2025-12-05, 21:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilka absurda följder får "min kropp, mitt val"? Och att kvinnor gör abort för att de inte har råd?

Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Sant. Du kan nog tänka ut svaren på dina frågor på egen hand. Jag ska inte behöva hjälpa dig.

Citat:
Ojdå, vilket absurt svar för visserligen bemästrar jag många talanger men tankeläsning är inte en av dem.

Citat:
Nej, det är det inte. Om du inte kan tänka på egen hand så är det inte mitt problem. Du måste kunna tänka ut en del absurda följder på egen hand.

Du fick en liten introduktion av mig. Nu vet du problemet med det tredje citatet i varje fall.

Jag orkar faktiskt inte bry mig mer. Jag är trött på allt tramsande.

Det viktiga är att folk med ärligt uppsåt ser vem som tänker rätt.

Jag orkar inte läsa ditt svar mer nu. Men ha en bra kväll.

Citat:
Du hade bara kunnat säga att du inte orkar. Du hade inte behövt begära att jag ska kunna läsa dina tankar kring påståendena du gör. Så fungerar inget samtal eller diskussion öht.

Jag tyckte faktiskt inte att du tänkte rätt gällande detta.

Men jag respekterar att du är trött och inte skriver mer ikväll.

Detsamma

Citat:
Jo, jag tänkte rätt. Det spelar ingen roll vad du tycker. Logiskt resonerande bekräftar att jag tänkte rätt.

Återigen, jag kan inte läsa dina tankar bakom dina uttalanden. Därav mina frågor.

Som du beter dig just nu beter man sig inte om man vill bli betraktad som en seriös debattör.
Citera
2025-12-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Menar du den här typen av empiriska kunskaper (grundade på erfarenheter och observationer)

Det där har bemötts jättemånga gånger, jag kommer inte göra det igen.

Citat:
Istället för att backa upp dina 18 punkter med vetenskapliga källor har du konsekvent ignorerat förklaringar som ligger till grund för observationerna.

Men snälla.. nu får du fan ge dig. Jag har besvarat den där punktlistan hur många gånger som helst. Jag ska inte behöva göra det igen. Mina observationer har jag 100 % tolkningsföreträde till. Så om jag säger att jag upplever att män är bättre på X. Så är det ingenting som du kan motbevisa. För det är min egna upplevelse. Detta ska inte tolkas som att det utgör någon objektiv sanning. Detta har jag påtalat hur många gånger som helst nu. Hur många gånger ska det behöva göras innan det går in?

Jag har förtydligat detta hur många gånger som helst.

Det är som att en kille skulle säga: ''Jag har en kompis som inte fick cancer av rökning'' och så börjar du länka en massa forskning om att rökning orsakar lungcancer. Förstår du inte att hans påstående kan fortfarande vara en sann observation även fast rökning orsakar lungcancer? Exakt, så du motbevisar inte hans observation genom att länka en massa forskning. Så du kan sluta låtsas och fultolka saker och ting.

Jag har gett svar på tal. Nu räcker det. Sluta upprepa samma sak och låtsas som att jag syftar på något som jag inte gör.
Citat:
Till exempel att 95 % av de tävlingsaktiva schackspelarna är män (överrepresentation).

Kan du inte sluta nu, snälla? Jag har aldrig sagt att män har en könsfördel när det kommer till schack. Fattar du? Jag har sagt att den bästa schackspelaren i världen är en man. Det är en förbannat stor skillnad. Så du kan sluta pladdra om irrelevanta saker som inte på något sätt slår hål på mitt påstående.

Nu får du fan lägga ner. Sluta hitta på och fultolka mig och hitta på att jag tycker något som inte stämmer. Jag har svarat på de här sakerna HUUUUR många gånger som helst. Nu får du fan lägga av.

Citat:
Dessutom nämnde du heller inget om vare sig genomsnittsskillnader eller individuella variationer. Vidare förbisåg du det faktum att kvinnor historiskt förvägrades högre studier, begränsades till hem- och hushållssysslor, inte fick patent utfärdade i eget namn, äga egendom eller driva företag osv.

