Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-06, 11:12
Medlem
Hon med dubbelnamn hos Rasmus har sådana utstående öron att hon ser ut som en schimpans
Citera
2025-11-06, 11:15
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Efter gårdagens avsnitt börjar åtminstone tvivla när det gäller Elin. Vette tusan hur hon tänkte förut. Om hon haft otur med som enligt normen ses som snygga. Och nu vill ha någon mindre snygg och hoppas på att det går bättre. Verkar som att Elin ångrat sina val av män helt och hållet. Tvivlar på att det blir kärlek för Elin i programmet. Möjligt att hon hittar någon ändå sedan. Men blir det någon av hennes val? Jag tvivlar.

Elin kommer inte hitta kärleken i år, det är helt uppenbart. Det är något fel med den bruden, det blir mer och mer tydligt för varje avsnitt. Hon beter sig schizofrent. Ena stunden är hon totalt exalterad och till sig i trasorna över en hög med fula tjocka och tafatta karlar (men nåväl det är hennes val.) Hon vill kasta sig in i rödskägget famn och allt är sååå bra. Sedan börjar hon bli missnöjd och tycker att det är för lite action, hon vill ha kyssar och uppmärksamhet. Då får rödskägget en briljant idé och levererar romantik men då blir kärringen lång i ansiktet och ser bara sur ut. Vad fan är det hon vill ha? Hon har dessutom gråtit ut på Instagram om alla som är dumma och diskuterar henne online. Surprise när du är med i bonde söker fru.

Jag trodde hon var en ärlig, rolig och jordnära tjej från början men har visat sig vara en surfitta med krav som inte går att uppfylla.
Citera
2025-11-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Elin kommer inte hitta kärleken i år, det är helt uppenbart. Det är något fel med den bruden, det blir mer och mer tydligt för varje avsnitt. Hon beter sig schizofrent. Ena stunden är hon totalt exalterad och till sig i trasorna över en hög med fula tjocka och tafatta karlar (men nåväl det är hennes val.) Hon vill kasta sig in i rödskägget famn och allt är sååå bra. Sedan börjar hon bli missnöjd och tycker att det är för lite action, hon vill ha kyssar och uppmärksamhet. Då får rödskägget en briljant idé och levererar romantik men då blir kärringen lång i ansiktet och ser bara sur ut. Vad fan är det hon vill ha? Hon har dessutom gråtit ut på Instagram om alla som är dumma och diskuterar henne online. Surprise när du är med i bonde söker fru.

Jag trodde hon var en ärlig, rolig och jordnära tjej från början men har visat sig vara en surfitta med krav som inte går att uppfylla.
Han gjorde bort sig när han spelade musik
Citera
2025-11-06, 11:37
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasbillstrom
Han gjorde bort sig när han spelade musik

Ja herregud vilken oförlåtlig sak att göra. Att spela upp en låt. Då förstår jag genast Elin bättre

Vi män kan aldrig göra rätt det är någon som blir allt mer tydligt. Unga kvinnor har enorma krav och vill ha män som inte existerar, inte undra på att barnafödandet har gått ner. Tur att man inte är ung och skall dejta detta i sjuka samhälle. Jag hade fan inte vågat röra vid en kvinna och nu får man inte spela musik heller.
Senast redigerad av Tervull 2025-11-06 kl. 11:46.
Citera
2025-11-06, 11:42
Medlem
Nån mer som tänkt på att Johanna (Christian) inte synts till så mycket…undra varför? Känns som att man knappt hört henne snacka, inte heller få ensamtid med bonden…tror ni att han ser henne som självklar bland top2 medan näsringen och brunetten är mer osäkra?

