Citat:
Ursprungligen postat av
KiselMupp
Jag funderar på om en docka är något för mig, en medelålders högfungerande aspie med låg sexuell erfarenhet.
Hur mycket får ni ut av dockorna?
Att en docka är skönare än fröken höger utgår jag ifrån,
Men ger det något att t.ex. krama & kyssa henne?
Får jag inte ut något av att skeda med henne så har jag ju kastat pengarna i papperskorgen.
Hur tung docka vågar man köpa?
Jag tar nog någonstans mellan 20 och 30 kg i bänkpress, kan träna obehindrat med 6kg hantlar och 10kg's typ 10 rep.
Jag gillar kurviga tjejer, så de fina dockorna ligger oftast på minst 30kg.
Om du vill skeda med dockan rekommenderar jag en torso-docka utan armar och ben, som du annars riskerar att skada i sömnen.
Jag har tittat över ett år på Amina som är en Zelex SLE torso (27,5 kg) och skulle ha köpt den för länge sedan om jag inte slagit till på en fullstor Amy från Funwest (32 kg). Detta för att den fanns i lager och jag ville ha en docka snabbt.
Jag ångrar mig nästan nu när Amina finns i lager (ett exemplar) hos Docklandet, åtminstone enligt hemsidan (som de kan vara dåliga på att uppdatera). En stor fördel med Amina är också att hon är av silikon. Mycket tåligare, lättare att rengöra o.s.v.
Amina har det vackraste (hetaste) huvudet av alla dockor jag sett. Med rörlig käke dessutom vilket är ett plus för kyssande, då munnen kan ge något som liknar respons.
Hon har extra stora bröst (nästan onödigt stora) men en smal midja, vilket jag gillar. Om du vill ha stor rumpa också har de även sådana torsos, dock inte med Aminas huvud. Men de flesta Zelex SLE har vackra huvuden som dessutom ser slampiga ut.
Amina:
https://docklandet.se/collections/sexdockor-snabb-leverans-express-fri-frakt/products/amina-torso-sexdocka-zelex-111cm-k-kupa-zxe223-1-sle-silikon-express
Edit: Hur mycket man får ut av en docka beror på vad man själv är beredd att göra. Dockan i sig är ju bara ett föremål som inte ger något av sig själv. Tycker du om att kyssa och klämma på en välsvarvad kvinnokropp, får du utlopp för det. Om du istället gillar att klä upp din docka och fotografera den, kan du har stort nöje av det. Ska du inte primärt ha den i sängen och sova med den, är nog en fullstor docka bättre då den är mer realistisk. Men jag har en torso sedan tidigare och har aldrig upplevt något konstigt med att den saknar armar och ben. Den är ju trots allt bara en docka och inte "på riktigt".