2026-05-02, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hahaha, du är rolig du när du inte ljuger.

Hur länge har Jonna gått på Ozempic? Hon har börjat få ett Ozempic face precis som Anjo.

Jag har ingen insyn om Jonna tar Ozempic jag tycker inte man behöver gå på utseende när det gäller någon varken Jonna, Linnea eller någon annan kvinna/man jag växte ifrån sånt snacka i mellanstadiet.
Citera
2026-05-02, 09:30
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ju mer de gnäller om Jocke desto bättre går det för honom. Så oerhört frustrerande det måste vara. Det är roligt att se hur det jobbas i häxverkstaden, woodoodockor tillverkas utan att det fungerar. Tänk vad mycket tid det läggs utan att få något tillbaka.
Då förväntar jag allt att ni tackar oss för att vi hjälper er husse. Varför ni får så ont i rumpan av det och måste anmärka på allt och fortsätta ljuga om saker som är enkla att kontrollera talar dock ett annat språk…

Så det var ca 1000 på plats men 2000 biljetter sålda? Det går ju hand i hand med hur vissa kreatörer brukar göra med följare på YouTube, dvs. betala för de själva för att det ska se bättre ut. Har man dessutom, som Jocke, en lätt ansträngd ekonomi för tillfället så svider det ju lite extra.

Hoppas det går bättre med resten av turnén! Det blir dyrt om han i fortsättningen ska behöva köpa merparten av biljetterna själv till sin fantastiska baktaktsdiscoföreställning.
Citera
2026-05-02, 09:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har ingen insyn om Jonna tar Ozempic jag tycker inte man behöver gå på utseende när det gäller någon varken Jonna, Linnea eller någon annan kvinna/man jag växte ifrån sånt snacka i mellanstadiet.

Jag tycker det är positivt att feta tar hjälp att gå ner i vikt eftersom det påverkar hälsan positivt.

Lite töntigt att hålla Ozempic hemligt bara när det syns så väl.
Citera
2026-05-02, 09:40
Avslutad
Citat:
Jag tycker det är positivt att feta tar hjälp att gå ner i vikt eftersom det påverkar hälsan positivt.

Lite töntigt att hålla Ozempic hemligt bara när det syns så väl.

Ja men om du tycker det är så positivt varför ens ta upp det? då kan du ju känna dig nöjd och glad som sagt så går jag själv inte på andras utseende tycker det är omoget.
Citera
2026-05-02, 09:47
Avstängd
Citat:
Ja men om du tycker det är så positivt varför ens ta upp det? då kan du ju känna dig nöjd och glad som sagt så går jag själv inte på andras utseende tycker det är omoget.

Naturligtvis kan vi skratta åt andras fetma om vi vill.

Naturligtvis kan vi ta upp att det är positivt att Jonna gått ner i vikt då hon är förebild för många.
Citera
2026-05-02, 09:47
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Trubbel när Jocke inte kom undan licens?

Ok, så kan det kanske vara.

Ändå märkligt att hans managementbolag Ninetone inte kunde förutse något så enkelt och stoppat den dyra och påkostade produktionen på tidigt stadium.
Citera
2026-05-02, 09:49
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Du ser inte att det är problematiskt om att personer som är sjuka i obesitas undanhåller att de fått medicinsk hjälp för att gå ner i vikt när de har miljoner följare som istället ska tro att det beror på att de lagt om kosten och börjat gå på gym? I detta fallet skulle jag kalla det att ljuga och följare med liknande symtom ska tro att dessa personer på något sätt är unika då de ”lyckas” till synes utan just den typen av behandling som de genomgår…

…om de nu gör det. Som sagt, ingen vet. Vi ska tro att det är pga omlagd kost och gymbesök.
Citera
2026-05-02, 09:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms

Ändå märkligt att hans managementbolag Ninetone inte kunde förutse något så enkelt och stoppat den dyra och påkostade produktionen på tidigt stadium.

