Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-28, 17:46
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är verkligen inte många kvinnor som har hennes snygga ben form. Jag tror att problemet här är att Linda ser ovanligt bra ut för sin ålder. Sånt gillar man inte, man gillar inte någon som sticker ut på ett positivt sätt. Hon är inte tillräckligt lagom för att bli omtyckt.

Det verkar vara ett fenomen bland kvinnor märker jag. Kollar på gift vid första ögonkastet och där finns en tjej som jag tycker är skitsnygg för att hon så naturlig. Fick direkt flera påhopp av tjejer som skrev att hon inte var naturlig. Att hon hade opererat sönder sig och hade siikonbröst. Dom ville nästan hänga mig för att jag tyckte att hon var en naturlig skönhet. Hon hade inga fejbröst och är inte plastad och har inte ankläppar. Bara en söt snygg tjej, men det fick man äta upp.

Det samma är fenomen med Linda, hon har ju en ovanligt slank och fin figur för att vara 53 år men då skall man klaga på hennes ansikte. Och om hon gjort plastikoperationer i nyllet så skulle det inte duga heller! Vissa kan inte vinna hur de än gör och jag tror det handlar om avundssjuka.
Senast redigerad av Tervull 2025-11-28 kl. 17:48.
Citera
2025-11-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Det är klart han kan haft ett svartsjuka ex el två. Jag tror på det. Han verkar vara en stabil kille o har kanske inte alltid haft jättekagge o skägg.

Linda ser normal ut tycker jag men i hennes garderob skulle jag inte vilja ha ETT enda plagg. Hon har extremt ful klädsmak.

Verkar ha en förkärlek för westernstövlar.
Citera
2025-11-29, 17:04
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Linda Isaksson...f'låt "Lindorff" är mycket riktigt under medel.

Linda är snyggare än 95% av alla andra kvinnor i hennes ålder. Dessutom gillar jag hennes klädstil, lite lantligt med jeans och cowboy boots vilket ju passar bra i detta program.

Citat:
Ursprungligen postat av tempsign
Elin, initialt tyckte jag hon också verkade ok. Tjej med skinn på näsan som såg genom utseendet ... under säsongens gång har hon bara sjunkit. Senast när hon förvägrade honom en puss för vinsten var ett av flera lågvattenmärken, kanske det lägsta. Helt ointressant vem hon väljer, han med pussmunnen som verkar vara slajmig, kan föra sig för att vara raggare, kanske det hon gillar. Eller han som kör grisar och är rädd för höns, kunde inte bry mig mindre.

Bra analys. Rödskägget satsade hårt på att vinna och han vann, men någon puss fick han inte. Så jäkla dåligt av Elin.
Citera
2025-11-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag gillar Lindas udda klädstil. Dom flesta svenskarna bär bara enkla svarta kläder. Hur roligt är det? Hur många kvinnor i hennes ålder kan visa hela benen i kort korta shorts utan att skämmas?

Håller med. Sverige har många svartklädda. Men det finns SÅ mycket snyggt mellan svart o cowboykläder. Hur många kvinnor som kan visa sig vet jag inte, men tror faktiskt det är en hel del
Citera
2025-11-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Härligt med färg, hennes röda plagg är läckra. Hon har fina ben som visas upp säkert som amen i kyrkan, någon gång kunde hon kanske ha något diskretare som omväxling, verkar nästan lite desperat. Klädstilen är väl country anpassat till programmet, inget hon går klädd i annars.

Lite fördomsfullt om man tror att svenska bönder el deras partners går omkring i boots stetsonhatt o kortkorta kjolar
Citera
2025-11-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
I Sverige får man inte sticka ut, oavsett ålder.

Jo det får man men få som vågar
Citera
2025-11-29, 23:58
Medlem
Jag tänkte också samma gällande Elin på gokarten, de 3 musketörerna med hårfästet som for iväg med vinden nånstans. Hon måste varit stolt å visa upp trion.
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Viktor
Det blev exakt som jag sagt hela tiden. Han är kär i Sara och han är kåt som fan på henne men han är livrädd för sina känslor och försöker nu tvinga fram något med de andra tjejerna som inte finns. Han kommer välja brunetten från Stockholm och försöka i några veckor innan det tar slut. När Linda återvänder framåt höstkanten så är Sara där, minns mina ord! Jag tycker Viktor är så förbannat dum! Sara tog det hela så jävla bra, Viktor trodde nog att hon skulle böna och be om att få stanna men hon bar huvudet högt och lämnade med stil.

