2025-11-26, 23:47
  #35881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Hur mycket finns det egentligen att gå igenom om Lars inskolning när hon knappt varit där och dessutom ska ha ett ”långt jullov”. Dom gör inte sitt barn en tjänst, låt henne vara på förskolan dom få timmarna hon ska?
Ska kebaben också vara ledig då? Så att Hanna kan jobba ostört från soffan? 🤷🏼‍♀️.

Också tänkt på vad hans kollegor säger om Hannas influensande.
Och generellt folk omkring henne. Grannar, rusta/öb-personal osv.

Bara som det jag nämnt tidigare att de är bekräftat att andra föräldrar på förskolan pratar om henne.
Jag hade INTE haft ett öppet konto då.
Vad mer sägs om Fröken T i de djupa småländska skogarna?
Citera
2025-11-27, 00:03
  #35882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Vad mer sägs om Fröken T i de djupa småländska skogarna?

I nuläget så är de bara det jag vet. Men de nalkas jul med släkten så hoppas på mer skvaller 🙋🏼‍♀️
Citera
2025-11-27, 06:17
  #35883
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Men har man det tre- fyra månader efter start?

Förskolan jag jobbar på har samtalen ca 2-3 månader efter start, så det är nog olika. Vet andra förskolor i samma kommun som har samtalet i direkt anslutning till inskolningen, då syftet är att utvärdera hur man tycker inskolningen har varit, hur det känns. Syftet med vårt samtal efter några månader är att prata om den första tiden i förskolan, inskolningen följer vi upp löpande men inte i ett planerat samtal.
Citera
2025-11-27, 06:57
  #35884
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Förskolan jag jobbar på har samtalen ca 2-3 månader efter start, så det är nog olika. Vet andra förskolor i samma kommun som har samtalet i direkt anslutning till inskolningen, då syftet är att utvärdera hur man tycker inskolningen har varit, hur det känns. Syftet med vårt samtal efter några månader är att prata om den första tiden i förskolan, inskolningen följer vi upp löpande men inte i ett planerat samtal.

Nu skrev hon själv att det blev försenat eftersom de varit sjuka så mycket.
Citera
2025-11-27, 07:26
  #35885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Nu har tråden hamnat i något typ av desperat jakt efter saker att gnälla på, riktigt komiskt.

Ex- samtalet på förskolan. T.o.m. det hånas och förlöjligas. Det är väl bra nu då att hon har varit på det, då man annars hävdar att hon inte kommer att delta i sådant?

Hello fresh- ja det är en reklam, spelar det er någon roll om maten används till matlådor eller direkt på tallriken över en familjemiddag?

Och så fortsätter det. Jag tycker inte hon är en bra influenser men den här tråden är ännu värre, man griper efter halmstrån, blir osunt provocerade och längtar till julmiddagen så man kanske kan få något skvaller att dela med sig av i en fb- tråd 🙈.
Som att man glömmer bort att det är riktiga människor det handlar om.

Och problemet hos dig är att du tolkar ”tråden” som en enhet. Det är inte en eller tre personer som skriver här. Det är jättemånga personer som skriver oberoende av varandra. Det finns inget ”vi” eller ”man” här. Olika personer skriver saker de tänker på och för dig kanske det verkar som att ”man” griper efter halmstrån. Jag skriver några gånger i veckan när jag tycker något är roligt liksom.
Citera
2025-11-27, 08:30
  #35886
Medlem
Hanna Soffasson + vården = sant
Citera
2025-11-27, 08:46
  #35887
Medlem
polka-maskinens avatar
… senaste storyn!!! Hon har alltså problem med att komma ihåg varför hon sökt VC när de väl ringer upp. Det enda jag kan tänka då är att hon ringer dem lite väl ofta…
Citera
2025-11-27, 08:49
  #35888
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polka-maskinen
… senaste storyn!!! Hon har alltså problem med att komma ihåg varför hon sökt VC när de väl ringer upp. Det enda jag kan tänka då är att hon ringer dem lite väl ofta…

Så går det när man har det som hobby, att söka vård.
Citera
2025-11-27, 08:50
  #35889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggan88
Nu har tråden hamnat i något typ av desperat jakt efter saker att gnälla på, riktigt komiskt.

Ex- samtalet på förskolan. T.o.m. det hånas och förlöjligas. Det är väl bra nu då att hon har varit på det, då man annars hävdar att hon inte kommer att delta i sådant?

Hello fresh- ja det är en reklam, spelar det er någon roll om maten används till matlådor eller direkt på tallriken över en familjemiddag?

Och så fortsätter det. Jag tycker inte hon är en bra influenser men den här tråden är ännu värre, man griper efter halmstrån, blir osunt provocerade och längtar till julmiddagen så man kanske kan få något skvaller att dela med sig av i en fb- tråd 🙈.
Som att man glömmer bort att det är riktiga människor det handlar om.


Desperat jakt? H levererar snarare ena märkligheten efter den andra så det behövs knappast jakt för det du. Det här att folk försvarar hennes tvära kast, uppenbara ljug och annat är otroligt.
Citera
2025-11-27, 09:00
  #35890
Medlem
Här har vi varför Hanna inte kan ha ett vanligt jobb, tänk att inte kunna ägna hela förmiddagen åt ett samtal med vårdcentralen! 😱
Citera
2025-11-27, 09:27
  #35891
Medlem
Är det någon som uppfattat varför hon sökt Vc igen? Något nytt tillstånd som är akut eller någon av de gamla som inte är färdigtjatade ännu?
Citera
2025-11-27, 09:38
  #35892
Medlem
Herregud vilket barn hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in