Citat:
Ursprungligen postat av
Putinhater
Skadeståndet är ju inga problem att få ut varken för mig eller flera nära vänner Brottsoffermyndigheten betalar det och kräver gärningsmannen på det sen så skrota den lögnen och ja om det är värt det beror ju på hur fattig tjejen är, är man ett socfall är det en hög summa, en sån gör mycket för 250 k skattefritt,
Nu pratar du smörja. Brottsoffermyndigheten begär
inte ut pengar av förövaren. Det är I så fall Kronofogden som gör det, på begäran av brottsoffret. Brottsoffermyndigheten betalar i övrigt
sällan ut skadestånd. Och som jag skrivit tidigare: 30% får ut skadestånd inom ett år. 60% har inte fått ut det ens efter över 5 år. Gäller även de som utsatts för våldtäkt.
Flickan som våldtogs grovt av den kille som sedan fick 840 000 spänn för att han suttit häktad och påstod sig vara minderårig. Hon fick inte se röken av sitt skadestånd. Inte heller taxichauffören han misshandlat.m fick se röken av sitt skadestånd. Han använde nämligen upp de där 840 000...
Kvinnan I detta fallet lär förmodligen aldrig se det där skadeståndet, mer än som en symbolisk summa I domen. Och det är givetvis
inte skadeståndet hon ens är ute efter. Utan hon är givetvis ute efter
upprättelse efter våldtäkten hon har utsatts för. Märks i Snapchatkonversationen hur jädra arg Hon är. Vilket är ytterst befogat, när han trots upprepade nej, fortsätter... Så att hon känner sig tvungen att fly från
sitt eget hem, mitt i natten...
Som flertalet andra våldtäktsoffer, så är det upprättelse och att bli trodd, som är det viktiga. Och att få stopp på förövaren, så att inte förövaren våldtar fler...
Men lev du i villfarelsen att det är ynka 200 000 våldtäktsoffer är ute efter (och som flertalet av dem aldrig ens får se röken av). För de ens pengarna, så kommer de behöva använda dessa för det inkomstbortfall som kan bli efter en våldtäkt. Vara sjukskriven efter trauma ger nämligen inte fett med pengar.