Givetvis lär hans historier vara rejält saltade i syfte att bygga upp hans persona. Hans mamma lär knappast vara oskyldig. Någonstans mitt i mellan finns sanningen för de som tycker det är intressant att gräva bland trasiga människor.
Jättebra skrivet! Man blir så arg av att man bara skiter i att Joakims beteenden är på grund av hans hemmiljö. Varför säger mamman att hon är rädd för sitt barn? Det är så uppenbart att mycket har stått fel till under hans barndom.
En intressant sak är ju att Joakims bror, Christofer, öppet visar upp sina egna negativa beteendemönster. Han påstår att han hade en bra barndom, men visar öppet att han inte lärt sig att hantera konflikter, känslor osv.
Ja det låter som en väldigt dysfunktionell uppväxtmiljö så bara det är ett bevis på att Jocke delvis talat sanning iallafall.
Jag sitter bara och väntar på att Jocke ska komma ut med bevisen från sina journaler, istället drevar Anjo och Jocke för full kraft mot SVT. Jag tycker att deras agerande säger det mesta. Kom ut med bevisen istället.
Jocke har absolut inget som styrker det han påstår om sin mor. Han ljuger om allt, gillade honom inte från "Kungarna av Tylösand" heller. Han är en jävla fjant.
Jag frågade Gemini vilka bieffekter som kan hända om psykopater klassas som normala människor och får leva med övriga befolkningen.
Jag fick då en lista som beskriver bieffekterna som Jocke har skapat. Väldigt träffsäkert.
Låt mig sammanfatta några punkter:
Att klassa psykopater som "normala" och låta dem leva bland övriga befolkningen utan åtgärder skulle kunna leda till en rad negativa bieffekter. Här är några av de mest framträdande:
Ökad risk för brottslighet och våld: Psykopater kännetecknas ofta av brist på empati, ytlig charm, manipulativt beteende och en benägenhet att bryta mot sociala normer. Om de inte identifieras och behandlas, eller om de anses vara "normala", kan de vara mer benägna att begå brott, inklusive våldsbrott, bedrägerier och andra former av antisocialt beteende.
Manipulation och utnyttjande: Psykopater är skickliga på att manipulera och utnyttja andra för egen vinning. De kan använda charm, lögner och andra taktiker för att få det de vill ha, vilket kan leda till ekonomisk förlust, emotionellt lidande och andra former av skada för individer och samhället.
Försämrad social tillit: Om psykopatiska beteenden får frodas utan konsekvenser kan det underminera den sociala tilliten. Människor kan bli mer misstänksamma mot varandra, vilket kan påverka samarbete, gemenskap och den övergripande sociala sammanhållningen.
Negativ påverkan på arbetsmiljöer: I arbetslivet kan psykopater skapa giftiga miljöer genom mobbning, trakasserier, sabotage och en benägenhet att ta äran för andras arbete. Detta kan leda till minskad produktivitet, hög personalomsättning och en försämrad arbetsmoral.
Risk för ledarskapspositioner: Psykopater kan ibland klättra till ledande positioner, där de kan fatta beslut som gynnar dem själva på bekostnad av andra. Detta kan leda till korruption, maktmissbruk och en försämrad organisation.
Svårigheter för offer: Individer som blir offer för psykopatiskt beteende kan uppleva allvarliga psykologiska trauman, inklusive ångest, depression, posttraumatiskt stressyndrom (PTSD) och självmordstankar.
Försämrad rättssäkerhet: Om psykopater behandlas som "normala" kan det bli svårare att identifiera och lagföra dem för deras brott. Detta kan leda till en försämrad rättssäkerhet och en känsla av straffrihet för förövarna.
Alla var rädda för att bli kallade nazister så dom kallade Jocke för normal istället, och släppte lös han i samhället, som fick ta konsekvenserna.
Libotomin hade just upphört och man steriliserade inte längre såna som Jocke. Så han skaffade två barnslavar till youtube.
Senast redigerad av KungPungPat 2025-12-02 kl. 18:09.
Tycker ärligt att det var en skitdålig idé. Försvarar inte honom för fem öre. Han skulle ha läst på mer, låtit flera olika oberoende experter få komma med tankar om fallet osv.
Ja, men varför är ditt fokus på att försvara Jocke i det här? Ditt fokus kunde lika gärna vara på att belysa vilken hycklare Jocke och Anjo är?
Mycket bra svar av Bo-Göran på ABs frågor. Kul också att han nämner Jocke & Co’s smutsiga kampanj senaste veckorna för att göra folk kritiska till dokumentären innan den ens hade släppts.
Det är egentligen en väldigt tragisk historia det här. Jag kan inte låta bli att känna sympati för alla inblandade i det här dramat. Bortsett från eventuella lögner och påhitt.
Ett av de största problemen med dokumentären är just att teamet i Dokument inifrån dragit slutsatser utan att ha låtit experter inom området få uttala sig om det som framkommer. Finns så otroligt mycket forskning om detta. Det är riktigt kass journalistik.
Vad för expert behövs gällande att Jocke ljugit om att han haft bevis som han inte haft?
Är du seriös eller trollar du bara?
Ett av de största problemen med dokumentären är just att teamet i Dokument inifrån dragit slutsatser utan att ha låtit experter inom området få uttala sig om det som framkommer. Finns så otroligt mycket forskning om detta. Det är riktigt kass journalistik.
Expert inom vad? Pappersvändning?
Är supernyfiken på vilken forskning som finns inom "Fan, nu ljög han om att han hade belägg igen-gengern"
Länka!