2025-12-09, 11:36
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Håller inte med. Jag tycker att Jocke är en bra person i grunden, trots att han gjort mycket skit. Han verkar åtminstone till viss del stå för och ta ansvar för sina misstag.

Si där. Intressant hållning, med tanke på vad som rullats upp bara sista veckorna och hur han agerat och uppfört sig. Men respekterar din hållning. Dock minst sagt udda.
Citera
2025-12-09, 11:37
Medlem
mitropas avatar
Citat:
Håller inte med. Jag tycker att Jocke är en bra person i grunden, trots att han gjort mycket skit. Han verkar åtminstone till viss del stå för och ta ansvar för sina misstag.
Han tar ju inget ansvar för sina misstag, lögner och ett ansvarslöst liv! Tvärtom. Han skyller allt på en dålig uppväxt, som han själv står för beroende på en genetisk åkomma, sin mamma, sina fosterföräldrar, sin bror os osv. Genom lögner, aggressivt beteende och en mediakanla med tusentals följare får han bekräftelse ständigt på sitt sätt att vara. Rent schizo alltihop. Den där Anjo ber om ursäkt till Linneas familj som Pontus men inte som Anjo! Är alla östgötar schizo?
Citera
2025-12-09, 11:38
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitropa
Så då ska vi förlåta 13-åringarna idag som slänger handgranater, skjuter, eldar på och går gängkriminellas ärenden? De är ju bara "barn"?
Vi vuxna har huvudansvaret för barnen. De ska inte behöva hamna i såna situationer. När det går så långt har vuxenvärlden svikit dem för länge sen. Om man ska förlåta tycker jag är upp till var och en men de ska givetvis få vård och hjälp med sina problem, anpassat till deras ålder förstås.
Citera
2025-12-09, 11:40
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitropa
Han tar ju inget ansvar för sina misstag, lögner och ett ansvarslöst liv! Tvärtom. Han skyller allt på en dålig uppväxt, som han själv står för beroende på en genetisk åkomma, sin mamma, sina fosterföräldrar, sin bror os osv. Genom lögner, aggressivt beteende och en mediakanla med tusentals följare får han bekräftelse ständigt på sitt sätt att vara. Rent schizo alltihop. Den där Anjo ber om ursäkt till Linneas familj som Pontus men inte som Anjo! Är alla östgötar schizo?
"Som Pontus men inte som Anjo" - haha, jävla tönt, är han fem år gammal eller?
Citera
2025-12-09, 11:40
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:

Jocke borde tas in för en grundlig stor psykiatrisk utredning, innan det händer något fruktansvärt.

Att du tycker att han är sympatisk, gör dig lika sjuk. Hela hans liv är en stor bluff. Och här sitter han alltså med cigarren i munnen hemma via en gruppchatt och instruerar Anjo och sekten att utföra hela detta drev mot tjejen och hennes familj, stena systerns hund osv.

Vi klagar ofta på analfabeter från Somalia, men i och med den här dokumentären kommer det fram hur många lågbegåvade idioter det finns i Sverige. Som inte ens klarar ta in vad en enkel dokumentär säger. Helt oförmögna att förstå. Skrämmande kommentarer på Jockes Youtube-kanal, "Vi älskar dig vi som vet sanningen", herregud, instifta mentalfängelser igen!
Citera
2025-12-09, 11:41
Medlem
Vilken chock det måste vara för Kristallen som gett en psykopat/ kriminell/ så många fina utmärkelser. Uppriktigt hur känner ni nu när allt detta kommer fram.
Citera
2025-12-09, 11:42
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jocke borde tas in för en grundlig stor psykiatrisk utredning, innan det händer något fruktansvärt.

Att du tycker att han är sympatisk, gör dig lika sjuk. Hela hans liv är en stor bluff. Och här sitter han alltså med cigarren i munnen hemma via en gruppchatt och instruerar Anjo och sekten att utföra hela detta drev mot tjejen och hennes familj, stena systerns hund osv.

Vi klagar ofta på analfabeter från Somalia, men i och med den här dokumentären kommer det fram hur många lågbegåvade idioter det finns i Sverige. Som inte ens klarar ta in vad en enkel dokumentär säger. Helt oförmögna att förstå. Skrämmande kommentarer på Jockes Youtube-kanal, "Vi älskar dig vi som vet sanningen", herregud, instifta mentalfängelser igen!
Jag tar inte åt mig av personangrepp och jag bemöter inte sånt trams.
Citera
2025-12-09, 11:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vem är den där Rask egentligen, trodde han bara var en udda excentrisk typ utan direkta lojalitetsband till någon annan? Eller står han Jocke lika nära som Anjo gör?

Sorry om det är en dum fråga, har inte haft så mycket koll på Jockes "imperium". Men nu när det är en snackis överallt på sociala medier så kan det ju vara bra ha lite koll på huvudpersonerna runt Jocke.
Nej, han står inte lika nära .. men han vill gärna tro att Jocke och han är bästisar .... Det som talar emot det är ju dels att Jocke blockat honom (vet ej om det kvarstår), att han aldrig är bjuden till Jockes grejer som Anjo är och att du aldrig ser Jocke på hans kanal.
Däremot är han en av Jockes hundar - som gärna sitter och bjäffser för att försvara Jocke.
Så länge Rask tror att han har lika stor offerkofterätt som Jocke så kommer de nog aldrig bli några vänner heller .. inget får ju hota Jockes kofta.
Citera
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Vilken chock det måste vara för Kristallen som gett en psykopat/ kriminell/ så många fina utmärkelser. Uppriktigt hur känner ni nu när allt detta kommer fram.

Kriminell? Vilka brott har han dömts för?
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Det tror inte jag att J och hans apberg begriper eller knappt kan ana heller. De är ju inga tänkare av rang.

Nu har ju J bäddat för detta själv, över en längre tid, så jag tycker inte synd om honom. Detta kommer givetvis inte gå att tvätta bort. Och vi är nog rätt många som blir glada om han försvinner från offentligheten. Det han borde göra, är att skrapa ihop de pengar han har kvar (borde vara en hel del) och lämna landet, starta om anonymt i ett litet och billigt soligt land. Leva sparsamt på pengarna till pensionen. Ta tag i sitt mående och liv, fokusera på barnen.

Ja, det hade väl varit det vettigaste. Men jag tror inte Joakim och hans vänner fattar begreppet om den osynliga handen. I slutändan kommer han förlora sponsorer och inte få samma medieutrymme. Han kanske kan hanka sig fram som en fattiga YouTuber som Rask i framtiden?

Runkbloggen kanske kan återuppstå...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Fullkomligt vansinne skulle jag säga.
Freakshow och på gränsen till inblandning av gängkriminella.
Jag tycker den var en snäll återgivning av allt som hänt och sagts. Det är så många gånger värre i verkligheten.
Citera
2025-12-09, 11:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Kriminell? Vilka brott har han dömts för?
Olaga hot och två fall av föregivande av allmän ställning t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in