2023-08-22, 19:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nej orden handikapp och handikappad är inte nedlåtande. Men visst kan det användas som en svordom, liksom ordet "man" hos feminister.

Googlade "handikappad" = 333.000 träffar., "funktionsnedsatt" 45000 träffar.

Riksdagen och lagboken använder ordet "handikappad":
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/om-vardbidraget-till-vardare-av-handikappad-under_g302822/
Ordet används 2570 gånger på riksdagen.se enligt google. Attans vilket nedlåtande syn från våra folkvalda.

Blir ändå rätt kul när du behöver svänga dig med ordet "funktionsnedsattanpassad" när du frågar efter en ramp till butiken.

Ordet "Funktionsnedsatt" bör sparas till sådana som du. Du är inte handikappad, bara funktionsnedsatt.

Du sopar alltid banan! Det tror man alltid med din diagnos. Kvinnor är f.ö. bäst på att städa så det passar ju bra. Sopa på. Sopa.

"Hej Lund här (eller var det "Paris", hmm inte lätt när man är inne på det tredje trollkontot alltså),

Iallafall jag tycker män är bäst på allt och att kvinnor är sämre än män på allt. Allt detta är män bättre på än kvinnor: Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order. Män är bäst på att korrumperas och korrumpera, män kan korrumpera sönder hela samhällen och länder, osv osv osv.

(Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män).

Vidare har jag fem döttrar och en fru, de är alla sämre än mej för de är kvinnor och jag är man. Jag berättar varje dag för mina döttrar att de är sämre på allt jämfört med män. Dom gångerna som de vann nåt idrottsmästerskap i skolan så tvingade jag dem att ge priset till en av killarna. Jag skapar jättemånga trådar på Flashback, jag tycker kvantitet går före kvalitet. Den med flest TS vinner liksom. Jag tycker om att skapa trådar där jag luftar mina logiska tankar kring att tex Markéta Vondroušová borde ge av sina prispengar till Vingegaard för Vingegaard är man och Marketa är kvinna.....därför är Vingegaard bättre än Marketa. Vingegaard är också bättre på cykling än Marketa, det måste belönas tycker jag.

Själv ska jag ställa upp i handikapp-OS 2024 (förväxla inte handikapp-OS med de paralympiska spelen tack). Jag ska ställa upp i grenarna "Megalomani" och "Flest TS på Flashback på 10 minuter". Än sålänge är min kompis "WordWarrior" ohotad etta, men jag har tränat hårt hela året så tror ändå jag har chansen att ta första priset 2024. Iallafall, sa jag förresten att kvinnor är sämst? Mina döttrar är definitivt sämst på allt, jag diskar till exempel mycket bättre än dem och jag kom också på plats 27-35 i en matematiktävling på 70-talet. Alla blev helt imponerade att en handikapp-olympier som jag kunde sexans tabell på gymnasiet, det ni! Tjingeling!"
Citera
2023-08-22, 20:09
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"Hej Lund här (eller var det "Paris", hmm inte lätt när man är inne på det tredje trollkontot alltså),

Iallafall jag tycker män är bäst på allt och att kvinnor är sämre än män på allt. Allt detta är män bättre på än kvinnor: Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order. Män är bäst på att korrumperas och korrumpera, män kan korrumpera sönder hela samhällen och länder, osv osv osv.

Vidare har jag fem döttrar och en fru, de är alla sämre än mej för de är kvinnor och jag är man. Jag berättar varje dag för mina döttrar att de är sämre på allt jämfört med män. Dom gångerna som de vann nåt idrottsmästerskap i skolan så tvingade jag dem att ge priset till en av killarna. Jag skapar jättemånga trådar på Flashback, jag tycker kvantitet går före kvalitet. Den med flest TS vinner liksom. Jag tycker om att skapa trådar där jag luftar mina logiska tankar kring att tex Markéta Vondroušová borde ge av sina prispengar till Vingegaard för Vingegaard är man och Marketa är kvinna.....därför är Vingegaard bättre än Marketa. Vingegaard är också bättre på cykling än Marketa, det måste belönas tycker jag.

