2025-11-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det där är en riktigt sjuk människa som skriver så! Borde tas in eftersom det finns uppenbart hot mot barn 🤬

Precis det är psykopater som kan välja att gå på barn för att skada en förälder det har varit ett jäkla liv på om att Jocke skadar flickan men va fan han skulle aldrig någonsin skriva en sån sak då kan man enbart hålla käften när man är ännu värre själv och då skrev jag inte ens allt.
Citera
2025-11-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Nej det har han inte, han har mindre känslor än nästan alla andra.
Annars hade han inte kunnat bete sig som han gör.

Men kämpa på med dina fantasier du, verkligheten är som den är oavsett att ljuger högt och lågt hur andra är.

Mer känslor än många andra människor i denna skadade värld.
Citera
2025-11-30, 12:50
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Precis det är psykopater som kan välja att gå på barn för att skada en förälder det har varit ett jäkla liv på om att Jocke skadar flickan men va fan han skulle aldrig någonsin skriva en sån sak då kan man enbart hålla käften när man är ännu värre själv och då skrev jag inte ens allt.
Svär inte, vårda ditt språk så är du snäll.
Citera
2025-11-30, 13:09
Medlem
Citat:

Inga känslor i denna varma fina underbara värld vi alla lever i.
Anledningen att ni tror att allt är skit och ont i Sverige och övriga världen, är för att ni är onda och hemska känslokalla människor. Så av den anledningen tror Jocke och du med fler att det alla är sådana.
Men bekymra dig inte alla ser att Jocke inte kan känna känslor.
Citera
2025-11-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Inga känslor i denna varma fina underbara värld vi alla lever i.
Anledningen att ni tror att allt är skit och ont i Sverige och övriga världen, är för att ni är onda och hemska känslokalla människor. Så av den anledningen tror Jocke och du med fler att det alla är sådana.
Men bekymra dig inte alla ser att Jocke inte kan känna känslor.

Ser alla det? tycker det ser ut att vara precis tvärtom räcker med att läsa alla kommentarer på olika sociala medier & kommentarsfält och dokumentären kommer inte ändra ett skit.
Citera
2025-11-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ser alla det? tycker det ser ut att vara precis tvärtom räcker med att läsa alla kommentarer på olika sociala medier & kommentarsfält och dokumentären kommer inte ändra ett skit.

Inget kan ändra hur Jocke är, han är så skadad och sjuk så det finns inget som kan rädda han.

Då är du lika skadad som Jocke om du ser allt som han ser.
Citera
2025-11-30, 13:48
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Precis det är psykopater som kan välja att gå på barn för att skada en förälder
Helt klart! Varför tror du Anjo gjorde tröjan överhuvudtaget?
Citera
2025-11-30, 13:55
Medlem
Vilka samarbetspartners har Jocke idag? Tv4 som jag har förstått det men det måste finnas fler? Någon som vet vilka vi ska börja mejla efter tisdagens show?
Citera
2025-11-30, 14:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Vilka samarbetspartners har Jocke idag? Tv4 som jag har förstått det men det måste finnas fler? Någon som vet vilka vi ska börja mejla efter tisdagens show?

Det går ju alltid att fråga Expressen om deras givande samarbete mellan JL/Anjo o Ellinor Saari...
Jag har aldrig sett henne rikta någon kritik mot någon av dem, eller ens ifrågasätta, men jag kan ha fel?
Citera
2025-11-30, 14:32
Medlem
Citat:
Vid flera tillfällen har du skrivit att Joakim har mer känslor än många andra och det kan nog många hålla med om, dock inte på det positiva sätt som du försöker det att framstå som.

Att någon har mer känslor än andra, betyder inte med automatik att det rör sig om positiva känslor, detta borde du känna till om du hade haft någon koll på saker och ting här i livet och inte var så "starstrucked" av Joakim och Jonna.

1. Överväldigande känslor: Om negativa känslor som sorg, ilska eller oro tar för stor plats kan de hindra en från att fungera och ta till sig positiva upplevelser.

2. Risk för instabilitet: Starka och okontrollerade känslor kan leda till att man agerar på ett sätt som skadar relationer, såsom att såra andra eller ha ett stort kontrollbehov.

3. Ökad stress: Att undertrycka eller inte få uttrycka negativa känslor kan leda till ökad stress och ångest.

Källa: Google

Joakim borde lära sig att förstå vad som utlöser vissa känslor och hantera dem bättre. Han borde också lära sig att ta ansvar dvs. att man inte kan kontrollera vad andra gör.
Citera
2025-11-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
"Unga kåta våta och tigger kuk i massor vad pratar jag om då?
Självklart våra sperma sprutade Disneyflickor.
Jag ska nedan här ranka dom mest knullbara disneyflickorna…" Usch

Många som brukar klaga i Anjo tråden att man hoppar på hans vikt. Så här tycker Jocke:
"Men nåt som slagit mig när man går på stan överallt är att folk blivit allt tjockare.
Tjocka människor är äckligt så är det bara.
Är man tjock är man mindre värd och kostar mer pengar."
Har han skyllt detta beteende på någon av sina påstådda diagnoser? Såna här tankar är ju inget som kommer från någon som anses vara normal, hur kunde han ens komma på tanken att skriva en sån vedervärdig text...
Hade han inte runkat i en påse med bajs också (rätta mig gärna om jag har fel)?

