Citat:
Ursprungligen postat av
MarcusofaDown
Precis. Gratisarbete som dessutom kommit med krav. Otroligt egentligen. Samtidigt har Petter kunnat blogga om sina lyxbilar, biorum, dyr tech och annat. Men folk följer honom som duktiga sektmedlemmar.
Säga vad man vill om karln, men snacka för sig kan han ju. Är det inte gratis prylar är det gratis jobb. Sagan om Tom Sawyers staketmålning läser han väl som Bibeln på kvällskvisten.
Citat:
Ursprungligen postat av
impieteer
Artikel i lokaltidningen (Petters lokaltidning, alltså)
https://www.op.se/2025-11-27/24-ar-efter-starten-nu-lamnar-petter-gamereactor/
Han säger inget om att han skulle fått sparken vilket antytts rätt friskt av hans kollegor.
Ja, han kände väl att det var slut eftersom han fick sparken
Artikeln är väl guldspadegräv direkt, men tycker att detta citat från Viktigpetter beskriver honom ganska väl:
Citat:
Hur känns det att din långa resa med Gamereactor ska ta slut på detta sätt?
– Det är supervemodigt. De sista dygnen har varit skitjobbiga. Det här har ju varit en livsstil för mig som har pågått halva mitt liv. En del av min identitet. Samtidigt har jag fått ett otroligt stöd, nära 4 000 meddelanden från läsare via sociala medier, sms, mejl och annat. Det känner jag mig otroligt tacksam för, säger Petter Hegevall.
4000 meddelanden? Avrundar han uppåt (från 99)? Inte ens kungen skulle få 4000 ”hur mås det?” om han störtades från tronen. Eller räknar Petter varje inlägg i var chat? Annars är det ju typ ett meddelande varannan minut, även nattetid. Tillåt mig tvivla…