Själv ska jag ställa upp i handikapp-OS 2024 (förväxla inte handikapp-OS med de paralympiska spelen tack). Jag ska ställa upp i grenarna "Megalomani" och "Flest TS på Flashback på 10 minuter". Än sålänge är min kompis "WordWarrior" ohotad etta, men jag har tränat hårt hela året så tror ändå jag har chansen att ta första priset 2024. Iallafall, sa jag förresten att kvinnor är sämst? Mina döttrar är definitivt sämst på allt, jag diskar till exempel mycket bättre än dem och jag kom också på plats 27-35 i en matematiktävling på 70-talet. Alla blev helt imponerade att en handikapp-olympier som jag kunde sexans tabell på gymnasiet, det ni! Tjingeling!"
Vad är detta för inlägg i kursiv stil. En personlig essä eller ett enormt citat?

Ska man svara på det eller humma och nicka som till ett obegripligt modernt konstverk?
Citera
2023-08-22, 20:12
Medlem
lupacs avatar
Citat:

Jag håller på att skratta ihjäl mig! 🤣😂😂
Verkligen träffsäker personbeskrivning du har författat! 😄
Citera
2023-08-22, 20:21
Medlem
Egna observationer, objektiva observationer och/eller saker som män är bättre på än kvinnor:

1) De mest framstående uppfinnarna i världen av diverse saker är män.

2) De bästa schackspelarna i världen är män baserat på offentlig data.

3) Män ligger bakom de mest framgångsrika företagen i världen (entreprenörskap).

4) Det finns runt 8000 sporter i världen, man skulle kunna göra ett stickprov men jag tror de flesta
feminister motvilligt håller med om att män utklassar kvinnor på de flesta sporter. Om vi ponerar
att män är bättre på 80 % av dessa sporter än kvinnor så är män bättre än kvinnor på... *trumvirvel* hela 6400 saker. Detta kan man nysta vidare i dock om man vill.

5) Män är naturliga ledare. Därför män tenderar att vara dominanta i relationer medans kvinnor är undergivna. De flesta samhällen har en patriarkal struktur, män föredrar att leda.

6) Män är tuffare och starkare. Det finns ingen kvinna som är tuffare än en riktigt tuff man. Googla på Goggins.

7) Män skulle jag säga utifrån egen erfarenhet är bättre på problemlösning i vardagen. När vissa kvinnor stöter på ett problem så börjar de gråta, blir oroliga och får panik. Män attackerar problemet direkt. Kvinnor bryr sig mer om ''hur'' saker sägs, medans män lyssnar mer på ''vad'' som sägs, detta är ett utmärkt exempel på hur olika vi är.

8) Män har byggt våra samhällen. Män är bättre skulle jag säga överlag är bättre på att skapa saker.

9) Män är bättre på att sakligt resonera (det kan man se bevis på här i tråden då det kommer förolämpningar, attacker och emotionella angrepp istället för sakliga).

10) De bästa bilförarna vad vi vet enligt offentlig data är män.

11) Män krossar kvinnor på mentala och fysiska utmaningar skulle jag gissa på (se navy seal och elitstyrkans hemligheter)

12) De bästa surfarna i världen vad vi vet är män.

13) Män är bättre på simning, boxning, brottning, kampsport, paddling, segling och alla andra kända sporter i princip (kan finnas ett par undantag).

14) Män bölar inte när problem dyker upp.

15) Män verkar dominera när det gäller att skapa resurser. Kvinnor som har blivit rika är i många fall enbart det för att de har dragit nytta av en naiv man (skilsmässa, genom att vara en golddigger, trustfund baby etc.)

16) Jag har inte sett den kvinnliga Magnus Carlsen än....

17) De bästa kompositörerna i världen av musik såsom klassisk etc. var män.

18) Det finns 100 saker till men jag tror att alla som läser detta vet hur det verkligen förhåller sig.

Eftersom feministerna i den här tråden har inga problem att dra det ''biologiska kortet'' så ser jag inget problem med att själv göra det.

Verkar som att diskussionen är över. Män är bättre på fler saker, så är det vare sig man vill det eller inte. Detta beror i stor grad på att mäns biologi är väldigt ideal när det kommer till sport etc.

Uttalanden såsom:

''Kvinnor är bättre förare än män'' - detta kan bero på feghet i trafiken då högre feghet = färre olyckor. Feghet i trafiken gör dig inte till en skickligare förare, det gör dig till en försiktigare förare.

