2025-07-31, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hur många här tror precis som jag att de matat L med godsaker hela dagen för att hålla henne nöjd?
Inte jag.. tror att L@r@ fick en fantastisk dag utan att behöva mutas
Citera
2025-07-31, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ungen måste ju vara tyst så Hanna kan leka. Hellre napp än den där klubban i varje fall.
Haha 🙈
Citera
2025-07-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Helt orimligt? Nej, det är inte helt orimligt. Det låter jättetråkigt att begränsa sig till lekplatser/rulltrappor/hissar/skog eller vad man nu kan göra dagligen med resonemanget att barnen ändå inte kommer minnas så då ska man inte hitta på något "större" (och dyrare).

Jag tycker Astrid Lindgrens värld låter jättemysigt och även om L kanske inte kommer minnas det när hon blir vuxen så är jag 100% säker på att hon tyckte det var roligt igår och kommer ha minne av det ett bra tag framåt.

Vi har åkt iväg på massa saker såsom djurparker, nöjesparker, museum osv. sedan barnen var små (1,5 år och uppåt) och jag ser inte det som slöseri utan barnen hade det mysigt och roligt då och vi vuxna tyckte också det var roligt och mysigt, vilket är lika viktigt det. Win-win.

Man kan ju ha resonemanget att det är slöseri då det kostar pengar men såååå dyrt är det inte? L går in gratis och det kostar just nu 515 kr/vuxen. Helt ok ändå.

Jag sa dock aldrig att det handlar om att hon inte kommer minnas något ändå. Det var det någon annan som sa. Jag menade snarare att platser som Astrid Lindgrens värld är gjorda för äldre barn som förstår sagorna och kan uppskatta de uppbyggda världarna och teatrarna. För ett litet barn är det bara som att se en random lekplats eller ett random roligt hus. Då kan man väl lika gärna åka till en ny lekplats i närheten eller liknande? Varför lägga flera tusen på inträde och lång bilresa och parkering och dyr mat osv. Vi gör också massa nya utflykter med vårt barn (som är lite äldre dock) men just Astrid Lindgrens värld tycker jag man ska vara äldre för. När jag googlar hittar jag rekommendationer om 3-4 år i alla fall.

Med det sagt gör alla som de vill! Jag var uppenbarligen inte den enda som hade den åsikten i alla fall.
Citera
2025-07-31, 17:32
Medlem
Var mycket folk på AL värld igår tydligen https://www.vimmerbytidning.se/nyhet...nuter/r4p3mq9r
Citera
2025-07-31, 17:37
Medlem
Citat:
Var mycket folk på AL värld igår tydligen https://www.vimmerbytidning.se/nyhet...nuter/r4p3mq9r

Alla hade hört att Hanna skulle dit!
Citera
2025-07-31, 18:20
Medlem
Citat:

Kul för Lars som hatar att sitta fastspänd i en bil. Men Hanna lekte nog av sig ordentligt då hon är så trött nu.
Citera
2025-07-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kul för Lars som hatar att sitta fastspänd i en bil. Men Hanna lekte nog av sig ordentligt då hon är så trött nu.
Aldrig hört eller läst att L hatar det. Överdrivet som vanligt.
Citera
2025-07-31, 18:45
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Jag sa dock aldrig att det handlar om att hon inte kommer minnas något ändå. Det var det någon annan som sa. Jag menade snarare att platser som Astrid Lindgrens värld är gjorda för äldre barn som förstår sagorna och kan uppskatta de uppbyggda världarna och teatrarna. För ett litet barn är det bara som att se en random lekplats eller ett random roligt hus. Då kan man väl lika gärna åka till en ny lekplats i närheten eller liknande? Varför lägga flera tusen på inträde och lång bilresa och parkering och dyr mat osv. Vi gör också massa nya utflykter med vårt barn (som är lite äldre dock) men just Astrid Lindgrens värld tycker jag man ska vara äldre för. När jag googlar hittar jag rekommendationer om 3-4 år i alla fall.

Med det sagt gör alla som de vill! Jag var uppenbarligen inte den enda som hade den åsikten i alla fall.

För att de vill det? H och K såg väl det som en trevlig och mysig grej att göra som familj. Du må tycka att det var onödigt och slöseri men alla gör inte det och alla ser inte 1050 kr i inträde som världens grej.

Ja, du och resten av negativa-bittergänget har samma åsikt. Vilken skräll...
Citera
2025-07-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Blir du trött i kroppen när du går i dina slitna plasttofflor? Hur kan du annars förstå att det beror på det?

… men senälla: hur skönt är det att gå runt en hel dag i plasttofflor? Det förstår väl varenda kotte att det inte är varken bra för fötter eller knän..
Citera
2025-07-31, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Hon var bra mycket mindre när hon inte tyckte att åka bil var roligt. Nu har du väl ingen aning om vad hon tycker om det? Hon är snart två år, det går nog fint med pauser, annars hade dom nog inte åkt kanske.
Citera
2025-07-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka-maskinen
… men senälla: hur skönt är det att gå runt en hel dag i plasttofflor? Det förstår väl varenda kotte att det inte är varken bra för fötter eller knän..
Vet inte, har inga såna tofflor.
Men sa hon att det var därför? Eller menar du att det är bara så det är, det vet du, och att hon inte förstår att det är tofflorna det beror på?
Hon hade inget ombyte? Tog aldrig av dom heller?
Citera
2025-07-31, 20:27
Medlem
Tycker det var mysigt att se storys och bilder från ALV, hade kanske önskat lite mer storys under dagen för att komma från en influenser men men man kan inte få allt. Förstår att de åker dit med L eftersom H verkar vara extremt fäst vid allt hon skrivit, varför inte när hon ändå drar in så mycket pengar som hon gör. Själv har jag inte introducerat AL för mitt barn än (lite yngre än L), så jag själv hade nog inte valt att åka dit förens om några år men skulle inte förvåna mig om HT planerar att åka dit varje år. Det här med att vilja se lyckan från ens egen barndom i ens egna barns ögon kan jag också förstå. Sen blir det ju lite tjatigt när HT skriver så varje gång det är något. Men hur mysigt är det inte att få introducera nya traditioner för sitt barn som man själv är uppväxt med, ser inget fel med det men jag kan ändå förstå vad vissa reagerar på när man nästan ser HT framför sig hoppa och klappa av glädje av "allt hon gjorde i sin barndom" 😅
Senast redigerad av Nessslie 2025-07-31 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in