2025-12-06, 18:22
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Han har lager i Sverige. Stort lager. Men dockan jag ville ha fanns inte där. Då tillverkas den i Kina på beställning.
Nja, jag vet inte om lagret i Sverige är särskilt stort. Expressdockorna finns i regel lagrade i Polen och Tyskland. Annars skulle det ta bara en eller två dagar att få hem den.

Citat:
Vissa dockor som Docklandet säljer ser väldigt unga ut. En del av dom billigare dockorna ser ut som typ tjejer I nedre tonåren. 12-13 år gamla. Det kan nog sticka i ögonen på vissa.
Men dom har ju inga dockor som ser ut som förpubertala barn.

Inte vad jag har sett i alla fall. Dom är nog seriösa.
Jag har alltid retat mig på den de har som står och håller i en badboll, en liten blond docka som kunde ses i nån av länkarna ovan. Den ger mig direkta pedofilvibbar och borde bort ur sortimentet.

Det ska också sägas att även min docka Amy marknadsförs som vad man åtminstone kan kalla underårig, i skolflickskostym. Det beror nog till stor del på fabrikören i Kina. Hon har även ett ganska barnsligt ansikte. Jag valde henne enbart på kroppen, hur den såg ut, och även vikten. Jag har skaffat ett helt annat huvud, med ett klart vuxet ansikte, kompatibelt avseende skruvningen, som jag använder istället.

Och du har rätt angående "outlet"-dockorna. De är inte begagnade. De är andra- och tredjesorteringen, med någon defekt, stor eller liten, som säljs ut. Kanske också för att de övergått från TPE till S-TPE och har en del över.
"Min" Amy finns med bland dem. Det kan kännas retfullt att hon reas ut för närapå halva det pris jag gav. Men min var ändå ett perfekt exemplar så jag är helt nöjd.
Citera
2025-12-07, 00:09
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.uljanov
Om du vill skeda med dockan rekommenderar jag en torso-docka utan armar och ben, som du annars riskerar att skada i sömnen.
Jag har tittat över ett år på Amina som är en Zelex SLE torso (27,5 kg) och skulle ha köpt den för länge sedan om jag inte slagit till på en fullstor Amy från Funwest (32 kg). Detta för att den fanns i lager och jag ville ha en docka snabbt.
Jag ångrar mig nästan nu när Amina finns i lager (ett exemplar) hos Docklandet, åtminstone enligt hemsidan (som de kan vara dåliga på att uppdatera). En stor fördel med Amina är också att hon är av silikon. Mycket tåligare, lättare att rengöra o.s.v.

Amina har det vackraste (hetaste) huvudet av alla dockor jag sett. Med rörlig käke dessutom vilket är ett plus för kyssande, då munnen kan ge något som liknar respons.
Hon har extra stora bröst (nästan onödigt stora) men en smal midja, vilket jag gillar. Om du vill ha stor rumpa också har de även sådana torsos, dock inte med Aminas huvud. Men de flesta Zelex SLE har vackra huvuden som dessutom ser slampiga ut.

Amina: https://docklandet.se/collections/sexdockor-snabb-leverans-express-fri-frakt/products/amina-torso-sexdocka-zelex-111cm-k-kupa-zxe223-1-sle-silikon-express

Edit: Hur mycket man får ut av en docka beror på vad man själv är beredd att göra. Dockan i sig är ju bara ett föremål som inte ger något av sig själv. Tycker du om att kyssa och klämma på en välsvarvad kvinnokropp, får du utlopp för det. Om du istället gillar att klä upp din docka och fotografera den, kan du har stort nöje av det. Ska du inte primärt ha den i sängen och sova med den, är nog en fullstor docka bättre då den är mer realistisk. Men jag har en torso sedan tidigare och har aldrig upplevt något konstigt med att den saknar armar och ben. Den är ju trots allt bara en docka och inte "på riktigt".

Jag har tyckt att torsodockorna ser lite märkliga ut, speciellt de med rakt avskurna armar & ben.
Men det är värt att fundera på (tittar på sådana dockor nu).
Hur känsliga är dockorna med avseende på att skada dem i sömnen?
Citera
2025-12-07, 00:30
Medlem
Citat:
https://docklandet.se/collections/sexdockor-snabb-leverans-express-fri-frakt/products/josefine-den-basta-sexdockan-dx-value-142cm-e-kupa-tpe-express

Hon ser ju jäkligt ung ut. Jag bryr mig inte men det finns säkert dom som tycker det är hemskt att man kan få sälja såna här dockor.

