckas du då dra slutsatsen att det inte hänt?

Den logiken fungerar bara om man läser det man vill inte det som faktiskt står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in