2025-12-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrk57
Håller med att de inte ska behöva hamna i såna situationer. Hur tänker du kring att Jocke, under sin tid som jockiboi så helt fullvuxen, hade sexuellt umgänge med minderåriga - alltså barn? Har inte han som vuxen då ansvar att inte utnyttja sin status som ”kändis” för att ligga med tonåringar?

Och när gjorde han det? Finns det bevis?
Citera
2025-12-09, 12:21
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, det hade väl varit det vettigaste. Men jag tror inte Joakim och hans vänner fattar begreppet om den osynliga handen. I slutändan kommer han förlora sponsorer och inte få samma medieutrymme. Han kanske kan hanka sig fram som en fattiga YouTuber som Rask i framtiden?

Runkbloggen kanske kan återuppstå...

Det är nog sant och riktigt det du skriver.

Han kanske kan flytta till spanska solkusten och slå sina tvivelaktiga påsar ihop med telefonbedragarna? Kanske börja sälja lotter till dementa via Socialdemokraterna? De verkar ju inte bry sig nämnvärt om vem de anställer?
Citera
2025-12-09, 12:23
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Va? Vad pratar du om? Har vi sett samma dokumentär?
Ingen av de här youtube-människorna framstår som varesig sympatiska eller trovärdiga.
Jag har nu sett del två och är mest chockad över att det finns så många människor i det här landet som helt frivilligt konsumerar innehåll där förståndshandikappade östgötar bråkar med varandra.

Det här handlar alltså om nästan medelålders män som ägnar sig åt skvaller och ryktesspridning på heltid, de filmar varandra och babblar, de tar skärmdumpar av konversationer/gruppchattar som de sedan viftar med, verkar fabulera ihop en massa skit och sedan ägna sig åt uthängning och uppvigling.
Man behöver inte välja sida, man kan välja bort alltihop också.

Att de själva benämner idiotin som "Dramat" eller "Chrippa-dramat" är ju bara det en gigantisk röd flagga. "Dramaaaa", vilken normalbegåvad vuxen säger så!?
Vafan var det för snack om sekter, voodoo, demoner och exorcismer ens? Finns det INGEN i den här historien som lever i verkligheten?

Klokaste ord någon har postar på läääänge!
Citera
2025-12-09, 12:24
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrk57
Håller med att de inte ska behöva hamna i såna situationer. Hur tänker du kring att Jocke, under sin tid som jockiboi så helt fullvuxen, hade sexuellt umgänge med minderåriga - alltså barn? Har inte han som vuxen då ansvar att inte utnyttja sin status som ”kändis” för att ligga med tonåringar?
Det var fel och det är hans ansvar.

Som jag förstår det var han 20-25? Och tjejerna 14 och uppåt? (Var de yngre än så - typ 12? - tycker jag att det är på en annan nivå, då skulle jag nog säga att han är ett äckel rakt igenom.)

Väldigt olämpligt och fel på många sätt och absolut inget jag försvarar. Men så länge det inte var så att han tvingade nån eller utnyttjade nån som var för berusad eller drogad för att kunna "samtycka" (juridiskt sett kan man ju inte samtycka om man ör under 15), så tänker jag att det kanske inte är helt oförlåtligt och att man kanske inte är "körd" som människa för resten av livet. Det är förstås olagligt att en 20-åring har sex med en 14-åring och det är självklart väldigt allvarligt! Och även om tjejen har fyllt 15 så kan det vara olämpligt och moraliskt fel på många sätt.

Jag hade själv äldre pojkvänner i den åldern. Jag hade fyllt 15 så det var lagligt men jag ser det med andra ögon idag. Jag tycker att det är en svår fråga. Jag vill inte på nåt sätt försvara eller ursäkta sånt beteende. Men jag tror och hoppas att människor kan förändras.

Jag är i Jockes ålder och jag vet att folk generellt sett hade en lite annan syn på detta då. Hade man fyllt 15 så ansågs det mycket mer "okej" jämfört med idag. Det var ingen som reagerade på att jag och mina kompisar hade pojkvänner som var över 20 när vi var 15. Det ansågs "normalt" när jag växte upp. Inte för att det är nån ursäkt men ändå.

Att han använt sitt kändisskap i detta syfte är förstås moraliskt förkastligt.

Så nej, jag försvarar inget av detta men jag hatar honom inte utan tänker att han kan vara värd en chans till. Hur tänker du?
Citera
2025-12-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Östgötar är sjuka i huvudet.
Fullständigt (förutom 99,99% som är normala)
Citera
2025-12-09, 12:27
Medlem
Vilken äcklig porrfilm idipten la ut.

Jonna är för bra för honom.

Hon borde dumpat äcklet som svek henne så oändligt mycket.
Citera
2025-12-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Det var fel och det är hans ansvar.

Som jag förstår det var han 20-25? Och tjejerna 14 och uppåt? (Var de yngre än så - typ 12? - tycker jag att det är på en annan nivå, då skulle jag nog säga att han är ett äckel rakt igenom.)

Väldigt olämpligt och fel på många sätt och absolut inget jag försvarar. Men så länge det inte var så att han tvingade nån eller utnyttjade nån som var för berusad eller drogad för att kunna "samtycka" (juridiskt sett kan man ju inte samtycka om man ör under 15), så tänker jag att det kanske inte är helt oförlåtligt och att man kanske inte är "körd" som människa för resten av livet. Det är förstås olagligt att en 20-åring har sex med en 14-åring och det är självklart väldigt allvarligt! Och även om tjejen har fyllt 15 så kan det vara olämpligt och moraliskt fel på många sätt.