Den där dockan ser ju ut som en vanlig latina tjej fast krympt i storlek ?
Citera
2025-12-07, 16:59
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp
Jag har tyckt att torsodockorna ser lite märkliga ut, speciellt de med rakt avskurna armar & ben.
Men det är värt att fundera på (tittar på sådana dockor nu).
Hur känsliga är dockorna med avseende på att skada dem i sömnen?
Händerna är särskilt känsliga men även armar och fötter/ben förstås. Man kan sätta typ boxhandskar el. tumvantar på händerna vilket skyddar. Men har dockan armar är det också viktigt att de positioneras rätt, för att minska belastningen av lederna etc.
Ja, alltså, torsodockor är ju inte hela kroppar. Men jag tycker det ser märkligare ut när de har t.ex. armar till. Det går nog inte att göra en torsodocka som inte ser konstig ut - om man bryr sig så mycket. Viktigast är att de fyller sin funktion ändå, det är ju bara dockor trots allt. Torsos är bra mycket lättare att hantera och mindre känsliga, det var vad jag ville ha sagt. Men vill man ha dockan som "sällskapsdam" snarare än "sängkamrat", är nog en fullstor att föredra.
Se bara till att det är en silikondocka och inte billigt TPE, det är ett gott råd.
Citera
2025-12-08, 06:45
Medlem
halaltarzans avatar
Är det ingen som har gökat en sån där docka - kanske mer bara torso egentligen - som de använder för att utbilda barnmorskor med då?

Citera
2025-12-08, 06:50
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Händerna är särskilt känsliga men även armar och fötter/ben förstås. Man kan sätta typ boxhandskar el. tumvantar på händerna vilket skyddar. Men har dockan armar är det också viktigt att de positioneras rätt, för att minska belastningen av lederna etc.
Ja, alltså, torsodockor är ju inte hela kroppar. Men jag tycker det ser märkligare ut när de har t.ex. armar till. Det går nog inte att göra en torsodocka som inte ser konstig ut - om man bryr sig så mycket. Viktigast är att de fyller sin funktion ändå, det är ju bara dockor trots allt. Torsos är bra mycket lättare att hantera och mindre känsliga, det var vad jag ville ha sagt. Men vill man ha dockan som "sällskapsdam" snarare än "sängkamrat", är nog en fullstor att föredra.
Se bara till att det är en silikondocka och inte billigt TPE, det är ett gott råd.

