2025-12-05, 18:33
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Kvinnor är bättre på att föda barn!

Vilket otroligt transfobiskt uttalande.
Senast redigerad av doncroce 2025-12-05 kl. 18:36.
Citera
2025-12-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Yep, sitta som en besserwisser ska man inte göra och slå folk på fingrarna. Kommer bara leda till att man går miste om en massa lärdomar och utveckling.

Sant. Du kan nog tänka ut svaren på dina frågor på egen hand. Jag ska inte behöva hjälpa dig.
Citera
2025-12-05, 19:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Sant. Du kan nog tänka ut svaren på dina frågor på egen hand. Jag ska inte behöva hjälpa dig.

Ojdå, vilket absurt svar för visserligen bemästrar jag många talanger men tankeläsning är inte en av dem.
Citera
2025-12-05, 19:55
Medlem
Ta hand om barn, det är det enda. Vem fan vill vara bra på det dessutom?
Citera
2025-12-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ojdå, vilket absurt svar för visserligen bemästrar jag många talanger men tankeläsning är inte en av dem.

Nej, det är det inte. Om du inte kan tänka på egen hand så är det inte mitt problem. Du måste kunna tänka ut en del absurda följder på egen hand.

Du fick en liten introduktion av mig. Nu vet du problemet med det tredje citatet i varje fall.

Jag orkar faktiskt inte bry mig mer. Jag är trött på allt tramsande.

Det viktiga är att folk med ärligt uppsåt ser vem som tänker rätt.

Jag orkar inte läsa ditt svar mer nu. Men ha en bra kväll.
Citera
2025-12-05, 20:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Om du inte kan tänka på egen hand så är det inte mitt problem. Du måste kunna tänka ut en del absurda följder på egen hand.

Du fick en liten introduktion av mig. Nu vet du problemet med det tredje citatet i varje fall.

Jag orkar faktiskt inte bry mig mer. Jag är trött på allt tramsande.

Det viktiga är att folk med ärligt uppsåt ser vem som tänker rätt.

Jag orkar inte läsa ditt svar mer nu. Men ha en bra kväll.

Du hade bara kunnat säga att du inte orkar. Du hade inte behövt begära att jag ska kunna läsa dina tankar kring påståendena du gör. Så fungerar inget samtal eller diskussion öht.

Jag tyckte faktiskt inte att du tänkte rätt gällande detta.

Men jag respekterar att du är trött och inte skriver mer ikväll.

Detsamma
Citera
2025-12-05, 20:35
Medlem
Citat:
Du hade bara kunnat säga att du inte orkar. Du hade inte behövt begära att jag ska kunna läsa dina tankar kring påståendena du gör. Så fungerar inget samtal eller diskussion öht.

Jag tyckte faktiskt inte att du tänkte rätt gällande detta.

Men jag respekterar att du är trött och inte skriver mer ikväll.

Detsamma

Jo, jag tänkte rätt. Det spelar ingen roll vad du tycker. Logiskt resonerande bekräftar att jag tänkte rätt.
Citera
2025-12-05, 20:49
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Vilket otroligt transfobiskt uttalande.

Citera
2025-12-05, 21:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jo, jag tänkte rätt. Det spelar ingen roll vad du tycker. Logiskt resonerande bekräftar att jag tänkte rätt.

Är du allvarlig?
Citera
2025-12-05, 21:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Ta hand om barn, det är det enda. Vem fan vill vara bra på det dessutom?

+ Bättre bilförare än män
Citera
2025-12-05, 21:10
Medlem
Citat:
Är du allvarlig?

På vilket sätt var min reductio felaktig?
Citera
2025-12-05, 21:21
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Målet med att vara här på FB för mig är att ta del av intellektuella diskussioner, sprida kunskap och kunna prata mer fritt om saker och ting på ett sätt som inte tillåts lika lätt i verkliga livet.
Menar du den här typen av empiriska kunskaper (grundade på erfarenheter och observationer) som du sprider:

Citat:
OK, men är det viktigt enligt dig att eftersträva logiskt resonerande eller inte? Är det viktigt att undvika logiska motsättningar, vara konsekvent etc.? De flesta som inte är helt ute och cyklar tycker det. Ifall man tycker det, vilket det finns väldigt starka argument för, så gäller logikens spelregler. Det innebär... att när jag ser att någon resonerar inkonsekvent, så kommer jag peka ut det. Ibland man blir sur över att jag pekar ut någons inkonsekventa ställningstaganden så har man lite att jobba på för det är inget personligt. Det är en del av spelreglerna.
Var hittar jag inläggen där du ägnar dig åt logiskt och sakligt resonerande samt konsekvent tänkande?

Citat:
Varför jag känner mig så trygg i min kritik för?
1) Logiskt resonerande bekräftar att jag har tänkt rätt.
2) 100+ av de tyngsta organisationserna i världen ställer sig bakom GRADE, som anser att även observationsstudier kan förse oss med bevis.
3) De citat som Wold har ställt sig bakom leder till absurda följder (reductios) som är rentav komiska, såsom att det inte är bevisat att rökning orsakar lungcancer o hjärt o kärlsjukdom.

Det kan framstå som ganska arrogant att kontakta henne kring dessa saker.
1)
2) Gäller det även dina och objektiva observationer?

Jag har punkterat vart och ett av dina 18 påståenden. Du ska veta att det var en mycket lätt match.

Istället för att backa upp dina 18 punkter med vetenskapliga källor har du konsekvent ignorerat förklaringar som ligger till grund för observationerna. Till exempel att 95 % av de tävlingsaktiva schackspelarna är män (överrepresentation). Dessutom nämnde du heller inget om vare sig genomsnittsskillnader eller individuella variationer. Vidare förbisåg du det faktum att kvinnor historiskt förvägrades högre studier, begränsades till hem- och hushållssysslor, inte fick patent utfärdade i eget namn, äga egendom eller driva företag osv.

3) Menar du seriöst att Wold påstått att det inte är bevisat att rökning orsakar lungcancer och hjärt- och kärlsjukdomar? Om hon verkligen hade påstått det, skulle hon ha skapat ramaskri i forskarvärlden och sociala medier.

Du sprider ingen kunskap utan ignorerar fakta som inte passar din världsbild och är partisk i din informationshantering. Jag råder dig att vara logiskt konsekvent, resonera sakligt och vara rationell i debatter med andra FB-användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in