2025-12-02, 17:57
Medlem
Givetvis lär hans historier vara rejält saltade i syfte att bygga upp hans persona. Hans mamma lär knappast vara oskyldig. Någonstans mitt i mellan finns sanningen för de som tycker det är intressant att gräva bland trasiga människor.
Citera
2025-12-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Jättebra skrivet! Man blir så arg av att man bara skiter i att Joakims beteenden är på grund av hans hemmiljö. Varför säger mamman att hon är rädd för sitt barn? Det är så uppenbart att mycket har stått fel till under hans barndom.

En intressant sak är ju att Joakims bror, Christofer, öppet visar upp sina egna negativa beteendemönster. Han påstår att han hade en bra barndom, men visar öppet att han inte lärt sig att hantera konflikter, känslor osv.

Ja det låter som en väldigt dysfunktionell uppväxtmiljö så bara det är ett bevis på att Jocke delvis talat sanning iallafall.
Citera
2025-12-02, 17:58
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STALK3R
Jag sitter bara och väntar på att Jocke ska komma ut med bevisen från sina journaler, istället drevar Anjo och Jocke för full kraft mot SVT. Jag tycker att deras agerande säger det mesta. Kom ut med bevisen istället.

Jocke har absolut inget som styrker det han påstår om sin mor. Han ljuger om allt, gillade honom inte från "Kungarna av Tylösand" heller. Han är en jävla fjant.
Citera
2025-12-02, 17:59
Medlem
KungPungPats avatar
Jag frågade Gemini vilka bieffekter som kan hända om psykopater klassas som normala människor och får leva med övriga befolkningen.
Jag fick då en lista som beskriver bieffekterna som Jocke har skapat. Väldigt träffsäkert.

Låt mig sammanfatta några punkter:

Alla var rädda för att bli kallade nazister så dom kallade Jocke för normal istället, och släppte lös han i samhället, som fick ta konsekvenserna.
Libotomin hade just upphört och man steriliserade inte längre såna som Jocke. Så han skaffade två barnslavar till youtube.
Senast redigerad av KungPungPat 2025-12-02 kl. 18:09.
Citera
2025-12-02, 18:00
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Tycker ärligt att det var en skitdålig idé. Försvarar inte honom för fem öre. Han skulle ha läst på mer, låtit flera olika oberoende experter få komma med tankar om fallet osv.

Ja, men varför är ditt fokus på att försvara Jocke i det här? Ditt fokus kunde lika gärna vara på att belysa vilken hycklare Jocke och Anjo är?
Citera
2025-12-02, 18:00
Medlem
JimmySoffas avatar
Mycket bra svar av Bo-Göran på ABs frågor. Kul också att han nämner Jocke & Co’s smutsiga kampanj senaste veckorna för att göra folk kritiska till dokumentären innan den ens hade släppts.

Vilka jävla idioter de är alltså.
Citera
2025-12-02, 18:01
Medlem
Han har tydligen påstått att det står om övergrepp i hans journal. Då kan han väl begära ut journalen och bevisa det.
Citera
2025-12-02, 18:01
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Men vad ska experter och forskare säga?

Att det är skitsamma om det är sant, det är förjävligt ändå!
Plus lite grejer om anknytningsteori osv.
Citera
2025-12-02, 18:06
Medlem
PeterJihadis avatar
Det är egentligen en väldigt tragisk historia det här. Jag kan inte låta bli att känna sympati för alla inblandade i det här dramat. Bortsett från eventuella lögner och påhitt.
Citera
2025-12-02, 18:07
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ett av de största problemen med dokumentären är just att teamet i Dokument inifrån dragit slutsatser utan att ha låtit experter inom området få uttala sig om det som framkommer. Finns så otroligt mycket forskning om detta. Det är riktigt kass journalistik.
Vad för expert behövs gällande att Jocke ljugit om att han haft bevis som han inte haft?
Är du seriös eller trollar du bara?
Citera
2025-12-02, 18:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ett av de största problemen med dokumentären är just att teamet i Dokument inifrån dragit slutsatser utan att ha låtit experter inom området få uttala sig om det som framkommer. Finns så otroligt mycket forskning om detta. Det är riktigt kass journalistik.

Expert inom vad? Pappersvändning?

Är supernyfiken på vilken forskning som finns inom "Fan, nu ljög han om att han hade belägg igen-gengern"
Länka!
Citera
2025-12-02, 18:09
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frejasfrej
Finns det ingen som har något ur journalerna?
Finns lite på Jockes youtube, det Jocke valt att dela med sig av. Videon heter alla sidor räknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in