2023-05-18, 23:47
Medlem
Gaspari-s avatar
Känns som att GR inte är lika aktuellt längre iom youtube osv
Citera
2025-03-20, 19:30
Medlem
Elementarts avatar
Jag undrar hur det egentligen går för deras sida, så mycket kan de väl inte få in på annonsintäkter. För det är väl åtminstone Petter och Jonas som detta som heltidsjobb. I dagsläget är de ju alltid sena när det kommer spelnyheter och man läser ju inte riktigt igenom deras recensioner heller. För det mesta verkar de ju publicera en massa nonsens-artiklar där de bara jämför två spel eller så publicerar de bara en massa blogginlägg från deras skribenter, och vem läser ens dem? Å Petter verkar ju inte tillåta någon helst kritik på sidan.
Citera
2025-09-19, 11:39
Medlem
soulfly82s avatar
Jag såg recensionen på Silksong och de fick 10/10,

+ Underbar design, rättvis utmaning, underbart utforskande, fenomenal ljudbild, tajt spelkontroll och mängder av innehåll.
- Inget

Dying Light the Beast fick 7/10

+ Lysande spelmekanik med riktigt bra parkour, blodigt grym action, skräckelementen är effektiva
- Den öppna världen saknar djup och variation, noll innovation

Nu undrar jag ju hur de tänker här, har de ens spelat Silksong? "Rättvis utmaning" "underbart utforskande" hmm nja de skulle jag väl inte direkt säga. Dåligt då? INGET? Jag misstänker ju starkt att de inte har en aning utan bara skriver de folk vill se.

Till Dying Light (jag har spelat båda en hel del) "den öppna världen saknar djup och variation, noll innovation" haha, jag skulle nog faktiskt säga rakt emot där.

Tycker det är tråkigt när en "stor" speltidning faktiskt trollar med fakta. Hur kan man som ansvarig utgivare ens gå med på att släppa sådan total soppa?
Citera
2025-09-22, 20:59
Medlem
Elementarts avatar
Gamereactor har ju alltid varit lite "lustiga" med sina recensioner. Spel med bra grafik - minst 8 i betyg. Spel med dålig grafik - 6 och neråt. Om spel portas till flera konsoler och det är ett medelmåttigt spel så är det alltid Nintendo-versionen som recenseras.
Citera
2025-09-23, 10:59
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfly82

Tycker det är tråkigt när en "stor" speltidning faktiskt trollar med fakta. Hur kan man som ansvarig utgivare ens gå med på att släppa sådan total soppa?

Felet du gör är att du tror att recensioner bygger på nåt slags "fakta", vilket det inte gör, de bygger på recensentens åsikter om spelet hen spelar.

Självklart kommer inte alla spelare på planeten hålla med om varje ord som skrivs i varje recension. Det hoppas jag du förstår vore en omöjlighet.
Citera
2025-09-23, 11:22
Medlem
1SvenskTigerGamings avatar
Kör väl AI och scrapear alla andra reviews på youtube och lägger sin egen krydda på detta.

Typiskt kontorsarbete nuförtiden. Lata.
Citera
2025-10-26, 06:48
Bannlyst
De allra flesta som betygsätter spel spelar inte igenom spelen, eftersom det inte finns tid för det. De spelar några timmar, sedan måste recensionen vara färdig för att hinna publiceras innan spelet släpps.
Citera
2025-10-26, 11:05
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarssonsLivs
De allra flesta som betygsätter spel spelar inte igenom spelen, eftersom det inte finns tid för det. De spelar några timmar, sedan måste recensionen vara färdig för att hinna publiceras innan spelet släpps.
Det kan nog variera. Oftast får väl etablerade recensenter early access till spelet i fråga och har tid att spela utan att hasta. Men tid är pengar även för spelrecensenter såklart, så frågan är om man vill lägga 30+ timmar på ett spel likafullt.

På den tiden Petter och Jonas var unga och drivna och hobbyn sammanflätade med karriären, då spelade de inte sällan importspel från USA och Japan. Därför var Missil (minns ni den speltidningen? Tror den kom i sex nummer, utgiven av Spray) ofta först i Sverige med sina recensioner.
Citera
2025-11-21, 17:08
Moderator
impieteers avatar
Så, vad är det som har hänt idag?
En i redaktionen slutar med ett blogginlägg där han är kryptisk.
https://www.gamereactor.se/blog/henric+pettersson/1311183/Hejda+Gamereactor/

Citat:
Efter snart nio år i Gamereactors redaktion lämnar jag nu mitt uppdrag som skribent. Jag tänker inte gå in så djupt på varför jag lämnar, men nöjer mig med att säga att ledningen valt att föra Gamereactor i en riktning som jag inte kan stå bakom.

Sen svarar han såhär:

Citat:
Av respekt för min kollega och vän avstår jag. Men om jag säger så här... Vad är det som inte är sig likt idag till skillnad från andra dagar på Gamereactor? Det kan man nog räkna ut ganska snabbt på egen hand.
Citera
2025-11-21, 18:29
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Sen svarar han såhär:

Petter Hegevall ska visst fått sparken. Eller avslutat samarbete, som det så fint heter, i.om. att han var grundaren och sedermera anställd när han sålde varumäret. Kanske inte helt förvånande, Petters lön utgör väl ca. 75% av kostnaderna för den svenska sajten, och nu tyckte väl ägarna att hans blogg-spammande och logotyper inte räckte längre för att generera en vinst som översteg lönen.
Citera
2025-11-21, 18:30
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Petter Hegevall ska visst fått sparken. Eller avslutat samarbete, som det så fint heter, i.om. att han var grundaren och sedermera anställd när han sålde varumäret. Kanske inte helt förvånande, Petters lön utgör väl ca. 75% av kostnaderna för den svenska sajten, och nu tyckte väl ägarna att hans blogg-spammande och logotyper inte räckte längre för att generera en vinst som översteg lönen.

Hur vet du det? Eller gissar du bara pga att han inte har postat något senaste dagen?
Citera
2025-11-21, 18:36
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Sen svarar han såhär:
Det där var ju synnerligen intressant. Ska bli spännande att se vad som händer med GR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in