Citat:
Nej orden handikapp och handikappad är inte nedlåtande. Men visst kan det användas som en svordom, liksom ordet "man" hos feminister.
Googlade "handikappad" = 333.000 träffar., "funktionsnedsatt" 45000 träffar.
Riksdagen och lagboken använder ordet "handikappad":
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/om-vardbidraget-till-vardare-av-handikappad-under_g302822/
Ordet används 2570 gånger på riksdagen.se enligt google. Attans vilket nedlåtande syn från våra folkvalda.
Blir ändå rätt kul när du behöver svänga dig med ordet "funktionsnedsattanpassad" när du frågar efter en ramp till butiken.
Ordet "Funktionsnedsatt" bör sparas till sådana som du. Du är inte handikappad, bara funktionsnedsatt.
Du sopar alltid banan! Det tror man alltid med din diagnos. Kvinnor är f.ö. bäst på att städa så det passar ju bra. Sopa på. Sopa.
Googlade "handikappad" = 333.000 träffar., "funktionsnedsatt" 45000 träffar.
Riksdagen och lagboken använder ordet "handikappad":
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/om-vardbidraget-till-vardare-av-handikappad-under_g302822/
Ordet används 2570 gånger på riksdagen.se enligt google. Attans vilket nedlåtande syn från våra folkvalda.
Blir ändå rätt kul när du behöver svänga dig med ordet "funktionsnedsattanpassad" när du frågar efter en ramp till butiken.
Ordet "Funktionsnedsatt" bör sparas till sådana som du. Du är inte handikappad, bara funktionsnedsatt.
Du sopar alltid banan! Det tror man alltid med din diagnos. Kvinnor är f.ö. bäst på att städa så det passar ju bra. Sopa på. Sopa.
"Hej Lund här (eller var det "Paris", hmm inte lätt när man är inne på det tredje trollkontot alltså),
Iallafall jag tycker män är bäst på allt och att kvinnor är sämre än män på allt. Allt detta är män bättre på än kvinnor: Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order. Män är bäst på att korrumperas och korrumpera, män kan korrumpera sönder hela samhällen och länder, osv osv osv.
(Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män).
Vidare har jag fem döttrar och en fru, de är alla sämre än mej för de är kvinnor och jag är man. Jag berättar varje dag för mina döttrar att de är sämre på allt jämfört med män. Dom gångerna som de vann nåt idrottsmästerskap i skolan så tvingade jag dem att ge priset till en av killarna. Jag skapar jättemånga trådar på Flashback, jag tycker kvantitet går före kvalitet. Den med flest TS vinner liksom. Jag tycker om att skapa trådar där jag luftar mina logiska tankar kring att tex Markéta Vondroušová borde ge av sina prispengar till Vingegaard för Vingegaard är man och Marketa är kvinna.....därför är Vingegaard bättre än Marketa. Vingegaard är också bättre på cykling än Marketa, det måste belönas tycker jag.
Själv ska jag ställa upp i handikapp-OS 2024 (förväxla inte handikapp-OS med de paralympiska spelen tack). Jag ska ställa upp i grenarna "Megalomani" och "Flest TS på Flashback på 10 minuter". Än sålänge är min kompis "WordWarrior" ohotad etta, men jag har tränat hårt hela året så tror ändå jag har chansen att ta första priset 2024. Iallafall, sa jag förresten att kvinnor är sämst? Mina döttrar är definitivt sämst på allt, jag diskar till exempel mycket bättre än dem och jag kom också på plats 27-35 i en matematiktävling på 70-talet. Alla blev helt imponerade att en handikapp-olympier som jag kunde sexans tabell på gymnasiet, det ni! Tjingeling!"

.