Citat:
Ursprungligen postat av
dinpappasmamma
Men har man det tre- fyra månader efter start?
Förskolan jag jobbar på har samtalen ca 2-3 månader efter start, så det är nog olika. Vet andra förskolor i samma kommun som har samtalet i direkt anslutning till inskolningen, då syftet är att utvärdera hur man tycker inskolningen har varit, hur det känns. Syftet med vårt samtal efter några månader är att prata om den första tiden i förskolan, inskolningen följer vi upp löpande men inte i ett planerat samtal.