Rasmus
Wilma har skämt ut sig för hela svenska folket med sitt bölande och med kvällens uppträde där hon fejkade att hon skulle svimma. Hon lär inte få det lätt att hitta en kille efter det här, och den människan som blir ihop med henne blir det synd om. Vilket rent helvete! Skönt att hon åkte hem, man kände för Rasmus i kväll. Det är inte kul att såra någon, men det var bra för hon är ju så jävla knäpp. Han gick nog vidare rätt snabbt och drog en djup suck av lättnad. Hoppas nu han är smart och väljer den vackra och härliga Natalie.

Christian
Näsringen är inte vacker när hon är förbannad och svartsjuk. Hon ser väldigt gammal ut för sin ålder. Barnsligt beteende dessutom. Johanna är den enda rätta. Det är så torrt och tråkigt på den gården att det inte finns något att skriva om.

Elin
Hon måste ju driva med oss. Killarna såg ut som 3 clowner i gocartdräkterna men Elin hävdade att det var sexigt. Henne skulle man inte vilja dela sängkammare med om detta är vad hon definierar som sexigt. Löjligt att vara rädd för en jävla höna, där tappade oskulden några av sina pluspoäng. Marcus lär nog aldrig få sin innestående kyss, Elin var nog djupt besviken att det var han som vann. Det var inte hans mun hon ville sticka tungan i.
Senast redigerad av Eroxxs 2025-11-30 kl. 00:21.
Citera
2025-11-30, 02:07
Medlem
kl4sseKocks avatar
Äh Wilma verkar vara super mysig och härlig tjej 😍
Citera
2025-11-30, 03:24
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Äh Wilma verkar vara super mysig och härlig tjej 😍

Ja, gillar man gnäll, gnäll och åter gnäll varvat med bölande så…
Citera
2025-11-30, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det verkar vara ett fenomen bland kvinnor märker jag. Kollar på gift vid första ögonkastet och där finns en tjej som jag tycker är skitsnygg för att hon så naturlig. Fick direkt flera påhopp av tjejer som skrev att hon inte var naturlig. Att hon hade opererat sönder sig och hade siikonbröst. Dom ville nästan hänga mig för att jag tyckte att hon var en naturlig skönhet. Hon hade inga fejbröst och är inte plastad och har inte ankläppar. Bara en söt snygg tjej, men det fick man äta upp.

Det samma är fenomen med Linda, hon har ju en ovanligt slank och fin figur för att vara 53 år men då skall man klaga på hennes ansikte. Och om hon gjort plastikoperationer i nyllet så skulle det inte duga heller! Vissa kan inte vinna hur de än gör och jag tror det handlar om avundssjuka.
Botox år per DEFINITION inte naturligt, herregud. "Avundsjuka", eller kan du ju bara erkänna att du har fel. Du har helt missförstått vad naturlig betyder; inga ingrepp, inte stor hudvårdsrutin eller massa smink.. du får gärna tycka hon är snygg ÄNDÅ, ingen bryr sig vad du tycker. Bara att du kommer med felaktigheter (dvs "naturligt" utseende), tråkigt om småtjejer tror att alla har botox..
Citera
2025-11-30, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Linda Isaksson...f'låt "Lindorff" är mycket riktigt under medel. Hon tror att hon är snygg, eftersom hon var Fröken Sverige 1990(!!). Hur gick det till? Var resten av deltagarna sjuka och hon vann på W.O? Tänk när det var kval till Miss Universe och Linda Isaksson kliver ut på scen med sina hartänder. Pinsamt för Sverige.

