Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Hade Duloxetin först, bytte till Venlafaxin som jag håller på att trappa ner nu för att prova Sertalin snart. Det funkade bra i början men nu känns det nästan som de inte hjälper speciellt mycket. Visst, slutar jag helt så sjunker jag ner i avgrunden totalt, så en viss effekt har de såklart. Men man hade önskat man fick stanna kvar på den där goa, glada nivån som man hade första året, när man hade ork och energi till jobbet, familj och hobby. Nu får man liksom hanka sig fram och ransonera energin tills den är slut och man bara vill ligga och stirra i taket.
Har du provat olika antidepressiva?
Ja, har provat Sertralin vilket först gjorde mitt sexliv till 0 och fick mig att vandra i en dimma. Sedan ingen verkan alls. Andra lovordar Sertralin. Tydligen är det en yngre generation av Zoloft. Kanske behöver du en högre dos? Prova.
Sedan provade jag Voxna som gjorde mig lugn för stunden och gav mig ordentligt magont sedan. Fick sitta vid toa. Rena laxermedlet.
Därefter var det väl Paroxityn som inte hjälpte alls. Detta pågick kanske under en period av 1-2 år när jag hade ångest.
Numera ingenting. Men ångest. Tror detta är någonting som vi (jag) som har GAD får leva med. Svårt att få hjälp med då alla läkare inte vet vad det egentligen står för.
Men det är omänskligt att behöva känna sig som du beskriver. Har du bra kontakt med din läkare? Jag antar att du gjort allt du kan för att må bra, man gör ju det om man inte är i ett "spell" av gott mående.
'PEPP' på dig.