Citat:
Nja, jag vet inte om lagret i Sverige är särskilt stort. Expressdockorna finns i regel lagrade i Polen och Tyskland. Annars skulle det ta bara en eller två dagar att få hem den.
Citat:
Jag har alltid retat mig på den de har som står och håller i en badboll, en liten blond docka som kunde ses i nån av länkarna ovan. Den ger mig direkta pedofilvibbar och borde bort ur sortimentet.
Vissa dockor som Docklandet säljer ser väldigt unga ut. En del av dom billigare dockorna ser ut som typ tjejer I nedre tonåren. 12-13 år gamla. Det kan nog sticka i ögonen på vissa.
Men dom har ju inga dockor som ser ut som förpubertala barn.
Inte vad jag har sett i alla fall. Dom är nog seriösa.
Men dom har ju inga dockor som ser ut som förpubertala barn.
Inte vad jag har sett i alla fall. Dom är nog seriösa.
Det ska också sägas att även min docka Amy marknadsförs som vad man åtminstone kan kalla underårig, i skolflickskostym. Det beror nog till stor del på fabrikören i Kina. Hon har även ett ganska barnsligt ansikte. Jag valde henne enbart på kroppen, hur den såg ut, och även vikten. Jag har skaffat ett helt annat huvud, med ett klart vuxet ansikte, kompatibelt avseende skruvningen, som jag använder istället.
Och du har rätt angående "outlet"-dockorna. De är inte begagnade. De är andra- och tredjesorteringen, med någon defekt, stor eller liten, som säljs ut. Kanske också för att de övergått från TPE till S-TPE och har en del över.
"Min" Amy finns med bland dem. Det kan kännas retfullt att hon reas ut för närapå halva det pris jag gav. Men min var ändå ett perfekt exemplar så jag är helt nöjd.
Varje dag nästan.