2025-12-01, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag ser även hur fler skriver "SVT ifrågasätter ett barns upplevelse av sin egen barndom"
Jag måste ha missat när Jocke fick diagnosen att han mentalt är en 6-åring, att Jocke är ett barn i en 40 årings kropp.
Dock skulle det förklara Jockes ologiska och sjuka beteende.

Okej, jag gillar inte 6-åringar, men jag har ju hellre ett gäng 6-åringar här hemma än Jockiboi. Dom har ju i alla fall legit anledning för sina ibland kaotiska beteenden. Jocka får lägga sin barndom på hyllan efter dokumentären, hans bästa argument för "tyck synd om mig" brinner ner till aska innan jul
Citera
2025-12-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag ser även hur fler skriver "SVT ifrågasätter ett barns upplevelse av sin egen barndom"
Jag måste ha missat när Jocke fick diagnosen att han mentalt är en 6-åring, att Jocke är ett barn i en 40 årings kropp.
Dock skulle det förklara Jockes ologiska och sjuka beteende.

Folka fattar inte att ett är hela Jockes liv de mesta ifrågasätter inte bara hur han betedde sig som barn, utan hela sitt liv. Sen att Jocke valt att använda sin barndom för att sprida hat mot sin egna mamma är bara sinnessjukt.
Citera
2025-12-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Inget kan ändra hur Jocke är, han är så skadad och sjuk så det finns inget som kan rädda han.

Då är du lika skadad som Jocke om du ser allt som han ser.

Inte så det ser ut i verkligheten för dom flesta.
Citera
2025-12-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Vid flera tillfällen har du skrivit att Joakim har mer känslor än många andra och det kan nog många hålla med om, dock inte på det positiva sätt som du försöker det att framstå som.

Att någon har mer känslor än andra, betyder inte med automatik att det rör sig om positiva känslor, detta borde du känna till om du hade haft någon koll på saker och ting här i livet och inte var så "starstrucked" av Joakim och Jonna.

1. Överväldigande känslor: Om negativa känslor som sorg, ilska eller oro tar för stor plats kan de hindra en från att fungera och ta till sig positiva upplevelser.

2. Risk för instabilitet: Starka och okontrollerade känslor kan leda till att man agerar på ett sätt som skadar relationer, såsom att såra andra eller ha ett stort kontrollbehov.

3. Ökad stress: Att undertrycka eller inte få uttrycka negativa känslor kan leda till ökad stress och ångest.

Källa: Google

Joakim borde lära sig att förstå vad som utlöser vissa känslor och hantera dem bättre. Han borde också lära sig att ta ansvar dvs. att man inte kan kontrollera vad andra gör.

Ansvars biten är det många som behöver lära sig att ta det håller jag med om.
Vad jag vet har han en hel del känslor som alla andra och jag står för att jag tycker om honom han har aldrig skadat mig tvärtom.
Citera
2025-12-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hotar du Goldie eller Chrippas barn med smörsyra?

”Kom ihåg vad du läste det först.

Det var väl Axel som gjorde det mot en barnfamilj? hur mår dom idag har du kollat upp det också?
Citera
2025-12-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är otroligt vidrigt och skrivet av en vidrig person. Hur HUR kan man ens tänka så kring barn?!
Lås in fanskapet på rättspsyk!

Ja men verkligen så kan man skriva en sån sak i sms så borde man inte vara i närheten av andra barn.
Citera
2025-12-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du tycker uttalandet är upprörande så ta det med Jonna - för Jonna säger tydligt att hon hellre har barnvakt än lämnar barnen med Jocke.

Jonna Lundell: ”Hellre barnvakt än att du har barnen”
https://tv.aftonbladet.se/video/390649/jonna-lundell-hellre-barnvakt-an-att-du-har-barnen

Du som är så bundis och tjenis med paret borde väl dessutom redan veta om detta.