Har aldrig hört talas om någon människa som betett sig så vedervärdigt som denne Joakim har gjort under sitt "vuxna" liv.
Citera
2025-11-30, 14:42
Medlem
Det är uppenbart att man nu försöker ändra narrativet att handla om huruvida mamman hade ett missbruk eller ej, trots att det aldrig varit frågan. Man gör även allt för att förstärka och förvränga vad andra sagt. T.ex. i det poddavsnitt man hänvisar till där Jacke berättar om mammans missbruk, där omnämner de själva det som ett "extremt omfattande missbruk" medan Jacke aldrig använder de orden.
Att mamman haft ett missbruk innebär inte att mamman gjort sig skyldig till de saker hon anklagats för av Joakim i boken, inte heller är det att ifrågasätta ett barn att ifrågasätta sanningshalten, eftersom det här var saker som Joakim påstod sig minnas först året innan boken skrevs. Problemet har aldrig varit att Joakim påstår sig ha haft en dålig uppväxt utan de grova anklagelserna han gör i boken. Därför är det också viktigt att poängtera vad för anklagelser han faktiskt gör.

I boken påstår Joakim
- Att hans mamma med ett rep i hallen går för att hänga sig i garaget och vill att han ska se på för att det är hans fel att hon vill ta livet av sig
- Att mamman lagar mat och skär sig i fingrarna så det rinner blod på både korv och lök som hon sedan lägger i stekpannan
- Att mamman när Joakim är på barnpsyk säger "förstår du inte att det är ditt fel om jag dör".
- Att hans mamma tvingade honom att se skräckfilmer
- Att mamman utförligt berättat för honom och hans syskon att han försökt mörda syskonen genom att hälla klorin i deras nappflaskor, något som sedan blivit känt av många i Vadstena
- Att mamman ljugit om att hon haft Leukumi
- Att mamman under en skräckfilm sagt att Joakim hade "monsterinsekter" under huden", tagit fram en nål och sagt att Joakim måste sticka ihjäl dom. När Joakim gjorde som hon sa och började sticka sig med nålen ska hon ha sagt att det är "monsterblod"
- Att mamman tagit fram sitt bröst och tvingat Joakim att titta på det och visat ett streck som hon ska ha påstått visat på blodförgiftning och sagt att "när det strecket nått hjärtat så dör jag på en gång". Efter det ska hon ha daskat till sitt eget bröst och lett brett.
- Att hon sagt till Joakim att "det ska bli så skönt när det är tyst, det kommer inte göra ont, vi skulle kunna göra det tillsammans"
- Att hon tagit en rakhyvel och skärt sig i armarna och sagt "titta nu, det här är ditt fel"
- Att mamman slagit honom allt vad hon kan med knytnävslag

förutom detta psåtår Joakim att
-Det aldrig fanns någon mat hemma och att han alltid var hungrig
-Att han inte hade några vänner, aldrig fick vara ute och leka eller ta hem någon
-Att han aldrig borstade tänderna och inte hade något minne av att han duschades eller tvättades
- Att Jacke och Krille fick dela på en jacka på vintern och turades om att ha den på rasterna

Det är otroligt allvarliga anklagelser och påståenden om mamman och jag har svårt att förstå hur förlaget tilläts att publicera en sådan bok, något jag även läst att flertal journalister ställde sig frågande till redan när den släpptes.
Att man ställer sig tvekande till om boken är verklighetstrogen tror jag inte heller bara har att göra med anklagelserna som pekas mot mamman utan hur de och andra saker är beskrivna, det är en hel del saker som gör det svårt att inte känna att det är fabricerat.

Något annat som också blir tydligt i boken är hur lite ansvar Joakim tar för sina egna handlingar och hur han hela tiden skyller på någon annan. Alla saker han gjort som ungdom och vuxen verkar vara något som han snarare blivit tvingad till av andra. Detta skrev faktiskt lokaltidningen Corren i sin recensionen av boken när den kom ut där de skrev "Men upplevelsen lämnar en hel uppsättning bittra eftersmaker i munnen. Personer i Joakim Lundells närhet hängs ut på ett osmakligt sätt. Inte minst hans mamma. Självreflektionen om det egna ansvaret är provocerande liten, offerrollen är ibland beklämmande påtaglig."

Rekommenderar alla att läsa boken inför premiären av dokumentären och bilda sin egen uppfattning.
Senast redigerad av juristus 2025-11-30 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in