2025-11-12, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
Så skumt. Tina eller koka dem liksom.. tar max några minuter.

Kom igen people, barn är barn och de hittar på alla möjliga regler kring mat. Att hon en gång smakat på frysta ärtor och fattat tycke för det innebär inte automatiskt att Hanna serverade en skål med frysta ärtor. Hon kanske helt enkelt ville smaka när påsen åkte fram. Det hade mitt barn lätt kunnat säga och jag hade sagt ja, för vad spelar en fryst ärta för roll? Att det sen lett till att hon nu bara vill ha sina ärtor frysta kan man ju inte veta i förväg och är inget jag hade uppmuntrat, men vad gör det egentligen, det kommer inte vara för evigt. Bättre än socker. En fryst ärta innebär inte heller att barnet sväljer den hel, det går utmärkt att tugga på.
Citera
2025-11-12, 07:29
Medlem
Jag har träffat på flera barn i Lars ålder som får äta just frysta ärtor. Verkar vara en grej.
Citera
2025-11-12, 09:24
Medlem
Hanna tycker det är bra att L har stenkoll på halstabletterna.
Är hon klok eller? Låt oss hoppas hon inte öppnar paketet och stoppar i munnen vid ett obevakat tillfälle.
Citera
2025-11-12, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Hanna tycker det är bra att L har stenkoll på halstabletterna.
Är hon klok eller? Låt oss hoppas hon inte öppnar paketet och stoppar i munnen vid ett obevakat tillfälle.
Varför vill hon ens att de ska hänga där? För att visa att hon har ont i halsen? 😅
Citera
2025-11-12, 10:25
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Nej Hanna, jag tror inte att jag ska åka i fängelse om "typ Försäkringskassan" eller skatteverket ringer. Jag är vuxen och vet att jag inte behöver "sitta inne"...
Citera
2025-11-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Nej Hanna, jag tror inte att jag ska åka i fängelse om "typ Försäkringskassan" eller skatteverket ringer. Jag är vuxen och vet att jag inte behöver "sitta inne"...
Precis. Och man vet att man fyllt i alllting rätt, tagit reda på vad som gäller och har koll.
Citera
2025-11-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft

Det är väl inte speciellt vanligt att de ringer upp? Ringer dom henne är det väl mest troligt något hon fått fel. Typ vabbat fast L skulle vara hemma ändå eller vabbat när hon varit på fsk.
Citera
2025-11-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det är väl inte speciellt vanligt att de ringer upp? Ringer dom henne är det väl mest troligt något hon fått fel. Typ vabbat fast L skulle vara hemma ändå eller vabbat när hon varit på fsk.
De har utökat sina kontroller
Citera
2025-11-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn

Det är jättevanligt att de ringer upp enligt alla jag pratar med, speciellt om man arbetar en viss procent och är föräldraledig resten. Med tanke på hur mycket vab H har är det inte konstigt alls.

Också väldigt vanligt att blir nervös av samtal från myndigheter, det innebär inte att man på riktigt tror man kommer hamna i fängelse.
Citera
2025-11-12, 12:39
Medlem
Durochmolls avatar
Vad det kändes som allt gick supersnabbt. Nu har de redan skänkt bort sitt sista embryo. Bra på ett sätt att de är nöjda med ett barn, men kändes som det var nyss hon planerade för ett syskonförsök.
Citera
2025-11-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Det är jättevanligt att de ringer upp enligt alla jag pratar med, speciellt om man arbetar en viss procent och är föräldraledig resten. Med tanke på hur mycket vab H har är det inte konstigt alls.

Också väldigt vanligt att blir nervös av samtal från myndigheter, det innebär inte att man på riktigt tror man kommer hamna i fängelse.

Ingen jag känner eller jag själv jag blivit uppringda. Förra hösten vabbadr jag jättemkt samt förra våren. Vabbar man dessutom mer än 7 dagar kräver ju Fk intyg.
Citera
2025-11-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn

Med tanke på hur många som vabbar torde det vara mer ovanligt än vanligt att bli uppringd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in