Att hon tror att hon är sexig är nästan ännu värre. Hon ser ut som en mager, 80-årig tant. Huden tar otroligt med stryk när den inte har tillräckligt med fett att vila på(Underhudsfett är den bästa antirynkkrämen). Hennes gropiga, slitna, läderaktiga hy ser förjävlig ut. Lindas kropp borde användas som skräckexempel för alla tjejer och kvinnor som tror att smal= het. Hur ofta ser man inte f.d mulliga tjejer/kvinnor stolt visa upp sin nya kropp, som både har tappat sina proportioner och ser tio år äldre ut än innan. Smalhetsen är en kollektiv, mental sjukdom bland kvinnor.

Nej. Och framförallt vill hon inte att han tar upp en sån grej med henne när hon inte har nåt som helst intresse för honom. Det är ju en helt opassande och onödig konversation. Lite förnedrande för henne - en kille hon tycker är ful väljer att prata svartsjuka ex med henne i TV, som om det skulle vara ett problem i en framtida relation mellan dem. Fast jag är säker på att hon förstod att han bara ville impa på henne. Det var pinsamt genomskinligt.

Stackars Marcus. Han gör bort sig gång på gång. Han har en brist på självmedvetenhet som kännetecknar många mindre attraktiva killar som lever i förnekelse. Förmågan att läsa av andra och tolka situationer tar också stryk av att leva i förnekelse. Det blir som att leva i en bubbla. I sin egna värld. Och därför känner han inte in Elin. Hon blir lite som en tom duk som han projicerar sina egna, romantiska fantasier på - som när han spelade upp kusinernas låt för henne trots att hennes kroppsspråk skrek av obekvämhet(började t.om vifta flugor när hon anade vad som komma skulle, likt en tidigare heting från programmet ) . Och därför är han omedveten om hur genomskinlig hans bakomliggande intention med att berätta om det "svartsjuka"* exet var.

*Jag vidhållet att exet i fråga inte var en flodhäst, utan ganska medelmåttig. Och det var ett ex, inte två som Marcus sa. Hade exet i fråga varit en flodhäst, hade han inte varit så uppenbart stolt över det. Det är enklare att låtsas att ett attraktivt(nåja, medelmåttig är attraktivt nog för Marcus) ex föraktfulla dominans var svartsjuka än att låtsas att ett genuint svartsjukt, men fult ex, var attraktivt och nåt att vara stolt över.

Tittar på det igen och det är nog min favoritscen såhär långt i årets Bonde söker fru. Marcus påminner om ett barn som ska berätta nåt häftigt det upplevt. Närmast flåsar av iver över att få impa på Elin, men också av upphetsning över att få berätta det han gått och intalat och eggat sig själv med under flera år(en lögn känns mer verklig om den uttalas). Det går att utläsa i hans ögon att först ljuger för sig själv att det "snygga" exet var svartsjukt, och i det förljugna tillståndet ljuger för sig själv igen om att han berättar detta för Elin för att se om de är "på samma plan". Han har den där fåniga, lite frånvarande blicken folk får när de sysslar med självbedrägeri inför andra. Fast samtidigt ser man också att det lurar nånting bakom, en undantryckt del av honom som vet precis vad han gör: https://ibb.co/C5S2drjw

Elins blick och ansiktsuttryck är också minst sagt talande: https://ibb.co/nMRwP4m6
Ja, synd för dig som vill att alla ska ha käkben som en neandertalare, urg. Hon är väl naturligt smal, inte så mycket att göra åt. Hade man åkt tillbaka till 70-talet hade i princip alla varit så smala, de måste sett ut som pinnar och "hetsats" enligt dig. Det är inte hälsosamt att vara tjock, vill du ha ett fetto bara för att det fyller ut henner rynkor är det väl upp till dig sexistfjant.
Citera
2025-11-30, 08:22
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Botox år per DEFINITION inte naturligt, herregud. "Avundsjuka", eller kan du ju bara erkänna att du har fel. Du har helt missförstått vad naturlig betyder; inga ingrepp, inte stor hudvårdsrutin eller massa smink.. du får gärna tycka hon är snygg ÄNDÅ, ingen bryr sig vad du tycker. Bara att du kommer med felaktigheter (dvs "naturligt" utseende), tråkigt om småtjejer tror att alla har botox..

Botox är onödigt men det gör inte tjejen onaturlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in