Jag har bemött alla de där grejerna. Jag tänker inte göra det igen. Du sysslar bara med en massa oärlig fultolkning. Det är helt omöjligt att diskutera med dig. Du förstår inte NÄR saker och ting är relevanta att ta upp. Det är det som är problemet. Jag behöver inte sitta och ge förklaringar för varför de bästa uppfinningarna genom tiderna har uppfunnits av män. Är det ett korrekt uttalande? Tveklöst. Innebär detta att männen har en inbyggd könsfördel? Det har jag inte sagt. Börjar du se skillnaden? Jag bryr mig inte om orsakerna bakom det hela. Det skiter jag i. Det är fortfarande ett korrekt uttalande och när du säger att jag har förbisett att kvinnor förvägrades högre studier så visar du på att du har lågt IQ för du förstår då inte att mitt uttalande kräver ingen hänsyn till det som du tar upp. I vilket läge hade det varit intressant att kolla på alternativa förklaringar? Ifall vi vill ta reda på VARFÖR det förhåller sig på ett visst sätt. Två olika saker.

Hur jävla många gånger ska jag behöva upprepa mig innan du tar in det jag säger? Det är helt ofattbart. Sluta nu för i helvete och tjafsa och ta in det jag säger och sluta fultolka mig och hitta på att jag tycker saker som jag inte gör.

Citat:
Menar du seriöst att Wold påstått att det inte är bevisat att rökning orsakar lungcancer och hjärt- och kärlsjukdomar? Om hon verkligen hade påstått det, skulle hon ha skapat ramaskri i forskarvärlden och sociala medier.

Men nu får du fan lägga ner. Varför missförstår du allt man säger hela tiden? Jag har ju förklarat mig själv hur många gånger som helst. Går det fortfarande inte in?

Hört talas om reductio ad absurdum? https://www.merriam-webster.com/dictionary/reductio%20ad%20absurdum

Någons åsikter och uttalanden kan leda till absurda konsekvenser. Det är det som åsyftas. Inte att hon direkt har uttryckt något.

Du kan skratta hur mycket du vill men uppbarligen förstår du dig inte ens på logiskt resonerande vilket är därför du upprepar samma sak hela tiden om och om igen i tråden.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-12-05 kl. 21:58.
Citera
2025-12-05, 21:57
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Ta hand om barn, det är det enda. Vem fan vill vara bra på det dessutom?

Kulturen säger det, men datan säger något helt annat.

Ensamstående pappor gör statistiskt ett bättre jobb att ta hand om barn på nästan alla nivåer jämfört mot ensamstående mammor.
Barn i hushåll med ensamstående pappor uppvisar mycket bättre akademiska, emotionella och beteendemässiga resultat jämfört med barn i hushåll med ensamstående mammor, statistiskt ligger hushåll med ensamstående pappor nästan lika bra till som hushåll med oseparerade föräldrar.

Barn från hushåll med ensamstående mammor är dock:
5 gånger mer benägna att begå självmord
9 gånger mer benägna att hoppa av gymnasiet
10 gånger mer benägna att missbruka narkotika
14 gånger mer benägna att begå våldtäkt
20 gånger mer benägna att hamna i fängelse
32 gånger mer benägna att rymma hemifrån
än barn från både oseparerade hushåll och hushåll med ensamstående pappor.

Det slutar inte där, hushåll med ensamstående mammor står också för 70 % av alla tonårsgraviditeter, 70 % av alla barnmord, och de står för majoriteten av barnmordsfallen, vilket betyder att ett barn som bor i ett hushåll med en ensamstående mamma är den som löper störst risk att mördas av sin förälder.

Den enda nackdelen som finns statistikst med att bara leva med sin pappa är en ökad benägenhet att vara promiskuös i vuxen ålder.

https://medium.com/the-knowledge-of-freedom/single-father-households-do-vastly-better-than-single-mother-heres-the-real-reason-why-8a7fd7c5611d
Senast redigerad av doncroce 2025-12-05 kl. 22:08.
Citera
2025-12-05, 21:58
Medlem
Citat:
Återigen, jag kan inte läsa dina tankar bakom dina uttalanden. Därav mina frågor.

Som du beter dig just nu beter man sig inte om man vill bli betraktad som en seriös debattör.

Håller du med om den absurda följden av det tredje citatet? I sådana fall så har jag inget mer att säga.

Jag har ingen lust att sitta här och diskutera. Om du förstår min poäng så är diskussionen avklarad.
Citera
2025-12-05, 22:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Håller du med om den absurda följden av det tredje citatet? I sådana fall så har jag inget mer att säga.

