Citat:
Ursprungligen postat av
Frunilillabyn
Tycker inte köttbullar och makaroner är nåt konstigt men det vita undrar man ju vad det är. Det som slår mig är att det är en stor portion för en som är opererad, inte ens jag äter allt det där som lunch. Och hon borde ge dottern bättre mat för att hon inte ska gå samma väg. Små barn kan absolut vara knubbiga men det är vårt ansvar som föräldrar att inte ge dålig mat eller övergöda barnen med allehanda sött.
Jag tycker inte heller att köttbullar och makaroner är fel. Men sättet hon slängt upp det på tallriken och vräkt på grillkrydda ser ju hemskt ut. Man kan ju lägga köttbullarna lite snyggt tillsammans, krydda lite grann innan man fotograferar, tillsätta lite grönt, lägga creme fraiche i en liten dressingskål med en persiljekvist eller nåt. Det går utmärkt att göra en vanlig vardagsrätt trevlig. I synnerhet om man är influenser och har IG som sin plattform.
Sen är det ju inte mycket näring i färdigköpta köttbullar och makaroner med grillkrydda. Om man behöver näringsrik kost för blodvärden är dåliga så hjälper ju inte denna tallriken till att höja dem direkt