Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Du sitter ju bara och hittar på en massa. Du vrider och vänder på allt. Jag kör med personangrepp när det är befogat. När det är befogat? När en person beter sig som en idiot och inte kan ta till sig rättningar, sanningen etc. Då har jag inget problem med att kalla en spade för en spade men jag skulle ju aldrig oprovocerat gå på någon.
Nej, jag ljuger inte. Du anklagar mig bara för en massa saker men du har inga belägg för något av det du säger. Jag har belagt mina anklagelser mot Lupac exempelvis. Jag har inte förminskat kvinnor heller. Björn vs man tråden är ett avklarat kapitel. Jag tänker inte bemöta det du skriver kring det för jag har redan presenterat mitt fullständiga resonemang i tråden och alla som vill kan läsa tråden ifrån A-Ö.
Angående din spoiler så uttrycker jag mig kraftigt men det är ju inte konstigt för jag har ju belägg för att Merapi inte bryr sig om fakta heller och är en oärlig debattör. Förstår du inte skillnaden? Det är helt okej att kalla en oärlig person för en idiot som inte har bekärskat logik. Det är helt okej enligt mig. Det jag är emot är personangrepp som är obefogade eller inte har någon saklig grund. Exempelvis när du går till personangrepp mot mig (autism) så är det något som helt och hållet saknar grund. Min attack mot Merapi bottnar i en massa dokumentation på FB där hon har blivit besegrad i tråd efter tråd men fortfarande upprepar ståndpunkter som jag redan har tagit kål på. Då förtjänar man att bli kallad för en idiot. Jag kommer inte respektera en sådan person.
Jag pratar för mig själv. Jag tar ingen sida. Vad Joe och andra debattörer tycker rör mig inte så mycket. Jag tar inget ansvar för vad han och andra säger och han representerar inte mina åsikter. Jag representerar mina egna åsikter.
Om du påstår att jag enbart hatar kvinnor och inte står för sanningen så är det uppenbart att du inte har läst igenom mina kommentarer tillräckligt noggrant för det stämmer inte.
Hennes svar? Tror du hon är medlem här på FB? Nej, det är hon inte.
Här kan du se ett kritikinlägg som jag har skrivit (om du nu inte trollar):
https://www.flashback.org/p93569547#p93569547
Skulle jag hitta fler misstag ifall jag började granska henne rejält? Förmodligen. Men min tid är inte gratis.
Men att rätta auktoriteter är viktigt så att du och andra lär er att bara för att man är en auktoritetsprofil så innebär det inte att man har tänkt rätt kring alla saker.
Vad får dig att tro att du kan tvinga på andra dina "sanningar" och dina såkallade "rättningar"?
Sen när andra inte går med på att få dina "sanningar" och "rättningar" nedtryckta i halsen för att det 9 gånger av 10 är rena idiotin - då anser du att du har rätt att ta till personangrepp?
Du Pelle, starta en sekt, så kan du trycka ner dina "sanningar" i halsen på folk 24/7. Härute i verkliga världen har alla sina egna "sanningar", inget säger att dina sanningar är mer sanna än någon annans.
Du har slängt ur dig en massa obefogade personangrepp mot Lupac med flera, vilket till och med har lett till att du blivit avstängd och varnad.
Merapi är inte en oärlig debattör och är en av få som genomgående backar upp med källor och bevis. Du har inte besegrat henne i tråd efter tråd. Käre Jesus, var får du allt ifrån?
Jag har läst många av dina inlägg, de mest urspårade har jag dock bara ögnat igenom på sin höjd. Jag utgår ifrån det du skriver och det framstår rätt tydligt att du har.....problematiska känslor gentemot kvinnor. Varför rättar du aldrig manliga medlemmars inlägg? Där är en massa totalt ogrundade och starkt känslobaserade felaktigheter och påståenden.
Sen detta gällande Agnes Wold, alltså jag blir så jävla trött. Här har jag suttit EXAKT hela tiden och trott att du jobbat via nåt universitet eller liknande och "rättat" hennes arbeten och haft en dialog med henne. Men du menar alltså att det är här på fb som du har suttit och "rättat" hennes arbeten? Och sen påstår du att din tid inte är gratis MEN det är ju precis det du har gjort. "Rättat" hennes alster GRATIS, på fb dessutom där hon antagligen aldrig kommer att läsa dina tankar och idéer om hennes forskning. Varför göra så stor grej av det? Jag trodde fan det var publicerat nånstans (annat än fb)
Hur längesen var det hon uttryckte dethär:
"Observationsstudier som jämför hälsan hos personer med olika kostvanor menar Agnes är problematiska då resultaten inte kan bevisa att det är maten som gjort det ena eller andra för hälsan."
Hon har alltså inte haft möjlighet att förklara sig? Hon har kanske ändrat sig sen sist? Kommit fram till nåt annat i takt med att forskningen gått framåt. What the fuck Pelle. Varför har du inte skickat dina tankar och funderingar till henne? Är du inte intresserad av hennes svar och funderingar? Jag känner knappt till henne, men hon hade kanske uppskattat att få input.
Men whatever rocks your world, jag ska inte störa ditt luftslottsbygge nåtmer.