Ninetone verkar drivas av pajasar.
Citera
2026-05-02, 09:52
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms

Inte alls, då Stefan Hallgren antagligen gjort som han brukar dvs. frågat Chat GPT som sedan hallucinerat ett felaktigt svar.
Citera
2026-05-02, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Du ser inte att det är problematiskt om att personer som är sjuka i obesitas undanhåller att de fått medicinsk hjälp för att gå ner i vikt när de har miljoner följare som istället ska tro att det beror på att de lagt om kosten och börjat gå på gym? I detta fallet skulle jag kalla det att ljuga och följare med liknande symtom ska tro att dessa personer på något sätt är unika då de ”lyckas” till synes utan just den typen av behandling som de genomgår…

…om de nu gör det. Som sagt, ingen vet. Vi ska tro att det är pga omlagd kost och gymbesök.

Som jag säger jag lägger inte energi på folks utseende om det inte ser ut som någon är sjuk och behöver vård.
Tycker det är tröttsamt finns så mycket mer än utseende.
Citera
2026-05-02, 10:03
Avslutad
Citat:
Naturligtvis kan vi skratta åt andras fetma om vi vill.

Naturligtvis kan vi ta upp att det är positivt att Jonna gått ner i vikt då hon är förebild för många.

Okej jag är nog lite vuxnare än så jag behöver inte skratta åt någon som har övervikt tycker det är ganska elakt och omoget.
Citera
2026-05-02, 10:10
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Inte alls, då Stefan Hallgren antagligen gjort som han brukar dvs. frågat Chat GPT som sedan hallucinerat ett felaktigt svar.

Ok. Dom kanske använt ja-sägaren ChatGPT eller Copilot. Jag frågade lite snabbt Opus, den bästa betal-modellen som Claude har och fick detta svar.

Citat:
Ja, det finns en reell risk – formatprogram som Förrädarna är ofta hårt skyddade, även om upphovsrätt till "tv-format" är ett knepigt område juridiskt.
Förrädarna är den svenska versionen av det nederländska formatet De Verraders (internationellt The Traitors), som ägs av ITV Studios. Det de licensierar ut är inte bara namnet utan en så kallad "formatbibel" – den specifika kombinationen av återkommande element som tillsammans utgör programmets identitet: slottsmiljön, uppdelningen mellan förrädare och lojala, nattliga "mord", utröstningar runt ett bord, frukostscenen där man får veta vem som mördats, uppdragen för att samla prispengar, och så vidare.
Juridiskt brukar man säga att rena idéer och genrer inte är upphovsrättsligt skyddade – du får göra ett socialt deduktionsspel på tv. Men ju fler distinktiva element du kopierar tillsammans, desto närmare hamnar du intrång. Att kombinera slott + förrädare-mot-lojala-mekaniken + utröstningsritualen + mord på natten är i praktiken att göra Förrädarna med ett annat namn, och det räcker antagligen för att ITV Studios skulle kunna agera. Att byta "förrädare" mot "mördare" och "Förrädarna" mot "Mördarna" hjälper sannolikt inte – titlarna är dessutom strukturellt så lika att det också kan bli en varumärkesfråga.
Vad du kan göra:
Du kan licensera formatet (dyrt och knappast aktuellt för en privatperson), eller så kan du göra något som är genuint annorlunda – behåll gärna den övergripande genren (socialt bluffspel) men byt ut tillräckligt många av de distinktiva elementen så att helhetsintrycket blir ett annat. Miljö, mekanik, ritualer, struktur. Ju mer eget, desto säkrare.
Om det här ska bli något publicerat eller kommersiellt skulle jag verkligen rekommendera att prata med en jurist som kan immaterialrätt och medierätt – jag är inte advokat, och formatskydd är ett område där detaljerna avgör. Är det däremot ett spel bland vänner där ni på Svensk Damtidning ses privat i din egen källare så är risken så klart helt försumbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in