Egna observationer, objektiva observationer och/eller saker som män är bättre på än kvinnor:
1) De mest framstående uppfinnarna i världen av diverse saker är män.
2) De bästa schackspelarna i världen är män baserat på offentlig data.
3) Män ligger bakom de mest framgångsrika företagen i världen (entreprenörskap).
4) Det finns runt 8000 sporter i världen, man skulle kunna göra ett stickprov men jag tror de flesta
feminister motvilligt håller med om att män utklassar kvinnor på de flesta sporter. Om vi ponerar
att män är bättre på 80 % av dessa sporter än kvinnor så är män bättre än kvinnor på... *trumvirvel* hela
6400 saker. Detta kan man nysta vidare i dock om man vill.
5) Män är naturliga ledare. Därför män tenderar att vara dominanta i relationer medans kvinnor är undergivna. De flesta samhällen har en patriarkal struktur, män föredrar att leda.
6) Män är tuffare och starkare. Det finns ingen kvinna som är tuffare än en riktigt tuff man. Googla på Goggins.
7) Män skulle jag säga utifrån egen erfarenhet är bättre på problemlösning i vardagen. När vissa kvinnor stöter på ett problem så börjar de gråta, blir oroliga och får panik. Män attackerar problemet direkt. Kvinnor bryr sig mer om ''hur'' saker sägs, medans män lyssnar mer på ''vad'' som sägs, detta är ett utmärkt exempel på hur olika vi är.
8) Män har byggt våra samhällen. Män är bättre skulle jag säga överlag är bättre på att skapa saker.
9) Män är bättre på att sakligt resonera (det kan man se bevis på här i tråden då det kommer förolämpningar, attacker och emotionella angrepp istället för sakliga).
10) De bästa bilförarna vad vi vet enligt offentlig data är män.
11) Män krossar kvinnor på mentala och fysiska utmaningar skulle jag gissa på (se navy seal och elitstyrkans hemligheter)
12) De bästa surfarna i världen vad vi vet är män.
13) Män är bättre på simning, boxning, brottning, kampsport, paddling, segling och alla andra kända sporter i princip (kan finnas ett par undantag).
14) Män bölar inte när problem dyker upp.
15) Män verkar dominera när det gäller att skapa resurser. Kvinnor som har blivit rika är i många fall enbart det för att de har dragit nytta av en naiv man (skilsmässa, genom att vara en golddigger, trustfund baby etc.)
16) Jag har inte sett den kvinnliga Magnus Carlsen än....
17) De bästa kompositörerna i världen av musik såsom klassisk etc. var män.
18) Det finns 100 saker till men jag tror att alla som läser detta vet hur det verkligen förhåller sig.
Eftersom feministerna i den här tråden har inga problem att dra det ''biologiska kortet'' så ser jag inget problem med att själv göra det.
Verkar som att diskussionen är över. Män är bättre på fler saker, så är det vare sig man vill det eller inte. Detta beror i stor grad på att mäns biologi är väldigt ideal när det kommer till sport etc.
Uttalanden såsom:
''Kvinnor är bättre förare än män'' - detta kan bero på feghet i trafiken då högre feghet = färre olyckor. Feghet i trafiken gör dig inte till en skickligare förare, det gör dig till en försiktigare förare.
''Kvinnor är bättre på att läsa'' - detta påstående är massakerat av störningsfaktorer vilket försvårar möjligheten att dra kausala slutsatser.
...
Det kön som är bäst på flest saker är utan problem män. Och till den som tvivlar på det vill jag uppmana till att gå igenom alla 8000 sporter och titta på vilket kön som dominerar.
Jag känner mig ganska.. ganska säker på att män är bättre på de flesta sporter = flest saker

.
...