''Kvinnor är bättre på att läsa'' - detta påstående är massakerat av störningsfaktorer vilket försvårar möjligheten att dra kausala slutsatser.

Så det är bara att gå hem era argsinta feminister. Ni har blivit utklassade i diskussionen. Diskussionen är över. För länge sedan.

Det kön som är bäst på flest saker är utan problem män. Och till den som tvivlar på det vill jag uppmana till att gå igenom alla 8000 sporter och titta på vilket kön som dominerar.

Jag känner mig ganska.. ganska säker på att män är bättre på de flesta sporter = flest saker .

Många av er feminister verkar inte heller förstå att många av alla positiva artiklar som skrivs handlar om en ''you go girl mentalitet''. Det är inte samma sak som empiri.

Lupac pratar om vetenskap men förstår inte ens kraven för kausal inferens.

Game over.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-08-22 kl. 20:47.
Citera
2023-08-22, 20:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag håller på att skratta ihjäl mig! 🤣😂😂
Verkligen träffsäker personbeskrivning du har författat! 😄
Jag tror alla som läser detta avslutar med fyra skrattande emojisar. Så underbart var det.
Citera
2023-08-22, 20:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Så det är bara att gå hem era argsinta feminister. Ni har blivit utklassade i diskussionen. Diskussionen är över. För länge sedan.

Diskussionen är inte över bara för att din ChatGPT krånglar. Har du testat att starta om datorn?
Citera
2023-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Diskussionen är inte över bara för att din ChatGPT krånglar. Har du testat att starta om datorn?

Om du hade använt ChatGPT hade du inte sett ut som en idiot i tråden. Du är verkligen en riktig loser. Det enda du gör är att sitta anonymt och provocera utan att sakligt diskutera. Jag hoppas folk kommer börja ignorera dig.
Citera
2023-08-22, 20:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Om du hade använt ChatGPT hade du inte sett ut som en idiot i tråden. Du är verkligen en riktig loser. Det enda du gör är att sitta anonymt och provocera utan att sakligt diskutera. Jag hoppas folk kommer börja ignorera dig.

hahaha "Doomer" blev ledsen......
Citera
2023-08-22, 20:52
Medlem
Citat:
Jag diskuterade inte idrottsgrenar där muskelstyrka, snabbhet och explosivitet är avgörande, såsom höjdhopp, tyngdlyftning, boxning och 100 meter.

Du och din jävla dubbelmoral. Så du vägrar att låta män få vara bättre på saker pga. biologi men har inga problem att låta kvinnor vara bättre på saker pga. biologi? Din logiska inkonsekvens är patetisk.

Förklaring till varför kvinnor kan tänkas vara vigare än män (biologisk/fysisk förklaring):

https://havenyogameditation.com.au/why-men-less-flexible-than-women/#:~:text=Oestrogen%20receptors%20are%20known%20to, different%20between%20women%20and%20men.

Du kör ju med dubbla måttstockar hela tiden.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-08-22 kl. 20:55.
Citera
2023-08-22, 20:54
Medlem
Citat:
hahaha "Doomer" blev ledsen......

Bemöt mig på ett sakligt plan istället. Att bara köra med härskartekniker och känsloargument bekräftar bara det jag och många andra har sagt.
Citera
2023-08-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vad är detta för inlägg i kursiv stil. En personlig essä eller ett enormt citat?

Ska man svara på det eller humma och nicka som till ett obegripligt modernt konstverk?
Klockren expose på tingens ordning anno 2023. Inte alls obegriplig.
Citera
2023-08-22, 20:57
Medlem
Citat:
Halmgubbar! Jag har aldrig påstått att kvinnor inte kan spela schack lika bra som män. Bara att kvinnor är underrepresenterade inom schack, både som utövare och tävlande.

Dessutom är det du och inte jag som säger att ”kvinnor inte klarar av att lägga ner lika många timmar i schackträning som män”. För det i fet stil har jag aldrig skrivit.

Lägg av med ofoget att projicera din nedlåtande kvinnosyn på mig i vartenda inlägg.

Det har 0 betydelse om kvinnor är underrepresenterade. Det är fortfarande ett korrekt uttalande att säga att de bästa schackspelarna vad vi vet är män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in