Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-14, 14:57
Medlem
picapicans avatar
Nu är det presenterat vilka tre bönder som söker kärleken i tv i år. Börjar riktiga bönder sina? Varför tar man med en 25-åring kvinna som inte är bonde, utan anställd på en gård med mjölkkor? Dessutom bara tre "bönder" och ingen över 30 år. Känns som om programmet sjunger på sista versen.

Årets bönder:

Elin, 25 år, "mjölkbonde", Habo
Karl, 25 år, spannmål och skogsbruk, Floby
Viktor, 30 år, mjölkbonde, Gotland

https://www.tv4.se/artikel/28XF4VDY9JO1AwPxeqQnL5/haer-aer-boenderna-i-bonde-soeker-fru-2025-soek-nu
Citera
2025-02-14, 15:17
Avstängd
Severlohs avatar
Nu tittar jag inte på det där, men är det inte männen som söker fru som ska vara bonden? Kvinnorna de söker kan väl vara vem som helst?
Citera
2025-02-15, 22:15
Medlem
Är uppväxt i Habo och är nästan i samma ålder som Elin men har ingen aning om vem hon är. Har försökt leta upp denna kvinna utan att lyckas.
Tycker att man som 25 åring kan sitta ner i båten lite; för mig ringer vissa varningsklockor när man är så pass ung och redan är "desperat" att hitta någon.
Men vad vet jag? Hon kanske är en superhärlig tjej och det blir ett toppenprogram med henne. Åteestår att se!
Citera
2025-02-15, 22:35
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Nu tittar jag inte på det där, men är det inte männen som söker fru som ska vara bonden? Kvinnorna de söker kan väl vara vem som helst?

Från början var alla bönder manliga och kvinnor fick söka genom att skriva brev till dem. Numera kan det även vara kvinnliga bönder, liksom bögar och flator, så titeln "bonde söker fru" är minst sagt missvisande. Brev skrivs dock fortfarande (vem som helst kan skicka in ett brev till den bonde de vill dejta) och bonden (säkerligen till stor del produktionen och TV4), väljer ut vilka som ska få vara med i programmet och sedermera vilka fyra som får komma till gården och dejta bonden. En efter en skickas hem och slutligen är det en kvar.
Citera
2025-02-16, 00:31
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Från början var alla bönder manliga och kvinnor fick söka genom att skriva brev till dem. Numera kan det även vara kvinnliga bönder, liksom bögar och flator, så titeln "bonde söker fru" är minst sagt missvisande. Brev skrivs dock fortfarande (vem som helst kan skicka in ett brev till den bonde de vill dejta) och bonden (säkerligen till stor del produktionen och TV4), väljer ut vilka som ska få vara med i programmet och sedermera vilka fyra som får komma till gården och dejta bonden. En efter en skickas hem och slutligen är det en kvar.

Okej.. Så den kvinnan är en bonde som söker en man? Eller är det en flata?
Citera
2025-02-16, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Nu är det presenterat vilka tre bönder som söker kärleken i tv i år. Börjar riktiga bönder sina? Varför tar man med en 25-åring kvinna som inte är bonde, utan anställd på en gård med mjölkkor? Dessutom bara tre "bönder" och ingen över 30 år. Känns som om programmet sjunger på sista versen.

Årets bönder:

Elin, 25 år, "mjölkbonde", Habo
Karl, 25 år, spannmål och skogsbruk, Floby
Viktor, 30 år, mjölkbonde, Gotland

https://www.tv4.se/artikel/28XF4VDY9JO1AwPxeqQnL5/haer-aer-boenderna-i-bonde-soeker-fru-2025-soek-nu

Inte jättestark line-up kanske några års paus för programmet skulle varit bra för låta stammen av bönder låta sig återhämtas, plus jag tycker de borde införa lite lyxigare slutresa och produktion osv som det var innan
Citera
2025-02-16, 14:46
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murmannen
Är uppväxt i Habo och är nästan i samma ålder som Elin men har ingen aning om vem hon är. Har försökt leta upp denna kvinna utan att lyckas.
Tycker att man som 25 åring kan sitta ner i båten lite; för mig ringer vissa varningsklockor när man är så pass ung och redan är "desperat" att hitta någon.
Men vad vet jag? Hon kanske är en superhärlig tjej och det blir ett toppenprogram med henne. Åteestår att se!

Känns som en tjej som enbart vill visa upp sig i tv. Ska killarna flytta in i hennes lägenhet under inspelningen, hon har ju ingen bondgård?!? Det blir en ny Göran.

Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Okej.. Så den kvinnan är en bonde som söker en man? Eller är det en flata?

Kvinnan i år söker män, tror jag.
Citera
2025-05-04, 15:41
Medlem
Kanastras avatar
Äntligen! Elin såg fin ut!

Men, jag har för mig att jag såg nåt om en säsong där tidigare deltagare var med i, där programmet inte ledde till nåt eller att förhållandet sprack? Det skulle sändas i vår, tror jag?
Och dom söker även brevskrivare till programmet som ska sändas i höst, korrekt rätt?
Citera
2025-05-04, 19:17
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Känns som en tjej som enbart vill visa upp sig i tv. Ska killarna flytta in i hennes lägenhet under inspelningen, hon har ju ingen bondgård?!? Det blir en ny Göran.
Sensuell röst iaf, alltid något, är från Göteborg (ett plus) och piga! märklig kombination, konstigare saker har inte hänt!

När hon ska träffa killarna måste dom hålla sig på gården i en inhägnad, konstigt om killarna inte får flytat in hos hennes husbond i stora huset, men inte ens Trisseboa får hon hyra in sig på? drängen Alfred hade iaf logi

Jag vet inte varför jag är singel, det är ingen bra utgångspunkt, jag har jobbat för mycket, jo tjena
Citera
2025-05-07, 20:09
Medlem
Det är ju före detta deltagare som är med
Citera
2025-09-16, 22:38
Medlem
Crapmagics avatar
När fan visas det diskriminerande brevöppningsavsnittet som premierar snyggbönder framför loosermän?

Det ska tydligen vara många snyggbönder iår
Senast redigerad av Crapmagic 2025-09-16 kl. 23:01.
Citera
2025-09-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
När fan visas det diskriminerande brevöppningsavsnittet som premierar snyggbönder fram loosermän?

Det ska tydligen vara många snyggbönder iår
Definiera många
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in