2025-12-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Tycker inte köttbullar och makaroner är nåt konstigt men det vita undrar man ju vad det är. Det som slår mig är att det är en stor portion för en som är opererad, inte ens jag äter allt det där som lunch. Och hon borde ge dottern bättre mat för att hon inte ska gå samma väg. Små barn kan absolut vara knubbiga men det är vårt ansvar som föräldrar att inte ge dålig mat eller övergöda barnen med allehanda sött.
Jag tycker inte heller att köttbullar och makaroner är fel. Men sättet hon slängt upp det på tallriken och vräkt på grillkrydda ser ju hemskt ut. Man kan ju lägga köttbullarna lite snyggt tillsammans, krydda lite grann innan man fotograferar, tillsätta lite grönt, lägga creme fraiche i en liten dressingskål med en persiljekvist eller nåt. Det går utmärkt att göra en vanlig vardagsrätt trevlig. I synnerhet om man är influenser och har IG som sin plattform.
Sen är det ju inte mycket näring i färdigköpta köttbullar och makaroner med grillkrydda. Om man behöver näringsrik kost för blodvärden är dåliga så hjälper ju inte denna tallriken till att höja dem direkt
Senast redigerad av Skippan123 2025-12-15 kl. 13:48.
Citera
2025-12-15, 14:44
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Jag tycker inte heller att köttbullar och makaroner är fel. Men sättet hon slängt upp det på tallriken och vräkt på grillkrydda ser ju hemskt ut. Man kan ju lägga köttbullarna lite snyggt tillsammans, krydda lite grann innan man fotograferar, tillsätta lite grönt, lägga creme fraiche i en liten dressingskål med en persiljekvist eller nåt. Det går utmärkt att göra en vanlig vardagsrätt trevlig. I synnerhet om man är influenser och har IG som sin plattform.
Sen är det ju inte mycket näring i färdigköpta köttbullar och makaroner med grillkrydda. Om man behöver näringsrik kost för blodvärden är dåliga så hjälper ju inte denna tallriken till att höja dem direkt

Jag har själv kasst järnvärde och trycker i mig massor av gröna bladgrönsaker, till lunch varje dag äter jag en stooor näve spenat. Betvivlar att Hanna gör något alls för sin hälsa, det ska vååården fixa. Man får fan anstränga sig lite själv för att ens kropp ska hålla genom livet. Hon borstar ju knappt tänderna utan väntar tills bitar av tänderna ramlar av så får tandläkaren slipa bort massvis av brun beläggning på framtänderna. Nä, nu mår jag illa…
Citera
2025-12-15, 16:05
Medlem
Ännu en bild en sjuk Larsa med text över ansiktet såklart
Citera
2025-12-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Jag har själv kasst järnvärde och trycker i mig massor av gröna bladgrönsaker, till lunch varje dag äter jag en stooor näve spenat. Betvivlar att Hanna gör något alls för sin hälsa, det ska vååården fixa. Man får fan anstränga sig lite själv för att ens kropp ska hålla genom livet. Hon borstar ju knappt tänderna utan väntar tills bitar av tänderna ramlar av så får tandläkaren slipa bort massvis av brun beläggning på framtänderna. Nä, nu mår jag illa…

Bra där!
vad gör hon själv i matväg för att höja sitt järnvärde?!!

Vården ska fixa! Som du säger med hennes tänder. Och nu tänker jag också på hennes fetma-operation. Näää jag kommer inte äta bättre för att själv gå ner i vikt. De fixar vååååården.
Senast redigerad av Hajmedii 2025-12-15 kl. 16:18.
Citera
2025-12-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Bra där!
vad gör hon själv i matväg för att höja sitt järnvärde?!!
Hon hade nog svurit fram i ett inlägg om hennes hb varit lågt, så det var nog inom normala värden iaf🙈
Citera
2025-12-15, 16:20
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Ännu en bild en sjuk Larsa med text över ansiktet såklart
Om resten av världen verkligen behöver veta Larsas diagnos kunde HT lagt ut det utan bild på Lars. Om alla verkligen behöver veta.
Citera
2025-12-15, 16:22
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Bra där!
vad gör hon själv i matväg för att höja sitt järnvärde?

Ingenting, gissar jag. Hon har hakat upp sig på ursäkten att hon är magsäcksopererad och då tar hon inte upp järn i tillskott. Men det finns ju massor av saker man själv kan göra innan man ringer 1177 med tummen i mun. Vad har hon gjort åt sina tänder? Nej, det är operationens fel. Då behöver man inte ens borsta tänderna. Vad har hon gjort åt sin förlossningsskada? Nej, det ska vården operera så Hanna får känna sig omhändertagen. Gjorde hon knipövningar (tänker på det ny-påhittade läckaget)? Gick hon promenader? Tränar hon för att stärka sin bäckenbotten?
Citera
2025-12-15, 18:25
Medlem
FruKrokodils avatar
Bra att hon tog Lars till läkaren, så barnet får adekvat vård. Ungen måste ju gått med detta i ett par dagar för just öroninflammation dyker inte bara upp över en natt.
Hanna valde alltså det urgulliga luciatåget trots att Lars måste varit rejält snorig/haft ont i öronen.
Citera
2025-12-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bra att hon tog Lars till läkaren, så barnet får adekvat vård. Ungen måste ju gått med detta i ett par dagar för just öroninflammation dyker inte bara upp över en natt.
Hanna valde alltså det urgulliga luciatåget trots att Lars måste varit rejält snorig/haft ont i öronen.

Jo öroninflammation kan dyka upp över en natt, hänt mig flertalet ggr och jag är vuxen. Vaknat av grotesk smärta på natten så jag fått ta jourtid på Vc följande morgon; har alltis blivit insatt på ab direkt pga inflammation
Citera
2025-12-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Jo öroninflammation kan dyka upp över en natt, hänt mig flertalet ggr och jag är vuxen. Vaknat av grotesk smärta på natten så jag fått ta jourtid på Vc följande morgon; har alltis blivit insatt på ab direkt pga inflammation

Men det är mycket allvarligare med öroninflammation som vuxen. Vuxna får alltid antibiotika men inte barn eftersom det kan läka ut ändå.
Citera
2025-12-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Men det är mycket allvarligare med öroninflammation som vuxen. Vuxna får alltid antibiotika men inte barn eftersom det kan läka ut ändå.

Ja fast jag svarade på påståendet om att inflammation inte bara skulle kunna dyka upp efter en natt, -för det kan det visst.
Citera
2025-12-15, 20:46
Medlem
Nu har Hanna tagit bort fastnålningen av tävlingsinlägget (där ändå ingen verkar vilja tävla), och istället nålat fast sina AI-inlägg om att man inte behöver dyra kalendrar samt att de inte ska ha fler barn

Tillägg: ser att vinnarna av tävlingen skulle presenteras senast idag, undrar vad som hände med det…. Klart Hanna inte kan jobba när hon haft en tuff natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in