Jag hade själv äldre pojkvänner i den åldern. Jag hade fyllt 15 så det var lagligt men jag ser det med andra ögon idag. Jag tycker att det är en svår fråga. Jag vill inte på nåt sätt försvara eller ursäkta sånt beteende. Men jag tror och hoppas att människor kan förändras.

Jag är i Jockes ålder och jag vet att folk generellt sett hade en lite annan syn på detta då. Hade man fyllt 15 så ansågs det mycket mer "okej" jämfört med idag. Det var ingen som reagerade på att jag och mina kompisar hade pojkvänner som var över 20 när vi var 15. Det ansågs "normalt" när jag växte upp. Inte för att det är nån ursäkt men ändå.

Att han använt sitt kändisskap i detta syfte är förstås moraliskt förkastligt.

Så nej, jag försvarar inget av detta men jag hatar honom inte utan tänker att han kan vara värd en chans till. Hur tänker du?

Ville mest bara se om du även såg dessa som ”barn” som måste skyddas av vuxna, så som Jocke. Men antar att du, som han, bara kan se honom som ett offer. Inget är hans fel - antigen är det samhället som var fel, andra som var fel, eller hans barndom. Uppfattat 🫡
Citera
2025-12-09, 12:30
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90

Uff då. Är det som du säger, då är det verkligen inte bra. England har jag hört att dom får enligt lag inte ge barn någon långvarig diagnosticering alls innan .. tror det är 12 års ålder.
Skriv in tips till Dokument Inifrån om den gruppen
Nej men precis! Det står även här. Och på andra sidor står det att diagnos kan ges vid 2-3 ålder,
Men 4-5 år är ju för ungt med

https://www.autismforum.se/om-autism/tidiga-tecken-pa-autism/
Senast redigerad av Knappast....... 2025-12-09 kl. 12:36.
Citera
2025-12-09, 12:31
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Va? Vad pratar du om? Har vi sett samma dokumentär?
Ingen av de här youtube-människorna framstår som varesig sympatiska eller trovärdiga.
Jag har nu sett del två och är mest chockad över att det finns så många människor i det här landet som helt frivilligt konsumerar innehåll där förståndshandikappade östgötar bråkar med varandra.

Det här handlar alltså om nästan medelålders män som ägnar sig åt skvaller och ryktesspridning på heltid, de filmar varandra och babblar, de tar skärmdumpar av konversationer/gruppchattar som de sedan viftar med, verkar fabulera ihop en massa skit och sedan ägna sig åt uthängning och uppvigling.
Man behöver inte välja sida, man kan välja bort alltihop också.

Att de själva benämner idiotin som "Dramat" eller "Chrippa-dramat" är ju bara det en gigantisk röd flagga. "Dramaaaa", vilken normalbegåvad vuxen säger så!?
Vafan var det för snack om sekter, voodoo, demoner och exorcismer ens? Finns det INGEN i den här historien som lever i verkligheten?
Håller med om allt detta. Men av de inblandade tycker jag att Jocke framstår som den minst galna i detta gäng. Jag hade ingen aning om det här så kallade "dramat" tills för några dagar sen. Personligen har jag inget intresse i själva konflikten. Det jag menade var att jag tror inte att Jocke behöver oroa sig för att bli misstrodd, med tanke på att de som anklagar honom för att ljuga själva framstår som komplett galna. Brorsan är ju kriminell och har ett aktivt missbruk, till exempel.
Citera
2025-12-09, 12:31
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Ja exakt. Nu ska vi ju komma ihåg att J inte riktigt fungerar som merparten av oss andra. Somliga vill ju göra gällande att J har ett begåvningshandikapp, jag låter det vara osagt, men mycket talar ju i den riktningen, för att uttrycka det diplomatiskt. Och att inte kunna tänka abstrakt och i flera led, är ju synonymt med de diagnoser han stoltserar med. Han tillhör väl sannolikt de få, som ännu ser dessa som "superkrafter".

Kan du inflika med vilka diagnoser han har?
Jag har själv fantiserat i samma banor kring uppmärksamhet ang min barndom... men terapi och annan support har fått mig att tänka annorlunda.
Ju mer klar med skiten jag blivit ju mindre vill jag snacka om det.
Och inse att jag tillslut aldrig var ett offer utan en överlevare.
Jag har ett liv att njuta av istället för att sitta hos Malou von sivers och snyfta för att sälja böcker.
Citera
2025-12-09, 12:32
Medlem
mitropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Och när gjorde han det? Finns det bevis?
Narrkotikabruk kan skapa falska minnen
Ett annat skäl att ifrägasätta minnena är att Lundell ocksà berättar om ett eget massivt och långvarigt missbruk, där han får psykoser och upplever värsta tänkbara hallucinationer, som påminner inte så lite om terrorscenerna ur barndomshemmet:
"En annan gäng råkade jag sänka blicken och sảg dả att handen och armen saknade hud. Det var bara naket kött, senor och vener, och frän päsen gick det en tjock äder direkt till mitt hjärta. Jag kände samtidigt att det var nägot konstigt med mitt huvud, och när jag la den andra handen pä det förstod jag att det hade spruckit mitt itu. Alldeles kallsvettig av skräck vred jag pa mitt spruckna huvud och säg pa min kompis. Ocksä hans huvud var helt spräckt och ansiktet var skinnflätt."
Narkotikabruk skapar falska minnen.
Citera
2025-12-09, 12:33
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag tycker den var en snäll återgivning av allt som hänt och sagts. Det är så många gånger värre i verkligheten.

Jag har ju inte följt dramat så jag vet inte och skaparna av dokumentären vill ge en så rättvis bild som möjligt utan att medverka till mer skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in