2025-12-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Det är olagligt att importera sexdockor föreställande barn till Sverige. Det har det alltid varit. Alla sexleksaksbutiker/dockbutiker inklusive Docklandet följer detta (så länge de inte är etablerade i Kina).

Docklandet säljer inga barndockor, de har inget att oroa sig för. Och deras kunder behöver absolut inte oroa sig.

Dockorna på Shein och Amazon var renodlade barndockor. Docklandet har mini dockor och anime dockor men inga jävla barn

https://www.tv4.se/artikel/6k0k6jqODe4bxqLm1zN81z/svenskt-foeretag-saeljer-sexdockor-med-barnliknande-ansikten

Och en razzia inom en mil från ägarens lokaler idag (pågående). Vet dock inte om den berör docklandet och flera av dess lokaler eller om det är nåt lokalt som inträffat i borlänge/gävle. Flashback har inte rapporterat om händelsen i aktuella brott och straff - forumet än så länge - men finns på aftonbladet.se

Om regeringen bestämt att docklandet säljer olagliga dockor så kommer de få rätt. Akta er säger jag bara. Anime dockor också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1429067

Citat:
STOR INSATS I VILLA OMRÅDE:
Sedan 16.30-tiden pågår en stor polisinsats i Olsbacka i Gävle.

Flera patruller har synts till i ett villaområde.

– Vi har haft ganska många polispatruller som jobbar med ärendet. De har jobbat på olika platser i Gävle, säger polisens presstalesperson Magnus Jansson Klarin.

Han vill i nuläget inte gå in på vad polisen gör.

– Det är inget våldsbrott, ingen är skadad och det är ingen fara för allmänheten. Men eftersom det pågår just nu kan jag inte säga så mycket mer.
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-12-02 kl. 19:41.
Citera
2025-12-02, 20:01
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
Om regeringen bestämt att docklandet säljer olagliga dockor så kommer de få rätt. Akta er säger jag bara. Anime dockor också.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1429067

Regeringen har redan lagar för sexdockor och de följer Docklandet. Inget att oroa sig över.
Citera
2025-12-02, 20:11
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
regeringen har gjort mycket på kort tid. onlyfans skulle bort. porren verkar de vilja förbjuda (inom snar framtid). Även dockorna verkar de vilja ha bort.

jag såg nån intervju med ägaren när han satt i godmorgon studion och marknadsförde sin hemsida. var en intervju med jenny strömstedt tidigare i år. jag trodde han hade lager i sverige, men det verkar han inte haft eftersom din skickats från kina.

Han har lager i Sverige. Stort lager. Men dockan jag ville ha fanns inte där. Då tillverkas den i Kina på beställning.
Citera
2025-12-02, 20:19
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Regeringen har redan lagar för sexdockor och de följer Docklandet. Inget att oroa sig över.

Vissa dockor som Docklandet säljer ser väldigt unga ut. En del av dom billigare dockorna ser ut som typ tjejer I nedre tonåren. 12-13 år gamla. Det kan nog sticka i ögonen på vissa.
Men dom har ju inga dockor som ser ut som förpubertala barn.

Inte vad jag har sett i alla fall. Dom är nog seriösa.
Citera
2025-12-02, 22:01
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Vissa dockor som Docklandet säljer ser väldigt unga ut. En del av dom billigare dockorna ser ut som typ tjejer I nedre tonåren. 12-13 år gamla. Det kan nog sticka i ögonen på vissa.
Men dom har ju inga dockor som ser ut som förpubertala barn.

Inte vad jag har sett i alla fall. Dom är nog seriösa.

Länka gärna något exempel
Citera
2025-12-03, 09:55
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Länka gärna något exempel

https://docklandet.se/collections/sexdockor-snabb-leverans-express-fri-frakt/products/josefine-den-basta-sexdockan-dx-value-142cm-e-kupa-tpe-express

Hon ser ju jäkligt ung ut. Jag bryr mig inte men det finns säkert dom som tycker det är hemskt att man kan få sälja såna här dockor.
Citera
2025-12-03, 11:47
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Det kommer en lag om att sexdockor bara får säljas som grannys.

Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Nej de måste se ut som en trött utsliten kommun arbetare?

Pappa fixar! Trött kommun arbetar granny - https://docklandet.se/products/lidiya-sexdocka-starpery-148cm-j-kupa-tpe-silikon
Citera
2025-12-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormigtHav
Jag har fått ut mer än vad jag förväntade mig av mina dockor. Det var initialt mest den sexuella biten som lockade, av naturliga skäl, men efter att ha haft dem hos mig några år så uppskattar jag nästan själva sällskapet mer.

Jag är, och har varit väldigt ensam större delen av livet och det har inte gått så bra med tjejer, utan det har mest blivit kortare förhållanden som bäst. Jag är inte den typen som tjejer gillar, mycket på grund av hur pass introvert jag är och att jag hellre är hemma och ägnar mig åt mina hobbies än går ut och festar på helgerna.

Det har gjort mig både frustrerad och ledsen och jag var länge deprimerad och mådde inte alls bra psykiskt. Senaste åren, sen jag fick hem mina dockor så har det vänt nästan helt dock. Det är en markant skillnad i hur jag mår numera och där jag tidigare inte tyckte livet var något vidare kul så är jag numera rätt glad i grunden och ibland rent av lycklig. Bara en sådan sak som att ha någon som väntar på mig hemma som jag kan krama om när jag kommer hem är helt underbart.

Det är många som inte förstår eller ifrågasätter det här, men för mig fyller dockorna det tomrum som jag tidigare hade i mitt liv. Det är olika beroende på hur man är som person såklart, men för mig funkar det verkligen. Den här livsstilen med att leva med dockan har varit bättre för mitt psykiska mående än år av terapi och antidepp på ett sätt som nästan är makalöst.

Men det är inte alla som upplever det så som jag gör, och jag tror att man nog anar själv vart man lutar i den frågan om man rannsakar sig själv.

Den sexuella tillfredsställelsen är absolut på topp, det enda som kommer i närheten är att ha sex med en kvinna. Ibland är det tom bättre med dockan för mig eftersom det inte är någon press på att jag måste prestera eller spela en social roll som jag inte trivs med. Jag kan vara mig själv 100% och det är så oerhört befriande.

Jag skulle försöka hålla mig runt 30 kg eller mindre om möjligt. Det kan bli svårt att hantera dockan om hon är för tung. Det är inte heller helt lätt att jämföra det med att lyfta vikter på gymmet. Att hantera dockan är mer otympligt och du kommer antagligen hantera henne i lite udda positioner, som i sängen t,ex, och då blir det en helt annan spelplan så att säga.

Jag kan även tipsa om att läsa på om ämnet på TDF (dollforum.com). Där finns det mycket information och kunniga personer som gärna hjälper till med att svara på frågor osv.

Intressant inlägg tycker jag. Tycker du inte hon är för kall? Har du testat värmefilt? Jag köpte två från Biltema. Gillar du att klä på henne med olika underkläder? Det är en del av upplevelsen när man söker nåt lämpligt på damunderkläder, nattlinnen & bikinis tycker jag.
Citera
2025-12-04, 00:37
Medlem
stensturedenyngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Intressant inlägg tycker jag. Tycker du inte hon är för kall? Har du testat värmefilt? Jag köpte två från Biltema. Gillar du att klä på henne med olika underkläder? Det är en del av upplevelsen när man söker nåt lämpligt på damunderkläder, nattlinnen & bikinis tycker jag.

Jag tycker raff-set, alltså underkläder med strumphållare å nå mer, är jäkligt sexigt (och enkelt). Kan va värt att beställa nåt av lite finare kvalitet/fabrikat så det blir perfekt. Köper alltid flera storlekar till dockorna nästan vad de än är, så kan jag prova och skicka tillbaka det som inte passar.
Citera
2025-12-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948

Hon kan vara lite sval ibland, men det är inget som stör mig direkt. Dessutom tycker jag att hon värms upp rätt snabbt av min kroppsvärme.

