2025-12-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Efter senaste avsnittet tror jag att Jocke har allt annat vinna och resten av familjen förlorar på att dokumentären sänds. Jocke är den enda som framstår som sympatisk och trovärdig. Dokumentären är till Jockes fördel, som jag ser det.

Är du fullständigt från vettet människa? Jocke har suttit och bussat sina hundar att hata på en oskyldig familj vilket kommer att berättas i del 3. Det är därför avsnittet avslutas med att de säger: "Det är ett verk av den store Joakim Lundell:"

Jocke har haft låg profil själv men styrt hela HATET med sin makt och bussat sina undersåtar att göra skitjobbet för att själv försöka undvika att råka illa ut.

Att du skriver att Jocke framstår som sympatisk och trovärdig efter dessa två avsnitt är bland det mest sjuka jag upplevt så länge jag kan minnas

Bara det faktum att Jocke och Anjo sitter och ringer BGB i panik och gör bort sig totalt säger vem som helst med sunt förnuft att det inte gynnar Jocke att denna dokumentär sänds... men om du vill leva i någon slags fantasivärld får du väl göra det!

Jocke har ljugit sig igenom de senaste 10-15 åren och nu verkligheten kommit ikapp honom!

Avslutningsvis: Du kritiserar Anjo hårt, utan att tänka på att Anjo är Jockes bästa vän och nyttiga hund som i detta fall agerat exakt som husse Jocke beordrat honom! Vad säger det om Jocke och hans moral att han nytthar Anjos tjänster och har detta avskum som vän?
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-09 kl. 10:33.
Citera
2025-12-09, 10:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Jo man hör ju att Chrippas tårar i halsen är genuina känslor medan samtliga gånger Jocke har gråtit framför kameran så låter det totalt fejk. Blir förundrad över hur han kan titta igenom sitt inspelade material innan han laddar upp det och seriöst tro att det ser ut som att han bryter ihop på riktigt: https://m.youtube.com/watch?v=9zubPQLj9Qk
Det är Jocke och Rask som är gråterskor på kommando.. klämmer ihop fejan hårt och hulkar krystat...
De borde satsat på teater
Citera
2025-12-09, 10:36
Medlem
Citat:
Jo man hör ju att Chrippas tårar i halsen är genuina känslor medan samtliga gånger Jocke har gråtit framför kameran så låter det totalt fejk. Blir förundrad över hur han kan titta igenom sitt inspelade material innan han laddar upp det och seriöst tro att det ser ut som att han bryter ihop på riktigt: https://m.youtube.com/watch?v=9zubPQLj9Qk

Vad i alla dagar? Sjukaste jag sett. Hur kunde han frivilligt posta det där? Folk som går på att set där skulle vara riktiga tårar, sorg, eller så en människa som mår dåligt överhuvudtaget skulle bete sig måste ju vara helt hjärndöda.
Citera
2025-12-09, 10:39
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Ja, varför lät han sina socpapper bli tillgängliga?
Han la väl ut de själv under pågående arbete när Bo-göranson satt och funderade över hur han skulle gå tillväga.
Det är verkligen märkligt.
Han satt ju på triumfkortet där han kunde påstå vad som helst eftersom ingen hade rätt till hans journaler.

Ja exakt. Nu ska vi ju komma ihåg att J inte riktigt fungerar som merparten av oss andra. Somliga vill ju göra gällande att J har ett begåvningshandikapp, jag låter det vara osagt, men mycket talar ju i den riktningen, för att uttrycka det diplomatiskt. Och att inte kunna tänka abstrakt och i flera led, är ju synonymt med de diagnoser han stoltserar med. Han tillhör väl sannolikt de få, som ännu ser dessa som "superkrafter".
Citera
2025-12-09, 10:46
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Är du fullständigt från vettet människa? Jocke har suttit och bussat sina hundar att hata på en oskyldig familj vilket kommer att berättas i del 3. Det är därför avsnittet avslutas med att de säger: "Det är ett verk av den store Joakim Lundell:"

Jocke har haft låg profil själv men styrt hela HATET med sin makt och bussat sina undersåtar att göra skitjobbet för att själv försöka undvika att råka illa ut.

Att du skriver att Jocke framstår som sympatisk och trovärdig efter dessa två avsnitt är bland det mest sjuka jag upplevt så länge jag kan minnas

Bara det faktum att Jocke och Anjo sitter och ringer BGB i panik och gör bort sig totalt säger vem som helst med sunt förnuft att det inte gynnar Jocke att denna dokumentär sänds... men om du vill leva i någon slags fantasivärld får du väl göra det!

Jocke har ljugit sig igenom de senaste 10-15 åren och nu verkligheten kommit ikapp honom!