Hur stor skillnad är det på TPE och silikon?
Som jag fattat det så utfäller silikon olja och behöver pudras oftare medans TPE drar till sig mer smuts och behöver tvättas oftare.
Sen värms det ena materialet upp fortare och upplevs inte som lika kallt (minns inte vilket material det gäller).
Citera
2025-12-08, 07:38
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp
Hur stor skillnad är det på TPE och silikon?
Som jag fattat det så utfäller silikon olja och behöver pudras oftare medans TPE drar till sig mer smuts och behöver tvättas oftare.
Sen värms det ena materialet upp fortare och upplevs inte som lika kallt (minns inte vilket material det gäller).
Nu är den silikontorso jag har 12 år gammal, men den behöver inte pudras egentligen. Jag gjorde det en gång innan jag tog den i bruk, men inte efter det. Den känns inte alls störande "klibbig". Men det är väl personligt och jag vet inte heller hur det är med dagens silikon.
Silikon leder värme extremt bra och du behöver inte hålla om den länge för att den ska ta åt sig din kroppsvärme.
TPE har bara en fördel förutom att det är billigare; det är lite mjukare och många tycker att särskilt vaginan känns mer "riktig". Men silikonet numera ska inte stå långt efter i det hänseendet.
Nackdelarna med TPE överväger dock rejält, enligt mig. Materialet är poröst och smutsen det drar åt sig letar sig fort in i dockan. Man bör vara nyduschad vid användning och rengöra den direkt efteråt. Viktigt är också att torka den noggrant, då vattnet eller fukten letar sig in genom kroppen och ansätter skelettet. Man bör undersöka vaginan med endoskop regelbundet, för att säkerställa att pluggen längst in sitter fast. Vidare är det säkrast att torka vagina och anus med en akvariepump i några timmar efter användning. Både endoskop och akvariepump kan fås för ett par hundralappar, men det är ett jädra meckande om du frågar mig.
Med silikon slipper du det. Det stöter tvärtom ifrån sig vatten och du behöver inte nödvändigtvis rengöra den direkt efter användning utan kan vänta någon dag. Det går också bra att i princip låta den lufttorka efter rengöring.
En annan, inte obetydlig, skillnad är, att silikon ger ett mer realistiskt utseende på detaljnivå. Detta är särskilt tydligt avseende huvuden. Det är därför många dockor säljs med silikonhuvud och TPE-kropp. Jag skulle dock avråda från att köpa en sådan mixad variant. Silikon och TPE går nämligen inte ihop och materialen skadar varandra. Det är lite märkligt att dessa kombos säljs utan varning för det. Men folk som är medvetna om problemet kör med olika lösningar som att täcka halsen med "gladpack" etc.
Citera
2025-12-08, 08:44
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Nu är den silikontorso jag har 12 år gammal, men den behöver inte pudras egentligen. Jag gjorde det en gång innan jag tog den i bruk, men inte efter det. Den känns inte alls störande "klibbig". Men det är väl personligt och jag vet inte heller hur det är med dagens silikon.
Silikon leder värme extremt bra och du behöver inte hålla om den länge för att den ska ta åt sig din kroppsvärme.
TPE har bara en fördel förutom att det är billigare; det är lite mjukare och många tycker att särskilt vaginan känns mer "riktig". Men silikonet numera ska inte stå långt efter i det hänseendet.
Nackdelarna med TPE överväger dock rejält, enligt mig. Materialet är poröst och smutsen det drar åt sig letar sig fort in i dockan. Man bör vara nyduschad vid användning och rengöra den direkt efteråt. Viktigt är också att torka den noggrant, då vattnet eller fukten letar sig in genom kroppen och ansätter skelettet. Man bör undersöka vaginan med endoskop regelbundet, för att säkerställa att pluggen längst in sitter fast. Vidare är det säkrast att torka vagina och anus med en akvariepump i några timmar efter användning. Både endoskop och akvariepump kan fås för ett par hundralappar, men det är ett jädra meckande om du frågar mig.
Med silikon slipper du det. Det stöter tvärtom ifrån sig vatten och du behöver inte nödvändigtvis rengöra den direkt efter användning utan kan vänta någon dag. Det går också bra att i princip låta den lufttorka efter rengöring.
En annan, inte obetydlig, skillnad är, att silikon ger ett mer realistiskt utseende på detaljnivå. Detta är särskilt tydligt avseende huvuden. Det är därför många dockor säljs med silikonhuvud och TPE-kropp. Jag skulle dock avråda från att köpa en sådan mixad variant. Silikon och TPE går nämligen inte ihop och materialen skadar varandra. Det är lite märkligt att dessa kombos säljs utan varning för det. Men folk som är medvetna om problemet kör med olika lösningar som att täcka halsen med "gladpack" etc.

Det var ett matnyttigt inlägg, Tackar!
Citera
2025-12-08, 21:54
Medlem
sfrges avatar
Jag tror fan det dyker upp nya dockor varje vecka på Docklandets hemsida. Sexdocksbranchen verkar vara ganska lukrativ.
Citera
2025-12-09, 10:22
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Jag tror fan det dyker upp nya dockor varje vecka på Docklandets hemsida. Sexdocksbranchen verkar vara ganska lukrativ.

Ja det släpps nya dockor varje vecka Varje dag nästan.
Citera
2025-12-09, 11:17
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Ja det släpps nya dockor varje vecka Varje dag nästan.

Den ena dockan sexigare än den andra. Ibland önskar man att man hade oömmt med pengar och ett stort extrarum hemma där man kunde ha ett helt gäng dockor. Och så skulle man haft en lyft, typ en sån som dom har på äldreboenden för att lyfta folk i och ur sängarna. Då skulle det vara fan så mycket lättare att ställa upp dom tunga dockorna i olika positioner.
Citera
2025-12-09, 15:41
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Den ena dockan sexigare än den andra. Ibland önskar man att man hade oömmt med pengar och ett stort extrarum hemma där man kunde ha ett helt gäng dockor. Och så skulle man haft en lyft, typ en sån som dom har på äldreboenden för att lyfta folk i och ur sängarna. Då skulle det vara fan så mycket lättare att ställa upp dom tunga dockorna i olika positioner.

Jag skulle hellre vilja vara en riktig Don Juan som förför alla kvinnor

Hur mycket tycker du dockans utseende gör för upplevelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in