Citat:
Ursprungligen postat av
rosalenin
Såg du öht taget sekvenserna från Almas lagård? Själv slutade jag titta när hon dök upp.
(Väldigt OT men heder åt din inställning. Önskar att jag själv kunde vara ståndaktig - måste ha en köttbit emellanåt för att inte rasa ihop. Köper från Gårdssällskapet och från ett lantbruk med hemslakt. Inget att vara stolt över. Man blir ganska förstörd med åren, menar inte att såra någon.)
Almas gård är det värsta jag har sett i BSF. Alla gårdar brukar vara välskötta med fina fräscha djur men på Almas gård låg det magra kor i en sörja av skit rätt på betongen. De hade inget hö eller halm under sig. Blev väldigt illa berörd och förmodar att det är en Arla gård.
Vi bojkottar allting från Arla sedan uppdrag granskning visade flera avsnitt med rent djurplågeri på flera Arla gårdar. Arla är också positiva till att utfodra kossorna med Bovear vilket är ett rent gift och bönder runt om i Europa larmar om sjuka djur. Kan inte tänka mig att Almas gård är något annat än koppat till Arla med tanke på misären.