2025-11-22, 16:55
Avstängd
Står här i snöslasket och röker min pipa i lugn och ro och funderar över tillvaron.

Är det någon som varit iväg till Sydamerika och trippat på något psykedeliskt med en shaman? Undrar om det vore något.
Citera
2025-11-22, 19:08
Medlem
Olle-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesolukt
Var det hårt på jobbet? Du vart ju sugen av en anledning. Drick inte 🙂

Egentligen inte värre än vanligt. Var nog bara länge sedan jag drack nu + min vanliga ångest som gör att kroppen försöker lura mig att jag "förtjänat" att dricka. Är på en bättre plats i det stora hela och byggt upp livet såpass mycket att vägen till avgrunden är väldigt lång.

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Står här i snöslasket och röker min pipa i lugn och ro och funderar över tillvaron.

Är det någon som varit iväg till Sydamerika och trippat på något psykedeliskt med en shaman? Undrar om det vore något.

Inget psykadeliskt för mig. Min oro för allt hade gjort att jag snetrippat direkt.

Edit: Kan tillägga att jag drog till gymet istället för bolaget. Nu är ångesten äver alkoholen helt borta.
Citera
2025-11-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Egentligen inte värre än vanligt. Var nog bara länge sedan jag drack nu + min vanliga ångest som gör att kroppen försöker lura mig att jag "förtjänat" att dricka. Är på en bättre plats i det stora hela och byggt upp livet såpass mycket att vägen till avgrunden är väldigt lång.

Inget psykadeliskt för mig. Min oro för allt hade gjort att jag snetrippat direkt.

Edit: Kan tillägga att jag drog till gymet istället för bolaget. Nu är ångesten äver alkoholen helt borta.

Gött. Håll dig nykter 🙂
Citera
2025-11-22, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny

Bra jobbat! glöm inte klappa dig själv på axeln!

Haha, ja, jag hade aldrig vågat mig på det i min ensamhet utan bara med en erfaren "guide" under rätt förutsättningar. Annars hade jag nog inte sett något trevligt..
Citera
2025-11-27, 17:03
Medlem
Jag har druckit mig upp till runt 5 promille och mår väl som jag förtjänar. Spyr överallt och frun är väldigt arg.
Citera
2025-11-27, 18:19
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rojsagen
Jag har druckit mig upp till runt 5 promille och mår väl som jag förtjänar. Spyr överallt och frun är väldigt arg.
Du bör nog åka till psykakuten. Kanske har du grejat detta tidigare, men kroppen tar mer stryk för varje tillfälle och delirium är inte att leka med. Vilket du riskerar med den promillehalten.

Förutom då andra akuta problem med dina inre organ, som bukspottkörteln.
Citera
2025-11-27, 20:13
Avstängd
Citat:
Det låter som att du behöver uppsöka vården, avgiftas under kontrollerade former. Jag instämmer med föregående talare: psykakuten 🙏

Ta hand om dig, det är aldrig för sent. Inte ens när det är för sent.
Citera
2025-11-27, 22:43
Medlem
Kul att många är så hjälpsamma. Min fru förstår inte hur illa det är. Har väl inga egentliga fysika åkommanden. Hon tar hand om mig om jag ramlar platt.
Citera
2025-11-28, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du bör nog åka till psykakuten. Kanske har du grejat detta tidigare, men kroppen tar mer stryk för varje tillfälle och delirium är inte att leka med. Vilket du riskerar med den promillehalten.

Verkar som han även har problem med sin fru, hur kan man vara arg på sin man för han har 5 promille?
Han behöver hjälp inte att någon är arg på honom.
Citera
2025-11-28, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag lovar. Tar mina Immovane tills de är slut, försöker spara och tänka på att det alltid kommer någon värre kväll när jag behöver dem.

Tack så väldigt mycket för att du svarade.

Hur går det för dig? 🙂
Citera
2025-11-28, 04:59
Medlem
Citat:

Psykakuten sen avgiftning på avdelning. Är faktiskt inte så hemskt.
Man får frukost, lunch, eftermiddagsfika, middag och sen kvällsfika medan man blir uppassad på vad man än behöver. Det är iaf min erfarenhet.
Är inlagd nu och ska bli utskriven om 5 timmar.
Citera
2025-11-28, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52

Måste bara in med en liten pekpinne. Promillehalten har inget att göra med risken för "dille".
Men antagligen så ligger personen i riskzonen för det krävs hård träning att komma upp i 5 promille.

Sorry men var tvungen att säga det 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in