Ja, mina dockor har en del kläder. Inte bara underkläder, blir mest klänningar och strumpbyxor dock. 😁
Citera
2025-12-06, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp
Tack för ett utförligt svar!
Det var rörande att läsa, jag har själv en historia av dåligt mående och förstår din situation.
Skönt att du mår bättre!

Jag tvivlar på att en docka kommer att göra mig lycklig, men det kanske är värt att prova ifall jag mår lite bättre.

Jag har lurkat lite på dollforum.com, kanske får bli medlem.

Det du säger om vikt verifierar mina tankar.
Att man orkar bära dockan är nog inte tillräckligt för att få det bra med henne.

Tack!

Nej jag visste ju inte heller innan hur mycket positivt jag skulle komma att få ut av dockorna, man kan nog aldrig riktigt veta innan man provar. Men det är rätt fascinerande.

Vikten påverkar mer än man tror, som du säger så vill man kunna göra mer med henne än bara kunna lyfta henne. Det ska ju vara en bekväm och behaglig upplevelse också. 🙂
Citera
2025-12-06, 11:55
Medlem
v.uljanovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp
Jag funderar på om en docka är något för mig, en medelålders högfungerande aspie med låg sexuell erfarenhet.

Hur mycket får ni ut av dockorna?

Att en docka är skönare än fröken höger utgår jag ifrån,
Men ger det något att t.ex. krama & kyssa henne?
Får jag inte ut något av att skeda med henne så har jag ju kastat pengarna i papperskorgen.

Hur tung docka vågar man köpa?
Jag tar nog någonstans mellan 20 och 30 kg i bänkpress, kan träna obehindrat med 6kg hantlar och 10kg's typ 10 rep.

Jag gillar kurviga tjejer, så de fina dockorna ligger oftast på minst 30kg.
Om du vill skeda med dockan rekommenderar jag en torso-docka utan armar och ben, som du annars riskerar att skada i sömnen.
Jag har tittat över ett år på Amina som är en Zelex SLE torso (27,5 kg) och skulle ha köpt den för länge sedan om jag inte slagit till på en fullstor Amy från Funwest (32 kg). Detta för att den fanns i lager och jag ville ha en docka snabbt.
Jag ångrar mig nästan nu när Amina finns i lager (ett exemplar) hos Docklandet, åtminstone enligt hemsidan (som de kan vara dåliga på att uppdatera). En stor fördel med Amina är också att hon är av silikon. Mycket tåligare, lättare att rengöra o.s.v.

Amina har det vackraste (hetaste) huvudet av alla dockor jag sett. Med rörlig käke dessutom vilket är ett plus för kyssande, då munnen kan ge något som liknar respons.
Hon har extra stora bröst (nästan onödigt stora) men en smal midja, vilket jag gillar. Om du vill ha stor rumpa också har de även sådana torsos, dock inte med Aminas huvud. Men de flesta Zelex SLE har vackra huvuden som dessutom ser slampiga ut.

Amina: https://docklandet.se/collections/sexdockor-snabb-leverans-express-fri-frakt/products/amina-torso-sexdocka-zelex-111cm-k-kupa-zxe223-1-sle-silikon-express

Edit: Hur mycket man får ut av en docka beror på vad man själv är beredd att göra. Dockan i sig är ju bara ett föremål som inte ger något av sig själv. Tycker du om att kyssa och klämma på en välsvarvad kvinnokropp, får du utlopp för det. Om du istället gillar att klä upp din docka och fotografera den, kan du har stort nöje av det. Ska du inte primärt ha den i sängen och sova med den, är nog en fullstor docka bättre då den är mer realistisk. Men jag har en torso sedan tidigare och har aldrig upplevt något konstigt med att den saknar armar och ben. Den är ju trots allt bara en docka och inte "på riktigt".
Senast redigerad av v.uljanov 2025-12-06 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in