Vad gäller gotlänningen, har en del gemensamma vänner med familjen o vad jag hört är dom inte religiösa, som någon spekulerade om i tråden! Dock asså…Sara…herregud! Tjejer som hon är sånna som gör att resterande får dåligt rykte - gråter för minsta lilla, desperat efter att bli gravid och allmänt störig! Grejen är ju att hon objektivt ser helt okej ut, fint leende, så nått måste ja ”vara fel” om hon nu är såhär desperat efter att bli med barn…bara att ta första bästa kille som tackar ja, på den lokala baren så är det löst!
Citera
2025-11-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ja herregud vilken oförlåtlig sak att göra. Att spela upp en låt. Då förstår jag genast Elin bättre

Vi män kan aldrig göra rätt det är någon som blir allt mer tydligt. Unga kvinnor har enorma krav och vill ha män som inte existerar, inte undra på att barnafödandet har gått ner. Tur att man inte är ung och skall dejta detta i sjuka samhälle. Jag hade fan inte vågat röra vid en kvinna och nu får man inte spela musik heller.
Det var hans kusin och kusinens man som sjöng
Citera
2025-11-06, 11:59
Medlem
Några har skrivit att Elin beter sig som en mamma. Gården har blivit ett särskilt boende, nu sist var brukarna ute på aktiviteter och betedde sig så vilset som brukare gör . Hon får dem blygare och hämmade än vad de förmodligen skulle ha varit i ett normalt sammanhang.
Marcus risiga skägg fångade hennes (äcklade, ja) fascination mer än musiken… Och den lille seriefiguren (Rasmus?) verkade vara på väg in i ett anfall när han inte nog kunde förklara sig. Där såg Elin bekymrad ut, med all rätt.
Alltsammans ett socialt experiment från produktionens sida. Grymmare än det Heidi m fl utsattes för på sin tid. De borde skämmas.

Christians spekulant med nospärlan verkade också vara helt utan självinsikt. Hon ville ha en man som tog över och sa ifrån, bör väl vara utrustad med buntband och knogjärn isf.
Christian tar sårad steget tillbaka och sveper in sig i offerkoftan…han kan inte heller se situationen ur någon annan vinkel än sin egen. Säkert en match in heaven i sänghalmen, haha

Orkar inte med att tänka på Gotlandsbonden och hans stackars tjejer.
Resten av gänget avfärdas som normala.
Citera
2025-11-06, 12:12
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Det var hans kusin och kusinens man som sjöng

Jag är väl medveten om detta. Skulle det vara skillnad om det vore farbror Åke och hans fru Bettan som sjöng tror du?
Citera
2025-11-06, 12:26
Medlem
Citat:
Han borde inte välja någon av dem

Eg inte men det är ju fina tjejer o tror han har sin fru där
Citera
2025-11-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Några har skrivit att Elin beter sig som en mamma. Gården har blivit ett särskilt boende, nu sist var brukarna ute på aktiviteter och betedde sig så vilset som brukare gör . Hon får dem blygare och hämmade än vad de förmodligen skulle ha varit i ett normalt sammanhang.
Marcus risiga skägg fångade hennes (äcklade, ja) fascination mer än musiken… Och den lille seriefiguren (Rasmus?) verkade vara på väg in i ett anfall när han inte nog kunde förklara sig. Där såg Elin bekymrad ut, med all rätt.
Alltsammans ett socialt experiment från produktionens sida. Grymmare än det Heidi m fl utsattes för på sin tid. De borde skämmas.

Christians spekulant med nospärlan verkade också vara helt utan självinsikt. Hon ville ha en man som tog över och sa ifrån, bör väl vara utrustad med buntband och knogjärn isf.
Christian tar sårad steget tillbaka och sveper in sig i offerkoftan…han kan inte heller se situationen ur någon annan vinkel än sin egen. Säkert en match in heaven i sänghalmen, haha

Orkar inte med att tänka på Gotlandsbonden och hans stackars tjejer.
Resten av gänget avfärdas som normala.

Han hade ju ansat skägget, såg du inte det😀 Men deeptalk och förklaringar tror jag inte är rätt väg där. Dom hade vunnit på att vara lite lättsammare.
Gotland väljer nog ingen. Inte Kristian heller tror jag. Möjligen nåt kortsiktigt.
Citera
2025-11-06, 13:14
Medlem
Citat:
Jag är väl medveten om detta. Skulle det vara skillnad om det vore farbror Åke och hans fru Bettan som sjöng tror du?
Nej han skulle ha sjungit själv
Citera
2025-11-06, 14:24
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Nej han skulle ha sjungit själv

Då hade Elin slagit ihjäl honom med en högaffel och matat grisarna med hans övergödda torso. Hon hade hävdat självförsvar givetvis och kommit undan med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in