Avslutningsvis: Du kritiserar Anjo hårt, utan att tänka på att Anjo är Jockes bästa vän och nyttiga hund som i detta fall agerat exakt som husse Jocke beordrat honom! Vad säger det om Jocke och hans moral att han nytthar Anjos tjänster och har detta avskum som vän?
Då har jag tagit del av dina åsikter men jag står fast vid mina. Jocke har självklart gjort mycket dumt och är långt ifrån perfekt men i grunden en sympatisk person, som jag ser det. Pontus är inte livegen utan har ett eget ansvar. Jocke är förstås medskyldig till en hel del som Pontus gjort men det är ingen ursäkt.
Citera
2025-12-09, 10:50
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Det Chrippa säger när han brister ut i gråt är ju "jag känner att mitt varumärke tagit stryk". Hans varumärke är det som bekymrar honom.
Citera
2025-12-09, 10:53
Avstängd
Problemet med platformar som youtube är att den ger pissluffare som ”jockiboi” ett namn och en röst.
Senast redigerad av Jon10 2025-12-09 kl. 10:57.
Citera
2025-12-09, 10:55
Medlem
Pommiers avatar
Jag undrar om inte Hanna Widerstedt sitter på någon viktig nyckel i allt detta kring hur det hela började. Hon kanske har bevis på att Jocke planerat att hänga ut mamman/fabricera ihop om barndomen. Och sedan har han utpressat henne med att lägga ut pinsamma/explicita videos på henne om hon avslöjar honom. ”Knyta ihop säcken” kanske syftar en del till det? Hanna var ju med i starten av Jockes bygge av sin offentliga persona. Om hon har chattar/inspelningar där han öppet konspirerar om att ljuga ihop ett narrativ kring sin barndom och familj (biologisk familj eller fosterfamilj för den delen, då den senare verkade vara på tapeten för att målas upp som orsaken till hans barndomstrauman i början) så borde - åtminstone en DEL av hans superfans vakna upp tycker man ju.
Citera
2025-12-09, 10:58
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Det Chrippa säger när han brister ut i gråt är ju "jag känner att mitt varumärke tagit stryk". Hans varumärke är det som bekymrar honom.

Och det är ju detta som även J signalerar, men det visste du ju redan. På vilket vis anser du att J är en sympatisk person? Har det inte framkommit med all önskvärd tydlighet genom åren att han inte är det? Lägger du till senaste veckornas uppförande står det väl tämligen klart, att J egentligen uppför sig på samma vis som han gjorde som litet barn? De skitränder han visar upp sedan barnsben går aldrig ur, däremot hade han kunnat tämja monstret som finns inuti honom, om han hade velat. Men han tillhör ju tyvärr det bottenskrap som skyller allt på alla andra, som aldrig växer upp, som vill vara ett offer framför att ta ansvar.
Citera
2025-12-09, 11:07
Medlem
Citat:
Efter senaste avsnittet tror jag att Jocke har allt annat vinna och resten av familjen förlorar på att dokumentären sänds. Jocke är den enda som framstår som sympatisk och trovärdig. Dokumentären är till Jockes fördel, som jag ser det.

Sympatisk? Anmäld djurmisshandel. Och som 13-åring satt eld på ett radhus, som brann ner till grunden? Mordbrand.
Senast redigerad av Newton555 2025-12-09 kl. 11:17.
Citera
2025-12-09, 11:13
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Jocke besökte sina fosterföräldrar i en tidigare dokumentär, allt verkade frid o fröjd.
Sen har han svängt och berättar att tiden där var den värsta i sitt liv, han påstår att han blivet misshandlad etc.

Fosterföräldrarna säger upp sig när de är rädda för sin dotters säkerhet, dottern är rädd för Jocke, hemma och påväg till skolan.

Varför inte Jocke delvis fick bo kvar hemma var för sina syskons säkerhet, han tog stryptag på dem bl.a.

Hamnade han på LVU-hem då?
Den biologiska pappan då, fick han inte träffa Jocke för Annika? En jäkla soppa allting...
Citera
2025-12-09, 11:18
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Och det är ju detta som även J signalerar, men det visste du ju redan. På vilket vis anser du att J är en sympatisk person? Har det inte framkommit med all önskvärd tydlighet genom åren att han inte är det? Lägger du till senaste veckornas uppförande står det väl tämligen klart, att J egentligen uppför sig på samma vis som han gjorde som litet barn? De skitränder han visar upp sedan barnsben går aldrig ur, däremot hade han kunnat tämja monstret som finns inuti honom, om han hade velat. Men han tillhör ju tyvärr det bottenskrap som skyller allt på alla andra, som aldrig växer upp, som vill vara ett offer framför att ta ansvar.

Jag tror genuint inte Joakim och hans små beundrare förstår hur illa detta är för honom.

För hur ska han gå vidare? Vi har ett till avsnitt kvar och detta kommer sannolikt vara det värsta avsnittet för honom. Hur ska han överleva som en skapare offentligt? Hur ska han få fler sponsorer? Detta är ett moln som ALLTID kommer hänga över honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in