Detta hade inte med Jonna att göra det handlar om ett meddelande som skickades och det var inte Jonna.
Tycker du inte själv att ett sånt meddelande är väldigt opassande och sjukt av en vuxen människa? jag tycker det är psykiskt sjukt om man kan tänka sig att skada barn för att hämnas på en förälder då borde man inte yttra sig om vad Jocke & Jonna gör när man själv är extremt vidrig.
Citera
2025-12-01, 15:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Detta hade inte med Jonna att göra det handlar om ett meddelande som skickades och det var inte Jonna.
Tycker du inte själv att ett sånt meddelande är väldigt opassande och sjukt av en vuxen människa? jag tycker det är psykiskt sjukt om man kan tänka sig att skada barn för att hämnas på en förälder då borde man inte yttra sig om vad Jocke & Jonna gör när man själv är extremt vidrig.
Du får titta på klippet - för det har i allra högsta grad med Jonna att göra, ,eftersom det är Jonna som säger att hon hellre har barnvakt än lämnar barnen hos Jocke.

Du är väldigt vidrig ja - men jag har inte aspekter på att du yttrar dig ändå. Däremot börjar du fäkta desperat när det visar sig att du inte alls tycks ha någon direkt kommunikation med Jonna. Hade du det så hade vetat om hur hon kände - och du hade inte behövt ifrågasätta det.
Citera
2025-12-01, 15:20
Medlem
Citat:
Du får titta på klippet - för det har i allra högsta grad med Jonna att göra, ,eftersom det är Jonna som säger att hon hellre har barnvakt än lämnar barnen hos Jocke.

Du är väldigt vidrig ja - men jag har inte aspekter på att du yttrar dig ändå. Däremot börjar du fäkta desperat när det visar sig att du inte alls tycks ha någon direkt kommunikation med Jonna. Hade du det så hade vetat om hur hon kände - och du hade inte behövt ifrågasätta det.

Jonna har förtydligat detta i podden.
Hon vill underlätta för Jocke då han mår psykiskt dåligt till och från på grund av uppenbara anledningar.
Inte lämna barnen till honom då han riskerar att plötsligt få panikångest. Och det är väl även för barnens skull.
En sund och rimlig inställning kan man ju tycka. Om det inte bara handlar om att nedvärdera familjen Lundell i allt de gör just nu.
Citera
2025-12-01, 15:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Jonna har förtydligat detta i podden.
Hon vill underlätta för Jocke då han mår psykiskt dåligt till och från på grund av uppenbara anledningar.
Inte lämna barnen till honom då han riskerar att plötsligt få panikångest. Och det är väl även för barnens skull.
En sund och rimlig inställning kan man ju tycka. Om det inte bara handlar om att nedvärdera familjen Lundell i allt de gör just nu.
Gulligt att en mamma även tänker på barnen ..

Det hon säger är alltså exakt det jag redan visat. Hon har hellre barnvakt än att lämna barnen med honom .. ingen sa att han skulle yxmörda dem -- utan det handlar om att han kanske INTE KLARAR av att ta hand om dem

Jag håller med - en sund och rimlig inställning när ena föräldern är som Jocke - men det innebär också att Jonna inte tryggt kan lämna barnen hos honom DET är inte sunt föräldraskap att inte kunna anförtros sina egna barn.
Citera
2025-12-01, 15:27
Medlem
Citat:
Gulligt att en mamma även tänker på barnen ..

Det hon säger är alltså exakt det jag redan visat. Hon har hellre barnvakt än att lämna barnen med honom .. ingen sa att han skulle yxmörda dem -- utan det handlar om att han kanske INTE KLARAR av att ta hand om dem

Jag håller med - en sund och rimlig inställning när ena föräldern är som Jocke - men det innebär också att Jonna inte tryggt kan lämna barnen hos honom DET är inte sunt föräldraskap att inte kunna anförtros sina egna barn.

Så du menar att de som mår psykiskt dåligt är dåliga föräldrar?
Citera
2025-12-01, 16:00
Avslutad
När det gäller Jonna Lundell och hennes åsikter om trygga barn, så häller jag inte riktigt med. Trygga barn söker fortfarande i första hand sig till sina föräldrar, det är bara om varken mamma eller pappa närvarande som dom söker trygghet hos någon annan. Vanligast är då mor- eller farföräldrar eller om det finns en nanny. Att någon i första hand springer till nanny visar bara på att hon ser barnen mer till vad dom vill eller behöver än vad föräldrarna gör. Lundells dumpning av den yngsta hos familjen Book kan man ju undra lite över, fanns inte mormor eller Olivia tillgänglig dom dagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in