Jag har ingen lust att sitta här och diskutera. Om du förstår min poäng så är diskussionen avklarad.

Det har jag redan svarat på.
Citera
2025-12-05, 22:10
Medlem
Citat:
Det har jag redan svarat på.

Då är ju det tredje citatet rätt så ogenomtänkt får man då anta.
Citera
2025-12-05, 22:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Då är ju det tredje citatet rätt så ogenomtänkt får man då anta.

Vad tycker du att det finns för anledning att anta att det är "rätt så ogenomtänkt"?
Citera
2025-12-05, 22:33
Medlem
Citat:
1)

Jag förstår att det är roligt för någon som är IQ-befriad.

Din oförmåga att skilja på deskriptiva och kausala påståenden:
Så du kan inte skilja på kausala och deskriptiva påståenden. Det har vi identifierat. För hade du kunnat skiljat på dessa så hade du förstått att din poäng är relevant ifall jag hade syftat på kausalitet, dvs. att män har en könsfördel när det kommer till schack. Då minsann hade det varit högst relevant att ta i beaktning 95 % siffran. Men har jag hävdat detta? Nepp, inte alls, jag har aldrig sagt att män har en könsfördel när det kommer till schack.

Det jag har sagt är att den bästa schackspelaren i världen är en man eller att de främsta/bästa schackspelarna i världen är män. Det är ett deskriptivt, korrekt påstående. Någon statistisk könsfördelning behöver inte tas hänsyn till. Varför inte? Därför jag hävdar inte att det beror på någon könsfördel. Eftersom jag inte antyder kausalitet, så behöver vi inte beakta alternativa förklaringar.

1-0.

Nu behöver du aldrig mer ta upp denna dumma punkt igen. Den har nedmonterats.

Fortsättning:
Jag har även hävdat att de främsta uppfinnarna i världen är män om vi ser rent historiskt. Hävdar jag att det beror på att män har en könsfördel? Nej, det har jag inte. Så din poäng om att kvinnor inte studerade på högskolan/universiteten i lika stor utsträckning har liksom ingen relevans här för det är inte kausalitet jag syftar på. Så dina kommentarer bottnar i att du återigen inte kan skilja på deskriptiva och kausala påståenden.

Så ja, nu kan ju alla se att du har svårt för logik och det är ju det som är problemet. Du förstår inte ens vad det är som sägs

2-0.

Nu behöver du aldrig mer ta upp denna dumma punkt igen heller. Den har nedmonterats.

Tar du upp detta igen på nytt, så kommer jag bara hänvisa till detta meddelandet.

Så du förstår inte ens när det är relevant att ta i beaktning vissa saker. Oj då... ligger ribban så pass lågt? Tydligen. Skapligt sorgligt är det.

Logiskt resonerande behöver du sannerligen lära dig för när du inte kan skilja på deskriptiva och kausala påståenden så är du faktiskt ganska klen på den analytiska biten .

Helt plötsligt så är det du som blir en lolcow.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-12-05 kl. 22:48.
Citera
2025-12-05, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Kvinnor är mer sociala än män? Annars kan jag inte komma på någonting faktiskt. Män är rätt så överlägsna.

Kvinnor är mer plikttrogna, går till jobbet vareviga dag.
Citera
2025-12-05, 22:43
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Kvinnor är mer plikttrogna, går till jobbet vareviga dag.

Dom sjukskriver sig för minsta lilla snuva. Ett myggbett på våren får dom att snyfta om ledighet inför chefen. Ständiga gråtattacker används som sociala trix för att behålla full lön - fast med två veckors extra ledighet! Blää!
Citera
2025-12-05, 22:53
Medlem
tram123s avatar
Citat:
+ Bättre bilförare än män
Nope, kvinnnor är mindre riskbenägna vilket återspeglar sig i att kvinnor orsakar färre olyckor när dem kör bil.
Bättre bilförare är det män som är, kolla bara bilsporter t.ex rally, formel1 m.m.
Citera
2025-12-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Nope, kvinnnor är mindre riskbenägna vilket återspeglar sig i att kvinnor orsakar färre olyckor när dem kör bil.
Bättre bilförare är det män som är, kolla bara bilsporter t.ex rally, formel1 m.m.
En bra bilförare är en bilförare som inte kör ihjäl sig eller andra. End of story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in