2025-12-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Såg du öht taget sekvenserna från Almas lagård? Själv slutade jag titta när hon dök upp.
(Väldigt OT men heder åt din inställning. Önskar att jag själv kunde vara ståndaktig - måste ha en köttbit emellanåt för att inte rasa ihop. Köper från Gårdssällskapet och från ett lantbruk med hemslakt. Inget att vara stolt över. Man blir ganska förstörd med åren, menar inte att såra någon.)

Vad bra att du har ett samvete i alla fall! Oj vem är Alma, har jag missat något?
Citera
2025-12-06, 20:42
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Absolut inte narcissist. En helt normal kille, som råkar hamna i TV med för mkt kjoltyg runt sig
Däremot behöver han slipa på sina "woman skills". Kvinnor funkar inte som män och kommer aldrig att göra det, vad än HBTQ-skvadrone och feministerna säger. Den dagen en man respekterar kvinnors särart och specifikt kvinnliga behov, blir livet och kärlekslivet sååå mycket enklare. Kvinnor är känsliga på vissa sätt och det måste en man lära sig, om det ska funka att dejta och vara ihop.
Vad konkret du var där rörande woman skills och deras känslighet, not
Jag utgår från att Victor snarare respekterar kvinnors särart för möe, vilket är hans problem
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-06 kl. 20:48.
Citera
2025-12-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vad bra att du har ett samvete i alla fall! Oj vem är Alma, har jag missat något?
Alma var bonde i förra säsongen
Citera
2025-12-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempsign

Gotlandsbonden, Sara var ju favorit sen dag ett, men framställdes som en dåre och verkade inte helt stabil. Hon tog ändå hemgången riktigt bra och steg i mina ögon där. Tror ändå hon hade varit bäst för honom, han ger ett skumt intryck = de passar bra ihop. De andra två verkar ju ganska normala och lessnar nog på honom när kameror försvinner och vintern kommer till Gotland.

Så skruvad, hur kan man säga så i den kontexten till henne? Bekräftar att jag inte var fel ute om honom iaf, alltid något.

Ang Lindas kläder har hon haft i princip samma utstyrsel sen säsong ett, gissar det är spons/reklam eller ngt statement från henne
Citera
2025-12-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Embla1004
Den där Frida...har något otäckt brutalt i både utseende och sättet. Men visst, om nu gubben går igång på sånt så... Men som pappa??! Hur kan man vilja utsätta sitt barn för denna styvmor från helvetet?

Word. Väl sagt. (OBS! Redigerat användarens citat något)
Citera
2025-12-07, 11:53
Medlem
Abelssuns avatar
Rödskägget blev snuvad på en kyss. Det var väl väntat.
Citera
2025-12-07, 12:25
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Såg du öht taget sekvenserna från Almas lagård? Själv slutade jag titta när hon dök upp.
(Väldigt OT men heder åt din inställning. Önskar att jag själv kunde vara ståndaktig - måste ha en köttbit emellanåt för att inte rasa ihop. Köper från Gårdssällskapet och från ett lantbruk med hemslakt. Inget att vara stolt över. Man blir ganska förstörd med åren, menar inte att såra någon.)

Almas gård är det värsta jag har sett i BSF. Alla gårdar brukar vara välskötta med fina fräscha djur men på Almas gård låg det magra kor i en sörja av skit rätt på betongen. De hade inget hö eller halm under sig. Blev väldigt illa berörd och förmodar att det är en Arla gård.

Vi bojkottar allting från Arla sedan uppdrag granskning visade flera avsnitt med rent djurplågeri på flera Arla gårdar. Arla är också positiva till att utfodra kossorna med Bovear vilket är ett rent gift och bönder runt om i Europa larmar om sjuka djur. Kan inte tänka mig att Almas gård är något annat än koppat till Arla med tanke på misären.
Citera
2025-12-07, 19:42
Medlem
Jag tycker Christian verkar märklig och han uppskattar nog inte en rar och snäll tjej som Johanna.
Visserligen ser hon bättre ut än Frida, men verkar litet menlös.

Det första jag tänkte när jag såg Frida var hur lik hon är boxerskan Michaela.
Frida verkar vara litet snarstucken och Christian är klumpig, fast det tror jag inte han fattar själv. Har en känsla av att dessa två inte kommer att nå fram hela vägen till varandra.

Sedan kan man ju undra vad som skulle vara intressant med att ha en karl som är skogshuggare.
Själv skulle jag tröttna efter att ha varit med honom på ett enda pass. Hoppas hans framtida partner inte behöver så mycket uppmärksamhet, för han verkar inte vara den typen.
Citera
2025-12-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag tycker Christian verkar märklig och han uppskattar nog inte en rar och snäll tjej som Johanna.
Visserligen ser hon bättre ut än Frida, men verkar litet menlös.

Det första jag tänkte när jag såg Frida var hur lik hon är boxerskan Michaela.
Frida verkar vara litet snarstucken och Christian är klumpig, fast det tror jag inte han fattar själv. Har en känsla av att dessa två inte kommer att nå fram hela vägen till varandra.

Sedan kan man ju undra vad som skulle vara intressant med att ha en karl som är skogshuggare.
Själv skulle jag tröttna efter att ha varit med honom på ett enda pass. Hoppas hans framtida partner inte behöver så mycket uppmärksamhet, för han verkar inte vara den typen.

Varför skulle du el hans tjej vara med honom på hans arb pass?
Citera
2025-12-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vmpolen2022
Word. Väl sagt. (OBS! Redigerat användarens citat något)

Det kan man väl inte veta? Hon har ju barn själv. Men jättesympatisk är hon inte
Citera
2025-12-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempsign
Så skruvad, hur kan man säga så i den kontexten till henne? Bekräftar att jag inte var fel ute om honom iaf, alltid något.

Ang Lindas kläder har hon haft i princip samma utstyrsel sen säsong ett, gissar det är spons/reklam eller ngt statement från henne

Ja det har hon faktiskt. Googlade för att se hur hon ser ut privat😄 Men kanske är det nån spons.
Citera
2025-12-09, 10:51
Medlem
Jag är bara 23 år och letar också efter kärleken tycker bara att det är bra att yngre också får chansen, och hon är väl också en mjölkko? blir inte det bara bättre?
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Nu är det presenterat vilka tre bönder som söker kärleken i tv i år. Börjar riktiga bönder sina? Varför tar man med en 25-åring kvinna som inte är bonde, utan anställd på en gård med mjölkkor? Dessutom bara tre "bönder" och ingen över 30 år. Känns som om programmet sjunger på sista versen.

Årets bönder:

Elin, 25 år, "mjölkbonde", Habo
Karl, 25 år, spannmål och skogsbruk, Floby
Viktor, 30 år, mjölkbonde, Gotland

https://www.tv4.se/artikel/28XF4VDY9JO1AwPxeqQnL5/haer-aer-boenderna-i-bonde-soeker-fru-2025-soek-nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in